Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Wodociągi i Kanalizacja

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Alternatywne Żródła Energii w Budownictwie
Jednostka prowadząca Katedra Techniki Cieplnej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Spełnienie wymagań przewidzianych regulaminem studiów dopuszczających do realizacji pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach, prezentacja prac dyplomowych30
A-S-2Praca własna - przygotowanie prezentacji30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_1_W01
Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych
IS_1A_W22, IS_1A_W21T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_1_U01
Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań.
IS_1A_U14, IS_1A_U05T1A_U04, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_1_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego
IS_1A_K06T1A_K06InzA_K02C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_1_W01
Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_1_U01
Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań.
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_1_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego
2,0Nie
3,0Tak
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
  2. Negrino T., Power Point. Tworzenie prezentacji, projekty, Helion, Gliwice, 2005
  3. Literatura przedmiotu, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Hindle T., Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie, Warszawa, 2000

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.30
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach, prezentacja prac dyplomowych30
A-S-2Praca własna - przygotowanie prezentacji30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_1_W01Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W22Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
IS_1A_W21Zna zasady wykonywania pomiarów i organizacji pracy w laboratoriach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej
Treści programoweT-S-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_1_U01Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U14Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
IS_1A_U05Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej
Treści programoweT-S-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_1_K01Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej
Treści programoweT-S-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie
3,0Tak
3,5
4,0
4,5
5,0