Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa

Sylabus przedmiotu Zarządzanie kadrami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie kadrami
Specjalność Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 18 2,00,50zaliczenie
wykładyW4 18 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Budowanie umiejętności pozyskiwania pracowników do organizacji
C-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Planowanie zasobów ludzkich2
T-A-2Metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu3
T-A-3Ścieżka kariery w rozwoju personelu2
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji2
T-A-5Metody i narzędzia oceny pracowniczej2
T-A-6Zarządzanie wynagrodzeniami2
T-A-7Programy outplacementowe2
T-A-8Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich firmach - analiza przypadków3
18
wykłady
T-W-1Ewolucja, cele, funkcje i modele zarządzania zasobami ludzkimi2
T-W-2Nabór i dobór pracowników4
T-W-3Rozwój i kariera pracownicza2
T-W-4Ocena pracownicza2
T-W-5Derekrutacja personelu2
T-W-6Organizacja działu HR i polityka personalna2
T-W-7Komunikacja wewnętrzna w organizacji2
T-W-8Etyczne aspekty zarządzania ludźmi w organizacji2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Przygotowanie do zajęć27
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego13
A-A-4Udział w kolokwium zaliczeniowym2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
A-W-4Przygotowanie do wykładu konwersatoryjnego22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusje wyników
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi
E_1A_W04, E_1A_W05, E_1A_W09, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7M-1, M-2S-2
E_1A_D2/1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
E_1A_W04, E_1A_W05, E_1A_W08, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08C-1, C-4T-W-1, T-W-6, T-W-8M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować werbalnie wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
E_1A_U14S1A_U10C-4T-A-2, T-A-4, T-A-5M-3S-1
E_1A_D2/1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dostosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnej organizacji
E_1A_U11, E_1A_U12S1A_U07, S1A_U08C-3, C-4T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-3, M-4S-1, S-3
E_1A_D2/1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
E_1A_U11, E_1A_U12S1A_U07, S1A_U08C-2, C-3, C-4T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-A-7M-3, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi charakteryzować żadnego z podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny jedynie kilka podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje w sposób ogólny wszystkie z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student opisuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student charakteryzuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować
5,0Student charakteryzuje wszechstronnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować oraz wie jakie jest następstwo ich stosowania
E_1A_D2/1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi definiować istoty i funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student definiuje istotę zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi dokładnie określić jedynie kilka funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student szczegółowo definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi wyjaśnić znaczenie poszczególnych funkcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
5,0Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi, wyjaśnia ich znaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i powiązania pomiędzy nimi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować werbalnie wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżną prezentację otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zerealizowanego zadania ćwieczniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazać na wady i zalety proponowanych rozwiązań
E_1A_D2/1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dostosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnej organizacji
2,0Student nie potrafi dobrać poznanych rozwiązań do potrzeb różnego rodzaju organizacji
3,0Student potrafi dostosować jedynie kilka z poznanych rozwiązań z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnych organizacji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie poznane rozwiązania dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach
4,0Student potrafi wykorzystać poznane rozwiązania z obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, dostosować je do danej organizacji oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student umie dokładnie uzasadnić wybór określonych rozwiązań dla danej organizacji oraz potrafi wskazać na wady i zalety przyjętych rozwiązań
5,0Student potrafi zastosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach, wskazać na ich wady i zalety oraz zaproponować własne modyfikacje poznanych rozwiązań
E_1A_D2/1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie umie stosować jakichkolwiek poznanych technik dotyczących podstawowych zadań zarządzania zasobami ludzki
3,0Student umie stosować zaledwie kilka z poznanych technik dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie stosować wszystkie poznane techniki z najważniejszych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi korzystać z poznanych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
4,5Student potrafi sporządzić plan wdrażania najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
5,0Student potrafi sporządzić plan wdrożenia najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, określić ich wady i zalety oraz uzasadnić wybór każdej z technik

