Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
specjalność: Ogrzewanie i Wentylacja

Sylabus przedmiotu Wodociągi i kanalizacja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wodociągi i kanalizacja
Specjalność Wodociągi i Kanalizacja
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Bogdan Sajko <Bogdan.Sajko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 2,20,44zaliczenie
wykładyW2 30 1,80,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs na S1 z przedmiotu "Wodociągi i Kanalizacja"
W-2Umiejetność projektowania prostych układów sieci wodociągowo-kanalizacyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej
C-2Umiejetność projektowania bardziej złożonych układów sieci wodociągowo-kanalizacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt zaopatrzenia miasta w wodę. Zakres opracowania:pompownia II stopnia - sieć magistralna dwupierścieniowa - zbiornik sieciowy wyrównawczy (poczatkowy przepływowy, centralny lub końcowy). Wykonanie przy wykorzystaniu programów komputerowych: AotoCAD, Microsoft Office, Wavin i innych.30
30
wykłady
T-W-1Ogólne zasady obliczeń statycznych kanałów. Określenie obciążeń pionowych kanałow wykonywanych w wykopach. Wykopy obudowane dwustronnie w rożnych warunkach gruntowo-wodnych. Sposoby wzmacniania podbudowy kanałów.2
T-W-2Określenie zasobów wody gruntowej i powierzchniowej. Maksymalna i eksploatacyjna wydajnośc studni wierconej.2
T-W-3Bloki oporowe dla rur kielichowych, PVC-U, dla rur stalowych o złączch spawanych, żeliwnych kołnierzowych łączonych z armaturą na kołnierze.2
T-W-4Układy wodociagowe wielostrefowe: równoległe, szeregowe i mieszane. Podstawowe ustalenia dotyczące koncepcji sieci wodociągowej. Trasowanie sieci.4
T-W-5Podstawowe wielkości określające zapotrzebowanie na wodę. Rodzaje zapotrzebowań na wodę.4
T-W-6Model symulacyjny rozkładu godzinowego zapotrzebowania na wodę. Ustalenie rozbiorów odcinkowych na sieci wodociągowej. Ustalenie rozbiorów wody na poszczególnych odcinkach sieci.4
T-W-7Wstępne usytuowanie zbiornika początkowego, końcowego i centralnego. Współpraca pompowni i przewodu łączacego pompownię ze zbiornikiem wyrównawczym.5
T-W-8Współpraca pompowni i przewodu łączącego pompownie ze zbiornikiem wyrównawczym. Charakterystyki współpracy przewodów łączacych pompownię ze zbiornikami wyrównawczymi.5
T-W-9Dobór pomp. Obliczenie pojemności zbiornika wyrównawczego.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego25
A-P-3Udział w konsultacjach8
A-P-4Przygotowanie projektu do zaliczenia3
A-P-5Zaliczenie projektu1
67
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studia literaturowe10
A-W-3Przygotowanir do egzaminu10
A-W-4Udział w egzaminie3
53

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów (z użyciem komputera)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny i ustny z wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_W06
Ma poszerzona wiedzę z zakresu wybranej specjalności. Zna i rozumie wiedzę teoretyczną niezbędną do projektowania sieci i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
IS_2A_W06T2A_W03, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-2, C-1T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-P-1, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_U17
Planuje, dobiera i oblicza obiekty typowe dla wybranej specjalności. Projektuje układy sieci wodociągowo-kanalizacyjnych dla wybranych rzeczywistych terenów przy użyciu komputera.
IS_2A_U17T2A_U18InzA2_U07C-2T-P-1M-2S-1
IS_2A_??_U19
Projektuje i oblicza elementy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej i niezbędne urządzienia na sieci dla wybranych terenów przy wykorzystaniu komputera
IS_2A_U19T2A_U18, T2A_U19InzA2_U08C-2T-W-8, T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_K01
Student jest w stanie prawidłowo definiować i klasyfikować wszystkie problemy związane z omawianymi zagadnieniami (włącznie z możliwością ustalania odpowiednich priorytetów przy realizacji podjętego zadania inżynierskiego)
IS_2A_K01T2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_W06
Ma poszerzona wiedzę z zakresu wybranej specjalności. Zna i rozumie wiedzę teoretyczną niezbędną do projektowania sieci i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące sieci wod-kan oraz urządzenia zwiazane z tymi sieciami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_U17
Planuje, dobiera i oblicza obiekty typowe dla wybranej specjalności. Projektuje układy sieci wodociągowo-kanalizacyjnych dla wybranych rzeczywistych terenów przy użyciu komputera.
2,0
3,0Student poprawnie rozwiązuje jedynie wybrane (oderwane) rozwiązania inżynierskie związane z projektowaniem podstawowych elementów sieci wod-kan. oraz urządzeń na sieciach.
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U19
Projektuje i oblicza elementy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej i niezbędne urządzienia na sieci dla wybranych terenów przy wykorzystaniu komputera
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować proste układy sieci wod-kan. wraz z urządzeniami a także potrafi dokonać ogólnego porównania do prostych rozwiązań istniejących w praktyce (bez głębszej analizy tego porównania).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_K01
Student jest w stanie prawidłowo definiować i klasyfikować wszystkie problemy związane z omawianymi zagadnieniami (włącznie z możliwością ustalania odpowiednich priorytetów przy realizacji podjętego zadania inżynierskiego)
2,0
3,0Student w sposób jedynie dostateczny potrafi zdefiniować , sklasyfikować oraz ustalić odpowiednie priorytety przy realizacji poszczególnych zadań inżynierskich.
3,5
4,0
4,5.
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gabryszewski T., Wodociągi, PWN, Warszawa, 1983
  2. Szpindor A., Zaopatrzenie w wodę i kanalizacja wsi, Arkady, Warszawa, 1992
  3. Sokołowski J., Żbikowski A., Odwodnienia budowlane i osiedlowe, SGGW, Warszawa, 1993, 1
  4. Dolecka j., Dolecki J., Klepacka B., Usakiewicz A., Wodociągi i kanalizacja część 1 i 2. Materiały pomocnicze do ćwiczeń projektowych. Skrypt Politechniki Białostockiej., Białystok, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Sosnowski St., Tabernacki J., Chudzicki J., Instalacje wodociagowe i kanalizacyjne., Instalator Polski, Warszawa, 2002
  2. 2012, Obowiązujące aktualne normy i rozporzadzenia. Materiałydydaktyczne udostępnione na stronie internetowej.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt zaopatrzenia miasta w wodę. Zakres opracowania:pompownia II stopnia - sieć magistralna dwupierścieniowa - zbiornik sieciowy wyrównawczy (poczatkowy przepływowy, centralny lub końcowy). Wykonanie przy wykorzystaniu programów komputerowych: AotoCAD, Microsoft Office, Wavin i innych.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólne zasady obliczeń statycznych kanałów. Określenie obciążeń pionowych kanałow wykonywanych w wykopach. Wykopy obudowane dwustronnie w rożnych warunkach gruntowo-wodnych. Sposoby wzmacniania podbudowy kanałów.2
T-W-2Określenie zasobów wody gruntowej i powierzchniowej. Maksymalna i eksploatacyjna wydajnośc studni wierconej.2
T-W-3Bloki oporowe dla rur kielichowych, PVC-U, dla rur stalowych o złączch spawanych, żeliwnych kołnierzowych łączonych z armaturą na kołnierze.2
T-W-4Układy wodociagowe wielostrefowe: równoległe, szeregowe i mieszane. Podstawowe ustalenia dotyczące koncepcji sieci wodociągowej. Trasowanie sieci.4
T-W-5Podstawowe wielkości określające zapotrzebowanie na wodę. Rodzaje zapotrzebowań na wodę.4
T-W-6Model symulacyjny rozkładu godzinowego zapotrzebowania na wodę. Ustalenie rozbiorów odcinkowych na sieci wodociągowej. Ustalenie rozbiorów wody na poszczególnych odcinkach sieci.4
T-W-7Wstępne usytuowanie zbiornika początkowego, końcowego i centralnego. Współpraca pompowni i przewodu łączacego pompownię ze zbiornikiem wyrównawczym.5
T-W-8Współpraca pompowni i przewodu łączącego pompownie ze zbiornikiem wyrównawczym. Charakterystyki współpracy przewodów łączacych pompownię ze zbiornikami wyrównawczymi.5
T-W-9Dobór pomp. Obliczenie pojemności zbiornika wyrównawczego.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego25
A-P-3Udział w konsultacjach8
A-P-4Przygotowanie projektu do zaliczenia3
A-P-5Zaliczenie projektu1
67
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studia literaturowe10
A-W-3Przygotowanir do egzaminu10
A-W-4Udział w egzaminie3
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W06Ma poszerzona wiedzę z zakresu wybranej specjalności. Zna i rozumie wiedzę teoretyczną niezbędną do projektowania sieci i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejetność projektowania bardziej złożonych układów sieci wodociągowo-kanalizacyjnych
C-1Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej
Treści programoweT-W-7Wstępne usytuowanie zbiornika początkowego, końcowego i centralnego. Współpraca pompowni i przewodu łączacego pompownię ze zbiornikiem wyrównawczym.
T-W-9Dobór pomp. Obliczenie pojemności zbiornika wyrównawczego.
T-W-5Podstawowe wielkości określające zapotrzebowanie na wodę. Rodzaje zapotrzebowań na wodę.
T-W-6Model symulacyjny rozkładu godzinowego zapotrzebowania na wodę. Ustalenie rozbiorów odcinkowych na sieci wodociągowej. Ustalenie rozbiorów wody na poszczególnych odcinkach sieci.
T-W-8Współpraca pompowni i przewodu łączącego pompownie ze zbiornikiem wyrównawczym. Charakterystyki współpracy przewodów łączacych pompownię ze zbiornikami wyrównawczymi.
T-W-3Bloki oporowe dla rur kielichowych, PVC-U, dla rur stalowych o złączch spawanych, żeliwnych kołnierzowych łączonych z armaturą na kołnierze.
T-W-4Układy wodociagowe wielostrefowe: równoległe, szeregowe i mieszane. Podstawowe ustalenia dotyczące koncepcji sieci wodociągowej. Trasowanie sieci.
T-W-1Ogólne zasady obliczeń statycznych kanałów. Określenie obciążeń pionowych kanałow wykonywanych w wykopach. Wykopy obudowane dwustronnie w rożnych warunkach gruntowo-wodnych. Sposoby wzmacniania podbudowy kanałów.
T-P-1Projekt zaopatrzenia miasta w wodę. Zakres opracowania:pompownia II stopnia - sieć magistralna dwupierścieniowa - zbiornik sieciowy wyrównawczy (poczatkowy przepływowy, centralny lub końcowy). Wykonanie przy wykorzystaniu programów komputerowych: AotoCAD, Microsoft Office, Wavin i innych.
T-W-2Określenie zasobów wody gruntowej i powierzchniowej. Maksymalna i eksploatacyjna wydajnośc studni wierconej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów (z użyciem komputera)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny i ustny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące sieci wod-kan oraz urządzenia zwiazane z tymi sieciami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U17Planuje, dobiera i oblicza obiekty typowe dla wybranej specjalności. Projektuje układy sieci wodociągowo-kanalizacyjnych dla wybranych rzeczywistych terenów przy użyciu komputera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U17Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Umiejetność projektowania bardziej złożonych układów sieci wodociągowo-kanalizacyjnych
Treści programoweT-P-1Projekt zaopatrzenia miasta w wodę. Zakres opracowania:pompownia II stopnia - sieć magistralna dwupierścieniowa - zbiornik sieciowy wyrównawczy (poczatkowy przepływowy, centralny lub końcowy). Wykonanie przy wykorzystaniu programów komputerowych: AotoCAD, Microsoft Office, Wavin i innych.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów (z użyciem komputera)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny i ustny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie rozwiązuje jedynie wybrane (oderwane) rozwiązania inżynierskie związane z projektowaniem podstawowych elementów sieci wod-kan. oraz urządzeń na sieciach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U19Projektuje i oblicza elementy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej i niezbędne urządzienia na sieci dla wybranych terenów przy wykorzystaniu komputera
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejetność projektowania bardziej złożonych układów sieci wodociągowo-kanalizacyjnych
Treści programoweT-W-8Współpraca pompowni i przewodu łączącego pompownie ze zbiornikiem wyrównawczym. Charakterystyki współpracy przewodów łączacych pompownię ze zbiornikami wyrównawczymi.
T-P-1Projekt zaopatrzenia miasta w wodę. Zakres opracowania:pompownia II stopnia - sieć magistralna dwupierścieniowa - zbiornik sieciowy wyrównawczy (poczatkowy przepływowy, centralny lub końcowy). Wykonanie przy wykorzystaniu programów komputerowych: AotoCAD, Microsoft Office, Wavin i innych.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów (z użyciem komputera)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować proste układy sieci wod-kan. wraz z urządzeniami a także potrafi dokonać ogólnego porównania do prostych rozwiązań istniejących w praktyce (bez głębszej analizy tego porównania).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K01Student jest w stanie prawidłowo definiować i klasyfikować wszystkie problemy związane z omawianymi zagadnieniami (włącznie z możliwością ustalania odpowiednich priorytetów przy realizacji podjętego zadania inżynierskiego)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej
C-2Umiejetność projektowania bardziej złożonych układów sieci wodociągowo-kanalizacyjnych
Treści programoweT-W-1Ogólne zasady obliczeń statycznych kanałów. Określenie obciążeń pionowych kanałow wykonywanych w wykopach. Wykopy obudowane dwustronnie w rożnych warunkach gruntowo-wodnych. Sposoby wzmacniania podbudowy kanałów.
T-W-8Współpraca pompowni i przewodu łączącego pompownie ze zbiornikiem wyrównawczym. Charakterystyki współpracy przewodów łączacych pompownię ze zbiornikami wyrównawczymi.
T-W-9Dobór pomp. Obliczenie pojemności zbiornika wyrównawczego.
T-W-7Wstępne usytuowanie zbiornika początkowego, końcowego i centralnego. Współpraca pompowni i przewodu łączacego pompownię ze zbiornikiem wyrównawczym.
T-P-1Projekt zaopatrzenia miasta w wodę. Zakres opracowania:pompownia II stopnia - sieć magistralna dwupierścieniowa - zbiornik sieciowy wyrównawczy (poczatkowy przepływowy, centralny lub końcowy). Wykonanie przy wykorzystaniu programów komputerowych: AotoCAD, Microsoft Office, Wavin i innych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów (z użyciem komputera)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny i ustny z wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w sposób jedynie dostateczny potrafi zdefiniować , sklasyfikować oraz ustalić odpowiednie priorytety przy realizacji poszczególnych zadań inżynierskich.
3,5
4,0
4,5.
5,0