Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka turystyczna
Sylabus przedmiotu Polityka ekologiczna UE:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polityka ekologiczna UE | ||
Specjalność | Ekonomika środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marlena Prochorowicz1 <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Agnieszka Sobolewska <Agnieszka.Sobolewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony kurs makro i mikroekonomii |
W-2 | Ogólna znajomość zagadnień z zakresu ochrony śropdowiska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie istoty i celów polityki ekologicznej UE |
C-2 | Wiedza o instrumentach polityki ekologicznej UE |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Monitorin jakości srodowiska | 2 |
T-K-2 | Infromacja i komunikacja w dziedzinie ochrony środowiska | 2 |
T-K-3 | Zarządzanie bezpieczeństwem i ryzyiem ekologicznym | 4 |
T-K-4 | Programy ochrony środowiska - planowanie i wdrażanie | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ochrona środowiska a działalność gospodarcza | 2 |
T-W-2 | System zarządzania środowiskowego | 2 |
T-W-3 | System zarządzania środowiskowego | 2 |
T-W-4 | Polityka ekologiczna w Polsce i Unii Europejskiej - istoca, cele, instrumenty | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konwersatoriach | 10 |
A-K-2 | Przegląd literatury i portali internetowych | 15 |
A-K-3 | Przygotowanie projektu | 15 |
A-K-4 | Konsultacje z prowadzącym | 4 |
A-K-5 | Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu | 16 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym | 8 |
A-W-2 | Praca własna student obejmująca: - studiowanie literatury przedmiotu, - realizacja opracowań temayycznych | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie projektu ekologicznego | 10 |
A-W-4 | Przegląd literatury papierowej i portali internetowych | 10 |
A-W-5 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - trafność doboru argumentów i tez, |
S-2 | Ocena podsumowująca: dla aktywności i motywacji studenta: - stawianie istotnych pytań, - konsekwencja argumentowania, przejawianie inicjatywy poznawczej |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowqego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/2_W01 Ma podstawową wiedzę o kształtowaniu równowagi ekologicznej | E_2A_W01 | S2A_W01 | C-1, C-2 | T-W-2, T-K-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_2A_D1/2_W02 Ma wiedzę o podstawowych metodach ochrony środowiska | E_2A_W04 | S2A_W04 | C-1, C-2 | T-K-3, T-K-4 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/2_U01 Potrafi określić warunki kształtowania lokalnego środowiska naturalnego | E_2A_U02 | S2A_U02 | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-K-2, T-K-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/2_K01 Ma świadomość znaczenia dobrego stanu środowiska dla rozwoju gospodarczego | E_2A_K03 | S2A_K03 | C-1, C-2 | T-W-1, T-K-1, T-K-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/2_W01 Ma podstawową wiedzę o kształtowaniu równowagi ekologicznej | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o równowadze ekologicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D1/2_W02 Ma wiedzę o podstawowych metodach ochrony środowiska | 2,0 | |
3,0 | Student opanował materiał, ma wiedzę o podstawowych metodach ochrony środowiska | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/2_U01 Potrafi określić warunki kształtowania lokalnego środowiska naturalnego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić uwarunkowania lokalnego srodowiska | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/2_K01 Ma świadomość znaczenia dobrego stanu środowiska dla rozwoju gospodarczego | 2,0 | |
3,0 | Student ma swiadomość znaczenia dobrego stanu środowiska dla rozwoju gospodarczego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nierzwicki W., Zarządzanie środowiskowe, PWE, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Lipiński A., Podstawy prawne ochrony środowiska, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa, 2009