Literatura podstawowa

  1. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa, 2007
  2. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Kraków, 2007
  3. Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H.Beck, Warszawa, 2002
  4. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa, 2006
  5. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Materiały do ćwiczeń., PWN, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Pocztowski A., Najlepsze praktyki zarządzania zasobami ludzkimi - zestawy przypadków, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005, 1, 2, 3 i 4 zestaw przypadków, lata 2002-2005
  2. Borkowska S., Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce, Wolters Kluwer, Kraków, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Planowanie zasobów ludzkich2
T-A-2Metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu3
T-A-3Ścieżka kariery w rozwoju personelu2
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji2
T-A-5Metody i narzędzia oceny pracowniczej2
T-A-6Zarządzanie wynagrodzeniami2
T-A-7Programy outplacementowe2
T-A-8Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich firmach - analiza przypadków3
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ewolucja, cele, funkcje i modele zarządzania zasobami ludzkimi2
T-W-2Nabór i dobór pracowników4
T-W-3Rozwój i kariera pracownicza2
T-W-4Ocena pracownicza2
T-W-5Derekrutacja personelu2
T-W-6Organizacja działu HR i polityka personalna2
T-W-7Komunikacja wewnętrzna w organizacji2
T-W-8Etyczne aspekty zarządzania ludźmi w organizacji2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Przygotowanie do zajęć27
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego13
A-A-4Udział w kolokwium zaliczeniowym2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
A-W-4Przygotowanie do wykładu konwersatoryjnego22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-2Budowanie umiejętności pozyskiwania pracowników do organizacji
C-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-2Nabór i dobór pracowników
T-W-3Rozwój i kariera pracownicza
T-W-4Ocena pracownicza
T-W-5Derekrutacja personelu
T-W-7Komunikacja wewnętrzna w organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi charakteryzować żadnego z podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny jedynie kilka podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje w sposób ogólny wszystkie z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student opisuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student charakteryzuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować
5,0Student charakteryzuje wszechstronnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować oraz wie jakie jest następstwo ich stosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/1_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
Treści programoweT-W-1Ewolucja, cele, funkcje i modele zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-6Organizacja działu HR i polityka personalna
T-W-8Etyczne aspekty zarządzania ludźmi w organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować istoty i funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student definiuje istotę zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi dokładnie określić jedynie kilka funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student szczegółowo definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi wyjaśnić znaczenie poszczególnych funkcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
5,0Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi, wyjaśnia ich znaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i powiązania pomiędzy nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/1_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować werbalnie wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U14Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
Treści programoweT-A-2Metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji
T-A-5Metody i narzędzia oceny pracowniczej
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżną prezentację otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zerealizowanego zadania ćwieczniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazać na wady i zalety proponowanych rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/1_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dostosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnej organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
Treści programoweT-A-2Metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji
T-A-5Metody i narzędzia oceny pracowniczej
T-A-1Planowanie zasobów ludzkich
T-A-6Zarządzanie wynagrodzeniami
T-A-7Programy outplacementowe
T-A-8Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich firmach - analiza przypadków
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje wyników
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobrać poznanych rozwiązań do potrzeb różnego rodzaju organizacji
3,0Student potrafi dostosować jedynie kilka z poznanych rozwiązań z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnych organizacji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie poznane rozwiązania dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach
4,0Student potrafi wykorzystać poznane rozwiązania z obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, dostosować je do danej organizacji oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student umie dokładnie uzasadnić wybór określonych rozwiązań dla danej organizacji oraz potrafi wskazać na wady i zalety przyjętych rozwiązań
5,0Student potrafi zastosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach, wskazać na ich wady i zalety oraz zaproponować własne modyfikacje poznanych rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/1_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Budowanie umiejętności pozyskiwania pracowników do organizacji
C-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
Treści programoweT-A-2Metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji
T-A-5Metody i narzędzia oceny pracowniczej
T-A-1Planowanie zasobów ludzkich
T-A-6Zarządzanie wynagrodzeniami
T-A-7Programy outplacementowe
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje wyników
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie stosować jakichkolwiek poznanych technik dotyczących podstawowych zadań zarządzania zasobami ludzki
3,0Student umie stosować zaledwie kilka z poznanych technik dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie stosować wszystkie poznane techniki z najważniejszych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi korzystać z poznanych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
4,5Student potrafi sporządzić plan wdrażania najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
5,0Student potrafi sporządzić plan wdrożenia najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, określić ich wady i zalety oraz uzasadnić wybór każdej z technik