Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
Sylabus przedmiotu Przetworniki energii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przetworniki energii | ||
Specjalność | Alternatywne Żródła Energii w Budownictwie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radomir Kaczmarek <Radomir.Kaczmarek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać podstawy termodynamiki, fizyki, mechaniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących celów i sposobów przetwarzania energii |
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami wyznaczania podstawowych wielkości zwiazanych z przetwornikami energii |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zadania obliczeniowe zwiazane z treścią wykładów Kolokwium | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie Cel stosowania przetworników energii Podstawowe typy urządzeń służących do przetwarzania energii: kotły; turbiny wodne; silniki parowe i turbiny parowe; silniki spalinowe; prądnice elektryczne i silniki elektryczne Budowa i zasada działania przetworników energii Sprawność przetwarzania energii Kolokwium | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Konsultacje | 2 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium | 13 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studia literatury | 15 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia kolokwium | 13 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych w formie zadań do samodzielnego rozwiązania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien opisać i scharakteryzować sposoby przetwarzania różnych form energii oraz objaśnić budowę stosowanych przetworników energii | IS_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_U01 W wyniki przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać odpowiedni przetwornik energii w zależności od potrzeb, oceniać poziom strat przy konwersjii energii oraz obliczać uzyskiwaną po przetworzeniu moc urządzeń | IS_2A_U13 | T2A_U12 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się | IS_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien opisać i scharakteryzować sposoby przetwarzania różnych form energii oraz objaśnić budowę stosowanych przetworników energii | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie opisuje i charakteryzuje tylko wybrane sposoby przetwarzania energii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_U01 W wyniki przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać odpowiedni przetwornik energii w zależności od potrzeb, oceniać poziom strat przy konwersjii energii oraz obliczać uzyskiwaną po przetworzeniu moc urządzeń | 2,0 | |
3,0 | Student oblicza straty powstające w wyniku konwersji energii oraz moc urządzeń bez umiejętności praktycznej ich oceny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w dostatecznym stopniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wajand, Jan A., Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe, Wydaw. Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005
- Perycz, Stefan., Turbiny parowe i gazowe, Zakł. Nar. im. Ossolińskich, Wrocław, 1992
- Goźlińska Elżbieta, Maszyny Elektryczne, WSIP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2011