Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo administracyjne | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstawowych pojęć prawa i prawoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego |
C-2 | Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego |
C-3 | Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Zasady postepowania administracyjnego | 2 |
T-K-2 | Strona w postępowaniu administracyjnym | 1 |
T-K-3 | Wadliwość aktu administarcyjnego | 1 |
T-K-4 | Środki odwoławcze | 2 |
T-K-5 | Postępowanie egzekucyjne | 1 |
T-K-6 | Sądownictwo administracyjne | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej | 1 |
T-W-2 | Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny | 1 |
T-W-3 | Istota samorządu | 1 |
T-W-4 | Najważniejsze organy w RP | 1 |
T-W-5 | Pojęcie kontroli i nadzoru | 1 |
T-W-6 | Referendum | 1 |
T-W-7 | Oragny stanowiące i wykonawcze w jst | 2 |
T-W-8 | Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Opracowanie referatów | 15 |
A-K-2 | Rozwiązywanie kazusów | 10 |
A-K-3 | Opracowanie projketów skargi | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | analiza akt postepowania administarcyjnego | 20 |
A-W-2 | Prezentacje | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/9_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego | E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W02, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
E_1A_D5/9_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W04 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D5/9_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04 | C-1, C-2, C-3 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/9_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U05, E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-K-1, T-K-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D5/9_U02 Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/9_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/9_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dobrym i potrafi się nimi swobodnie posługiwać. | |
4,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dobry i potrafi się nimi swobodnie posługiwać. | |
5,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu bardzo dobrym i potrafi się nimi swobodnie posługiwać. | |
E_1A_D5/9_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
3,5 | Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
4,5 | Student posiada większą niż dobra wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
E_1A_D5/9_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego | 2,0 | Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę w stopniu większym niż dostateczny w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego. | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego. | |
4,5 | Student posiada podstawową wiedzę w stopniu większym niż dobry w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego. | |
5,0 | Student posiada podstawową wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/9_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_1A_D5/9_U02 Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce | 2,0 | Student nie potrafi właściwie analizować przyczyn oraz przebiegu procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/9_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | 2,0 | Student nie potrafi pracować samodzielnie ani w zespole. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole. | |
3,5 | Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi pracować samodzielnie ani w zespole. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole. | |
4,5 | Student w stopniu większym niż dobry potrafi pracować samodzielnie ani w zespole. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole. |
Literatura podstawowa
- Z. Leoński, Zarys prawa administracyjnego, Warszawa, 2004
- M. Wierzbowski, J. Jagielski, J. Lang, M. Szubiakowski, Al Wiktorowska, Prawo admisnitracyjne, Lexsis Nexsis, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Z. Leoński, Samorząd terytorialny RP, Warszawa, 2005
- B. Adamiak, J. Borkowski, Polskie postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, PWN, Warszawa, 2000