Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
specjalność: Alternatywne Żródła Energii w Budownictwie

Sylabus przedmiotu Eksploatacja dróg wodnych i portów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja dróg wodnych i portów
Specjalność Infrastruktura Transportu Wodnego
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Władysław Buchholz <Wladyslaw.Buchholz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,50,44zaliczenie
wykładyW2 30 1,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Hydrologia. Hydraulika stosowana. Mechanika gruntów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza dotycząca pracy portów i dróg wodnych śródlądowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przykłady zagadnień z wykładów4
T-P-2Obliczenia hydrologiczno - hydrauliczne6
T-P-3Obliczenia koryta regulacyjnego rzeki dla potrzebbudowy drogi wodnej5
15
wykłady
T-W-1Definicje i rodzaje dróg wodnych śródlądowych4
T-W-2Klasyfikacje dróg wodnych. Drogi wodne śródlądowe w Polsce i na świecie2
T-W-3Zjawiska generujące ruchy wód2
T-W-4Podstawy hydrologiczne i hydrograficzne. Podstawy hydrauliczne4
T-W-5Sposób przystosowania rzekdla potrzeb dróg wodnych2
T-W-6Regulacja rzek. Kanalizacja rzek2
T-W-7Obliczanie przekroju koruta regulacyjnego2
T-W-8Budowle hydrotechniczne na drogach wodnych, kanały, stopnie wodne, śluzy i podnośnie4
T-W-9Ochrona przeciwpowodziowa na drogach wodnych (wały p.powodziowe)4
T-W-10Porty śródlądowe. Porty śródlądowe w Polsce. Inne wybrane zagadnienia4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Udział w konsultacjach6
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego8
A-P-4Przygotowanie i zaliczenie projektu8
A-P-5Opracowanie materiału - studia literaturowe8
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach6
A-W-3Opracowanie materiału - studia literaturowe4
A-W-4Przygotowanie i zaliczenie przedmiotu4
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy z zakresu dróg wodnych śródlądowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_W01
Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
IS_2A_W05, IS_2A_W12T2A_W04, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02C-1T-P-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-P-1, T-W-10, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-P-3, T-W-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska. Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
IS_2A_U17, IS_2A_U19, IS_2A_U20, IS_2A_U24T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-W-6, T-W-9, T-W-4, T-P-1, T-W-2, T-W-8, T-W-10, T-W-5, T-P-3, T-W-7, T-W-3, T-P-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska. Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
IS_2A_K01, IS_2A_K03, IS_2A_K04, IS_2A_K08T2A_K02, T2A_K04, T2A_K07InzA2_K01C-1T-W-10, T-W-4, T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-P-3, T-W-6, T-P-2, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_W01
Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w eksploatacji dróg wodnych i portów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska. Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
2,0
3,0student potrafi przy sformułowaniu i rozwiązywaniu zadań zwiazanych z eksploatacją dróg wodnych i portów ingerować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejścia systemowe, uwzględniajace także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska. Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w eksploatacji dróg wodnych i portów, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kulczyk J., Winter J., Śródlądowy transport wodny, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Mazurkiewicz B., Śródlądowe drogi wodne i budowle hydrotechniczne. Materiały pomocnicze so ćwiczeń. Notatki z wykładu dla studentów dziennych i zaocznych, Fundacja Rozwoju Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, Szczecin, 2002
  2. Praca zbiorowa, Rozwój środków transportu, Wydawnictwo Komunukacji i Łączności, Warszawa, 1981
  3. Praca zbiorowa pod red. Rydzkowskiego W. i Wojewódzkiej-Król K., Transport, Wydawnictwo Naukowe PWM, Warszawa, 2005
  4. Woś K., Kierunki aktywizacji działalności żeglugi śródlądowej w rejonie ujścia Odry w warunki integracji Polski z Unią Europejską, Oficyna Wydawnicza SADYBA, Warszawa, 2005
  5. xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, 2012, xxxxx, Obowiązyjące normy

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przykłady zagadnień z wykładów4
T-P-2Obliczenia hydrologiczno - hydrauliczne6
T-P-3Obliczenia koryta regulacyjnego rzeki dla potrzebbudowy drogi wodnej5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje i rodzaje dróg wodnych śródlądowych4
T-W-2Klasyfikacje dróg wodnych. Drogi wodne śródlądowe w Polsce i na świecie2
T-W-3Zjawiska generujące ruchy wód2
T-W-4Podstawy hydrologiczne i hydrograficzne. Podstawy hydrauliczne4
