Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz procedur administracyjnych związanych z budową lub rozbudową nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność analizy decyzji i postanowień oraz formułowania środków odwoławczych
C-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora2
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja1
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowywanie referatów15
A-W-2opracowywanie kazusów10
A-W-3Projekt przebiegu inwestycji5
A-W-4opracowanie wzorów podstawowych decyzji15
A-W-5udział w wykładach15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3Prezentacje studentów
M-4konwersatorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy i wykorzystania jej w praktyce - kazusy, wzory
S-3Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy wraz z pytaniami otwartymi i obowiązkiem stworzenia wzoru odwołania/zażalenia
S-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/4_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W10, E_2A_W14S2A_W02, S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08, S2A_W10C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-4S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/4_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U11S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-4S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/4_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K04, E_2A_K01, E_2A_K09S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-4S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/4_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/4_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/4_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. T. Biliński, Prawo budowlane, www.książka.edu.pl, Warszawa, 2011
  2. T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011

Literatura dodatkowa

  1. D. Okolski, Umowy o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011
  2. D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora2
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja1
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowywanie referatów15
A-W-2opracowywanie kazusów10
A-W-3Projekt przebiegu inwestycji5
A-W-4opracowanie wzorów podstawowych decyzji15
A-W-5udział w wykładach15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/4_W01Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/4_U01Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/4_K01Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym