Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_2A_??_U01 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu inżynierii środowiska wybrać metody, techniki i narzędzia przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe. Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska. Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_2A_U17 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności |
---|
IS_2A_U18 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu inżynierii środowiska wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
IS_2A_U20 | Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska |
IS_2A_U24 | Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robót przy korytach otwartych |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Układ poziomy cieku, krzywa krzywizny i krzywa skrętu, dynamiczne cechy cieków, zasady Farque'a i Girardone'a |
---|
T-W-6 | Materiały i elementy budowlane stosowane w regulacji. Wykonawstwo budowli regulacyjnych |
T-W-8 | Rodzaje powodzi, środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej |
T-W-9 | Zasady projektowania i wykonawstwa wałów przeciwpowodziowych, urządzenia wałowe i budowle uzupełniające |
T-W-5 | Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej. Systemy regulacji rzek nizinnych, typy budowli regulacyjnych i zasady ich rozmieszczania |
T-W-3 | Projektowanie przekroju poprzecznego koryta z uwzględnieniem ruchu rumowiska |
T-W-2 | Rozkład naprężeń na obwodzie przekroju poprzecznego rzeki, stateczność brzegów i dna rzeki. Stabilność wzdłużna koryta |
T-P-1 | Wykonanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej (ok. 2 km) |
T-W-7 | Szczególne przypadki regulacji rzek nizinnych. Roboty regulacyjne na potokach górskich – obszar zbiorczy, szyja, stożek usypowy |
T-W-1 | Istota, cele i podstawowe zasady regulacji rzek. |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe |
---|
M-1 | Metody podające |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu, ocena wiedzy z zakresu regulacji rzek |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student potrafi przy sformułowaniu i rozwiązywaniu zadań zwiazanych z regulacją rzeki ingerować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejścia systemowe, uwzględniajace także aspekty pozatechniczne |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |