Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość i rewizja finansowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sprawozdawczość i rewizja finansowa | ||
Specjalność | Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość rachunkowści finansowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdań finansowych i ich rewizji, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów |
C-2 | Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sprawozdawczość finansowa | 2 |
T-A-2 | Specyfika rewizji sprawozdań finansowych | 4 |
T-A-3 | Szacowanie ryzyka | 1 |
T-A-4 | Ustalanie istotności | 1 |
T-A-5 | Kolokwium zaliczeniowe | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady sporządzania sprawozdań finansowych | 1 |
T-W-2 | Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych | 2 |
T-W-3 | Biegły rewident jako podmiot badający sprawozdanie finansowe | 1 |
T-W-4 | Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego | 1 |
T-W-5 | Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych | 1 |
T-W-6 | Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego | 1 |
T-W-7 | Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych | 1 |
T-W-8 | Zaliczenie zagadnień z wykładu | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury | 36 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do wykładów, w tym studiowanie literatury przedmiotu | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/7_W01 Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami | E_2A_W01, E_2A_W06, E_2A_W08, E_2A_W09 | S2A_W01, S2A_W06, S2A_W07 | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/7_U01 Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U06, E_2A_U08 | S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05 | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/7_K01 Sstudent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć | E_2A_K02, E_2A_K03 | S2A_K02, S2A_K03 | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/7_W01 Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami | 2,0 | Student nie ma wiedzy z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami |
3,0 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 60% | |
3,5 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 70% | |
4,0 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 80% | |
4,5 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 90% | |
5,0 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 95% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/7_U01 Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy | 2,0 | Student nie potrafi zastosować wiedzy z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy |
3,0 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 60% | |
3,5 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 70% | |
4,0 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 80% | |
4,5 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 90% | |
5,0 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 95% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/7_K01 Sstudent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć | 2,0 | Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć |
3,0 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć | |
3,5 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe | |
5,0 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzać ocenę wyników i wskazywać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 po. zm., 2011
- ., Ustawa z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym, 2011
- ., Krajowe Standardy Rewizji Finansowej, KIBR, 2011
- D. Krzywda, Rewizja sprawozdań finansowych, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa, 2005
- J. Pfaff, Wpływ rewizji finansowej na wiarygodność sprawozdania finansowego, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, 2007
- W. Gabrusewicz (red.), Audyt sprawozdań finansowych, PWE, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- ., Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej i Kontroli Jakości, IAASB (IFAC), Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, 2010, angielska wersja 2009
- K. Winiarska, Audyt finansowy, PWE, Warszawa, 2009
- ., Kodeks etyki zawodowej biegłych rewidentów, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, 2009