T-W-5Sposób przystosowania rzekdla potrzeb dróg wodnych2
T-W-6Regulacja rzek. Kanalizacja rzek2
T-W-7Obliczanie przekroju koruta regulacyjnego2
T-W-8Budowle hydrotechniczne na drogach wodnych, kanały, stopnie wodne, śluzy i podnośnie4
T-W-9Ochrona przeciwpowodziowa na drogach wodnych (wały p.powodziowe)4
T-W-10Porty śródlądowe. Porty śródlądowe w Polsce. Inne wybrane zagadnienia4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Udział w konsultacjach6
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego8
A-P-4Przygotowanie i zaliczenie projektu8
A-P-5Opracowanie materiału - studia literaturowe8
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach6
A-W-3Opracowanie materiału - studia literaturowe4
A-W-4Przygotowanie i zaliczenie przedmiotu4
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W01Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska
IS_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wiedza dotycząca pracy portów i dróg wodnych śródlądowych
Treści programoweT-P-2Obliczenia hydrologiczno - hydrauliczne
T-W-3Zjawiska generujące ruchy wód
T-W-4Podstawy hydrologiczne i hydrograficzne. Podstawy hydrauliczne
T-W-6Regulacja rzek. Kanalizacja rzek
T-W-8Budowle hydrotechniczne na drogach wodnych, kanały, stopnie wodne, śluzy i podnośnie
T-P-1Przykłady zagadnień z wykładów
T-W-10Porty śródlądowe. Porty śródlądowe w Polsce. Inne wybrane zagadnienia
T-W-5Sposób przystosowania rzekdla potrzeb dróg wodnych
T-W-9Ochrona przeciwpowodziowa na drogach wodnych (wały p.powodziowe)
T-W-7Obliczanie przekroju koruta regulacyjnego
T-P-3Obliczenia koryta regulacyjnego rzeki dla potrzebbudowy drogi wodnej
T-W-2Klasyfikacje dróg wodnych. Drogi wodne śródlądowe w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe
M-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy z zakresu dróg wodnych śródlądowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w eksploatacji dróg wodnych i portów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U01Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska. Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U17Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
IS_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
IS_2A_U20Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
IS_2A_U24Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Wiedza dotycząca pracy portów i dróg wodnych śródlądowych
Treści programoweT-W-6Regulacja rzek. Kanalizacja rzek
T-W-9Ochrona przeciwpowodziowa na drogach wodnych (wały p.powodziowe)
T-W-4Podstawy hydrologiczne i hydrograficzne. Podstawy hydrauliczne
T-P-1Przykłady zagadnień z wykładów
T-W-2Klasyfikacje dróg wodnych. Drogi wodne śródlądowe w Polsce i na świecie
T-W-8Budowle hydrotechniczne na drogach wodnych, kanały, stopnie wodne, śluzy i podnośnie
T-W-10Porty śródlądowe. Porty śródlądowe w Polsce. Inne wybrane zagadnienia
T-W-5Sposób przystosowania rzekdla potrzeb dróg wodnych
T-P-3Obliczenia koryta regulacyjnego rzeki dla potrzebbudowy drogi wodnej
T-W-7Obliczanie przekroju koruta regulacyjnego
T-W-3Zjawiska generujące ruchy wód
T-P-2Obliczenia hydrologiczno - hydrauliczne
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy z zakresu dróg wodnych śródlądowych
S-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi przy sformułowaniu i rozwiązywaniu zadań zwiazanych z eksploatacją dróg wodnych i portów ingerować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejścia systemowe, uwzględniajace także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska. Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
IS_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
IS_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska
IS_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wiedza dotycząca pracy portów i dróg wodnych śródlądowych
Treści programoweT-W-10Porty śródlądowe. Porty śródlądowe w Polsce. Inne wybrane zagadnienia
T-W-4Podstawy hydrologiczne i hydrograficzne. Podstawy hydrauliczne
T-P-1Przykłady zagadnień z wykładów
T-W-3Zjawiska generujące ruchy wód
T-W-2Klasyfikacje dróg wodnych. Drogi wodne śródlądowe w Polsce i na świecie
T-W-1Definicje i rodzaje dróg wodnych śródlądowych
T-W-8Budowle hydrotechniczne na drogach wodnych, kanały, stopnie wodne, śluzy i podnośnie
T-W-9Ochrona przeciwpowodziowa na drogach wodnych (wały p.powodziowe)
T-W-5Sposób przystosowania rzekdla potrzeb dróg wodnych
T-P-3Obliczenia koryta regulacyjnego rzeki dla potrzebbudowy drogi wodnej
T-W-6Regulacja rzek. Kanalizacja rzek
T-P-2Obliczenia hydrologiczno - hydrauliczne
T-W-7Obliczanie przekroju koruta regulacyjnego
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe
M-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy z zakresu dróg wodnych śródlądowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w eksploatacji dróg wodnych i portów, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0