Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Język rosyjski I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język rosyjski I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Swietłana Szczygielska <Swietlana.Szczygielska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język rosyjski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.2
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.2
T-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.2
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.2
T-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.2
T-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.2
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.2
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.2
T-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.2
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.2
T-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.2
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.2
T-LK-13Działalność banku.2
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.2
T-LK-15Korespondencja handlowa.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/R1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
C-1T-LK-3, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-15, T-LK-2, T-LK-14, T-LK-11, T-LK-7, T-LK-13M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2
E_2A_A8/R1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-2T-LK-9, T-LK-15, T-LK-3, T-LK-13, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-14, T-LK-4, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-12, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/R1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-1T-LK-5, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-13, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-12, T-LK-14, T-LK-11, T-LK-15, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
E_2A_A8/R1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-LK-11, T-LK-13, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-14, T-LK-15, T-LK-4, T-LK-10M-1, M-5S-2
E_2A_A8/R1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-LK-3, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-15, T-LK-14, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-13, T-LK-12, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-5, T-LK-8M-2, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/R1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-1T-LK-6, T-LK-13, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-15, T-LK-12, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-14, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-7M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/R1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/R1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/R1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/R1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/R1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/R1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. L. Fast, M. Zwolińska, BIZNESMENI MÓWIĄ PO ROSYJSKU, Poltext, Warszawa, 2005
  2. L. Kłobukow i in., JĘZYK ROSYJSKI W SFERZE BIZNESU, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa, 2003
  3. N. Bondar, S. Chwatow, BIZNES-KONTAKT, Wydawnictwo REA s.j., Warszawa, 2002
  4. Leon Świrepo, Rosyjska korespondencja handlowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1997

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.2
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.2
T-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.2
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.2
T-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.2
T-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.2
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.2
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.2
T-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.2
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.2
T-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.2
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.2
T-LK-13Działalność banku.2
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.2
T-LK-15Korespondencja handlowa.2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/R1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.
T-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.
T-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.
T-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.
T-LK-15Korespondencja handlowa.
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.
T-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.
T-LK-13Działalność banku.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/R1_W02wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.
T-LK-15Korespondencja handlowa.
T-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.
T-LK-13Działalność banku.
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.
T-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.
T-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.
T-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/R1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.
T-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.
T-LK-13Działalność banku.
T-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.
T-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.
T-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.
T-LK-15Korespondencja handlowa.
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/R1_U02potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.
T-LK-13Działalność banku.
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.
T-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.
T-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.
T-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.
T-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.
T-LK-15Korespondencja handlowa.
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/R1_U03potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.
T-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.
T-LK-15Korespondencja handlowa.
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.
T-LK-13Działalność banku.
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.
T-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.
T-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.
T-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/R1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-6Charakterystyka produktu, systemów, procesów. Instrukcje.
T-LK-13Działalność banku.
T-LK-9Reklama. Różnorodność i ewolucja sztuki reklamy.
T-LK-8Spotkania służbowe, zebrania. Priorytety rozwoju firmy.
T-LK-15Korespondencja handlowa.
T-LK-12Umowy handlowe. Ceny, formy płatności, podatki.
T-LK-3Działalność dużych firm rosyjskich.
T-LK-4Działalność firmy. Kariera, CV.
T-LK-14Prawo i przedsiębiorczość. Rosja jako partner gospodarczy.
T-LK-5Negocjacje. Argumentacja, różnice kulturowe.
T-LK-2Formy przedsiębiorczości. Firmy zagraniczne na rynku rosyjskim.
T-LK-10Strategia marketingowa. Rynek konsumenta.
T-LK-11Efektywne zarządzanie. Skuteczność w prowadzeniu działalności biznesowej.
T-LK-1Globalna komunikacja. Dialog kultur.
T-LK-7Plany, prognozy, tendencje w działalności biznesowej.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0