Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Alternatywne Żródła Energii w Budownictwie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Techniki Zabezpieczeń Obiektów Lądowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technicznego Zabezpieczenia Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Getka <Ryszard.Getka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone przedmioty podstawowe, kierunkowe i specjalnościowe; wydany temat poracy dyplomowej i ustalona tematyka badań do pracy dyplomowej; ustalony opiekun pracy dyplomowej i praca systematyczna pod jego kierunkiem w okresie trwania seminarium i pisania pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat w bibliotekach, elektronicznych bazach danych, wyszukiwarkach internetowych; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych. |
C-2 | W wyniku ukończenia seminarium student powinien umieć wykonać plan opracowania i sporządzić pisemny raport z badań, studiów literaturowych, badań; powinien posiadać po tym przedmiocie umiejętności samodzielnego wykonania pracy dyplomowej (lub podobnego opracowania inżynierskiego); Celem jest także wyksztalcenie umiejętności przygotowania opracowań inżynierskich i prezentacji opracowanego tematu z zastosowaniem nowoczesnych techniki medialnych, w tym także w skróconej formie w języku obcym |
C-3 | Celem tego seminarium jest także pogłębienie wiedzy w wybranych obszarach inżynierii bezpieczeństwa i specjalności studiów: techniki zabezpieczeń obiektów lądowych; nauczenie zasad i sposobu prowadzenia dyskusji oraz ogólnych zasad wystąpienia publicznego na temat związany z kierunkiem i specjalnością studiów oraz prezentacji wyników pracy inżyniera w sposób zwięzły i zrozumiały dla przedstawicieli różnych środowisk. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie programu i zasad zaliczenia seminarium dyplomowego. Zapoznanie z zasadami dyplomowania na uczelni, wydziale i kierunku studiów - wymagania formalne Rady Wydzialu, wymagania Regulaminu studiów. Omówienie wymagań formalnych i proceduralnych dyplomowania, w tym: terminarz procesu dyplomowania, uprawnienia studenta, zasady postępowania w razie zdarzeń losowych lub problemów z terminowym ukończeniem pracy dyplomowej. | 2 |
T-S-2 | Sposoby zbierania i gromadzenia informacji do pracy dyplomowej dla ustalenia aktualnego stanu wiedzy w obszarze tematyki pracy dyplomowej; bazy literatury i bazy danych dostępne w Bibliotece Gł. ZUT, Bibliotece Wydziałowej, instytucjach i bibliotekach publicznych. Sposoby i narzędzia przeszukiwania baz danych z pomocą wyszukiwarek, w tym w Internecie. | 4 |
T-S-3 | Normy i wymagania dotyczące pisania opracowań naukowych; zasady korzystania z opracowań i wyników badań innych autorów; zachowanie praw własności cudzych przy korzystaniu z ich dorobku; prawa autorskie do pracy dyplomowej w świetle przepisów ogólnych, ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i Regulaminu studiów | 2 |
T-S-4 | Ogólne zasady i technika pisania pracy dyplomowej; Układ treści pracy dyplomowej; plan pracy, spis treści i kolejność rozdziałów; cel i tezy pracy (naukowej, magisterskiej); cel pracy dyplomowej inżynierskiej; język pracy i sposób formułowania treści rozdziałów. | 2 |
T-S-5 | Sposób zamiesczania ilustracji w pracy; ilustracje własne (autorskie) oraz ilustracje z innych źródeł; sposób umieszczania odwołań do źródeł wykorzystanych w pracy; przedstawianie wyników badań i danych liczbowych w formie zestawień tabelarycznych i wykresów; zasady umieszczania i cytowania danych liczbowych i treści z innych prac i innych autorów. | 2 |
T-S-6 | Edytory tekstu i arkusze kalkulacyjne oraz programy baz danych i sposób ich wykorzystania do edycji tekstu i danych liczbowych w pracy; | 3 |
T-S-7 | Zasady przygotowania i prezentacji wyników pracy dyplomowej w czasie seminarium, z wykorzystaniem prezentacji ustnej i z pomocą urządzeń i programów do opracowania prezentacji wyników badań. Multimedialne pomoce dla prezentacji pracy dyplomowej i zasady ich stosowania. | 2 |
T-S-8 | Prezentacje tematów i wybranych zagadnień (rozdziałów) z prac dyplomowych, opracowane i referowane przez studentów, wraz z dyskusją panelową w czasie seminarium | 8 |
T-S-9 | Nowe rozwiązania z zakresu inżynierii bezpieczeństwa obiektów i systemów technicznych przygotowane i przedstawiane w formie referatów przez studentów. | 4 |
T-S-10 | Podsumowanie seminarium i zaliczenie | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Przygotowanie roboczej wersji planu pracy dyplomowej | 2 |
A-S-3 | Poszukiwanie literatury, przegląd baz danych literatury, zbieranie danych do opracowania rozdziałów pracy i referatu z prezentacją jednego z rozdziałów | 12 |
A-S-4 | Praktyczne ćwiczenie umiejętności tworzenia bazy danych literatury z wykorzystaniem programu bazy danych lub bazy literatury w zakladce w WORD i sporządzenie bazy literatury do pracy dplomowej | 6 |
A-S-5 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej jednego z rozdziałów pracy dyplomowej w programie PowerPoint | 6 |
A-S-6 | Ćwiczenie praktyczne stosowania edytora WORD do tworzenia automatycznie spisów bibliografii, spisów treści, rysunków i tabel | 4 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda wykladu podawczego i problemowego na wstępnych zajęciach seminaryjnych a następnie seminarium i zajęcia praktyczne na bazach danych komputerowych, z wykorzystaniem wyszukiwarek i katalogów bibliotecznych; |
M-2 | Seminarium z przygotowaniem własnych prezentacji z zastosowaniem programu PowerPoint i pomocy oraz urządzeń audiowizualnych. |
M-3 | Seminarium z prezentacją przez studentów wyników pracy dyplomowej (minimum jeden rozdział) z przygotowaniem własnej prezentacji multimedialnej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie bieżących postępów studenta i oceny jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej (wymagane co najmniej 70% pod koniec seminarium) oraz poziomu jakości zaprezentowanej części pracy dyplomowej (rozdzialu pracy) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_3_W01 Student zna źródła pozyskania informacji naukowej, wiedzy inżynierskiej, danych literaturowych, danych liczbowych, statystycznych, danych katalogowych itp. Student zna zasady pisania opracowania naukowego i raportu z badań oraz sprawozdania z wykonania zadania inżynierskiego (projektu). Student zna zasady korzystania z obcych źródeł informacji z zachowaniem prawa autorskiego; zna ogólnie zasady odwoływania sie do źródeł i przywoływania w pracy wykorzystanych źródeł informacji | IS_1A_W08, IS_1A_W23 | T1A_W07, T1A_W10 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_3_W02 Student ma zaktualizowaną wiedzę z obszaru studiowanej specjalności w wąskich wybranych specjalistycznych zagadnieniach związanych z rozwojem techniki i podstaw naukowych kierunku i specjalności studiów | IS_1A_W14, IS_1A_W15, IS_1A_W22 | T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-3 | T-S-8, T-S-9 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_3_U01 Student potrafi pozyskać, zgromadzić i opracować informacje z baz danych i literatury na zadany temat związany z opracowaniem inżynierskim zagadnienia, także informacje w języku obcym; potrafi prawidłowo zrozumieć informacje, przetworzyć i wykorzystać je do wykonania opracowania lub projektu inżynierskiego | IS_1A_U08, IS_1A_U17 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07 | — | C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-2 | S-1 |
IS_1A_3_U02 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć potrafi przygotować i przedstawić szersze opracowanie w języku polskim, a w wersji skróconej także w języku obcym, opracowanie pisemne na zadany temat oraz potrafi przedstawić te zagadnienia w prezentacji ustnej oraz prezentacji z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych; student potrafi zdobyć informacje i poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w ramach zadanego tematu z obszaru wiedzy inżynierskiej; | IS_1A_U14, IS_1A_U15 | T1A_U01, T1A_U04, T1A_U05 | — | C-2 | T-S-5, T-S-6, T-S-7 | M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_3_K01 Student podczas zajęć natrafaijąc na duże zasoby wiedzy i informacji w bazach danych i literaturze nabywa kompetencje polegające na krytycznej ocenie poziomu i zasobów własnej wiedzy i umiejętności i w związku z tym odczuwa potrzebę pogłębiania i uaktualniania własnej wiedzy, w szczególności specjalistycznej | IS_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1, C-3 | T-S-8, T-S-9 | M-2, M-3 | S-1 |
IS_1A_3_K02 Student w efekcie ukończenia seminarium nabędzie przekonania o wlasnej wiedzy i umiejętnościach i roli społecznej jaką ma do spełnienia w przekazywaniu społeczeństwu, m.in. w publikacjach, artykulach, w środkach masowego przekazu - opinii i informacji o wystepujących rodzajach zagrożeń, zwłaszcza nowo poznanych; uzyskawszy umiejętność komunikowania w sposób prosty i zrozumiały - podejmie starania aby informacje wazne dla spoleczeństwa w obszarze bezpieczeństwa przekazywać w sposób powszechnie zrozumiłay i do właściwych adresatów | IS_1A_K02, IS_1A_K07 | T1A_K02, T1A_K07 | InzA_K01 | C-3 | T-S-8, T-S-9, T-S-10 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_3_W01 Student zna źródła pozyskania informacji naukowej, wiedzy inżynierskiej, danych literaturowych, danych liczbowych, statystycznych, danych katalogowych itp. Student zna zasady pisania opracowania naukowego i raportu z badań oraz sprawozdania z wykonania zadania inżynierskiego (projektu). Student zna zasady korzystania z obcych źródeł informacji z zachowaniem prawa autorskiego; zna ogólnie zasady odwoływania sie do źródeł i przywoływania w pracy wykorzystanych źródeł informacji | 2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla znalezienia źródeł i pozyskania wymaganej informacji lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla znalezienia źródeł i pozyskania wymaganej informacji lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla znalezienia źródeł i pozyskania wymaganej informacji lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu | |
4,0 | Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla znalezienia źródeł i pozyskania wymaganej informacji i w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu | |
4,5 | Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla znalezienia źródeł i pozyskania wymaganej informacji w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru | |
5,0 | Student ma wiedzę poszerzoną, wymaganą dla znalezienia źródeł i pozyskania wymaganej informacji, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek; rozumie i interpretuje ze zrozumieniem podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz wytłumaczyć je w kontekście wiedzy z innych obszarów. | |
IS_1A_3_W02 Student ma zaktualizowaną wiedzę z obszaru studiowanej specjalności w wąskich wybranych specjalistycznych zagadnieniach związanych z rozwojem techniki i podstaw naukowych kierunku i specjalności studiów | 2,0 | Student nie ma zaktualizowanej wiedzy z obszaru studiowanej specjalności w wybranych specjalistycznych zagadnieniach wynikających z rozwoju nauki i techniki, lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu |
3,0 | Student ma zaktualizowaną wiedzę z obszaru studiowanej specjalności w wybranych specjalistycznych zagadnieniach wynikających z rozwoju nauki i techniki, lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu | |
3,5 | Student ma zaktualizowaną wiedzę z obszaru studiowanej specjalności w wybranych specjalistycznych zagadnieniach wynikających z rozwoju nauki i techniki, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu | |
4,0 | Student ma zaktualizowaną wiedzę z obszaru studiowanej specjalności w wybranych specjalistycznych zagadnieniach wynikających z rozwoju nauki i techniki, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu | |
4,5 | Student ma zaktualizowaną wiedzę z obszaru studiowanej specjalności w wybranych specjalistycznych zagadnieniach wynikających z rozwoju nauki i techniki w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru | |
5,0 | Student ma zaktualizowaną wiedzę z obszaru studiowanej specjalności w wybranych specjalistycznych zagadnieniach wynikających z rozwoju nauki i techniki, w pełni uporządkowaną i poszerzoną. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek; rozumie i interpretuje ze zrozumieniem podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danej wiedzy. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz wytłumaczyć je w kontekście wiedzy z innych obszarów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_3_U01 Student potrafi pozyskać, zgromadzić i opracować informacje z baz danych i literatury na zadany temat związany z opracowaniem inżynierskim zagadnienia, także informacje w języku obcym; potrafi prawidłowo zrozumieć informacje, przetworzyć i wykorzystać je do wykonania opracowania lub projektu inżynierskiego | 2,0 | Student nie zna sposobu lub nie potrafi dobrać właściwej informacji ani nie potrafi wykorzystać jej dla celów rozwiązania zadanego problemu. Nie potrafi zinterpretować wyników obliczeń lub badań. |
3,0 | Student zna, rozróżnia i potrafi dobrać co najmniej jedną z podstawowych metod doboru właściwej informacji i potrafi wykorzystać ją dla celów rozwiązania zadanego problemu. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskaną informację, wyniki obliczeń lub badań np. dla oceny ryzyka; prawidłowo dobiera metodę dla określonego przypadku. | |
3,5 | Student zna, rozróżnia i potrafi zastosować praktycznie kilka metod doboru lub źródeł właściwej informacji i potrafi wykorzystać je dla celów rozwiązania zadanego problemu. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, wyniki obliczeń lub badań np. dla oceny ryzyka; prawidłowo dobiera metodę dla określonego przypadku. | |
4,0 | Student zna, rozróżnia i potrafi zastosować praktycznie kilka metod doboru lub źródeł właściwej informacji i potrafi wykorzystać je dla celów rozwiązania zadanego problemu. Potrafi ocenić jakość uzyskanej informacji i dokonać ich oceny. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, wyniki obliczeń lub badań np. dla oceny ryzyka; prawidłowo dobiera metodę dla określonego przypadku | |
4,5 | Student zna, rozróżnia i potrafi zastosować praktycznie kilka metod doboru lub źródeł właściwej informacji i potrafi wykorzystać je dla celów rozwiązania zadanego problemu. Potrafi ocenić jakość uzyskanej informacji i dokonać ich oceny. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, wyniki obliczeń lub badań np. dla oceny ryzyka; prawidłowo dobiera metodę dla określonego przypadku. Potrafi wymienić zalety i wady metod które mogą mieć wpływ na możliwy błąd uzyskanej informacji oraz obliczeń i wytłumaczyć oraz uzasadnić swoją opinię | |
5,0 | Student zna, rozróżnia i potrafi zastosować praktycznie kilka metod doboru lub źródeł właściwej informacji i potrafi wykorzystać je dla celów rozwiązania zadanego problemu. Potrafi ocenić jakość uzyskanej informacji i dokonać ich oceny oraz uzasadnić i umotywować wybór.. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, wyniki obliczeń lub badań np. dla oceny ryzyka; prawidłowo dobiera metodę dla określonego przypadku. Potrafi wymienić zalety i wady metod które mogą mieć wpływ na możliwy błąd uzyskanej informacji oraz obliczeń i wytłumaczyć oraz uzasadnić swoją opinię. | |
IS_1A_3_U02 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć potrafi przygotować i przedstawić szersze opracowanie w języku polskim, a w wersji skróconej także w języku obcym, opracowanie pisemne na zadany temat oraz potrafi przedstawić te zagadnienia w prezentacji ustnej oraz prezentacji z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych; student potrafi zdobyć informacje i poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w ramach zadanego tematu z obszaru wiedzy inżynierskiej; | 2,0 | Student nie potrafi przedstawić wyników projektu lub obliczeń ani przedstawić poprawnego opracowania wyników w formie pisemnej w języku polskim lub w skróconej postaci w języku obcym, Student nie potrafi wykorzystać narzędzi techniki komputerowej ani technik multimedialnych dla zaprezentowania wyników swojej pracy. |
3,0 | Student potrafi przedstawić wyniki projektu lub obliczeń oraz przedstawić poprawne opracowania wyników w formie pisemnej w języku polskim lub w skróconej postaci w języku obcym, Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać co najmniej jedno narzędzie techniki komputerowej i prosty sposób technik multimedialnych dla zaprezentowania wyników swojej pracy. | |
3,5 | Student potrafi przedstawić wyniki projektu lub obliczeń oraz przedstawić poprawne opracowania wyników w formie pisemnej w języku polskim lub w skróconej postaci w języku obcym, Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać więcej niż jedno narzędzie techniki komputerowej i prosty sposób technik multimedialnych dla zaprezentowania wyników swojej pracy. | |
4,0 | Student potrafi przedstawić wyniki projektu lub obliczeń oraz przedstawić poprawne formalnie i merytorycznie opracowania wyników w formie pisemnej w języku polskim lub w skróconej postaci w języku obcym, Student potrafi swobodnie wykorzystać więcej niż jedno narzędzie techniki komputerowej i posługuje się technikami multimedialnymi dla zaprezentowania wyników swojej pracy. | |
4,5 | Student potrafi przedstawić wyniki projektu lub obliczeń oraz przedstawić poprawne formalnie i merytorycznie opracowania wyników w formie pisemnej w języku polskim lub w języku obcym. Student potrafi swobodnie wykorzystać więcej niż jedno narzędzie techniki komputerowej i posługuje się technikami multimedialnymi dla zaprezentowania wyników swojej pracy i czyni to w sposób biegły. | |
5,0 | Student potrafi przedstawić wyniki projektu lub obliczeń oraz przedstawić poprawne formalnie i merytorycznie opracowania wyników w formie pisemnej w języku polskim lub w języku obcym. Student potrafi swobodnie wykorzystać więcej niż jedno narzędzie techniki komputerowej i posługuje się technikami multimedialnymi dla zaprezentowania wyników swojej pracy i czyni to w sposób profesjonalny. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_3_K01 Student podczas zajęć natrafaijąc na duże zasoby wiedzy i informacji w bazach danych i literaturze nabywa kompetencje polegające na krytycznej ocenie poziomu i zasobów własnej wiedzy i umiejętności i w związku z tym odczuwa potrzebę pogłębiania i uaktualniania własnej wiedzy, w szczególności specjalistycznej | 2,0 | Student nie dostrzega braków swej wiedzy i umiejętności, nie orientuje się w rozwoju nauki i wiedzy z obszaru inżynierii bezpieczeństwa i nie odczuwa wobec tego potrzeby pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności; nie zna możliwości ani sposobów pogłębiania wiedzy zawodowej |
3,0 | Student dostrzega braki w swej wiedzy i umiejętnościach, orientuje się niewielkim stopniu w rozwoju nauki i wiedzy z obszaru inżynierii bezpieczeństwa ale nie odczuwa potrzeby pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności; nie zna możliwości ani sposobów pogłębiania wiedzy zawodowej | |
3,5 | Student dostrzega braki w swej wiedzy i umiejętnościach, orientuje się w małym stopniu w rozwoju nauki i wiedzy z obszaru inżynierii bezpieczeństwa i odczuwa potrzeby pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności; zna chociaż jedną możliwość lub sposób pogłębiania wiedzy zawodowej, ale nie praktykuje tego | |
4,0 | Student zna braki w swej wiedzy i umiejętnościach, orientuje się dobrze w rozwoju nauki i wiedzy z obszaru inżynierii bezpieczeństwa i odczuwa potrzeby pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności; zna więcej niż jedną możliwość lub sposób pogłębiania wiedzy zawodowej, sporadycznie pogłębia swoją wiedzę | |
4,5 | Student zna braki w swej wiedzy i umiejętnościach, orientuje się dobrze w rozwoju nauki i wiedzy z obszaru inżynierii bezpieczeństwa i odczuwa potrzeby pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności; zna więcej niż jedną możliwość lub sposób pogłębiania wiedzy zawodowej, regularnie pogłębia swoją wiedzę | |
5,0 | Student zna braki w swej wiedzy i umiejętnościach, orientuje się bardzo dobrze w rozwoju nauki i wiedzy z obszaru inżynierii bezpieczeństwa i odczuwa potrzeby pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności; zna wiele możliwości lub sposobów pogłębiania wiedzy zawodowej, regularnie pogłębia swoją wiedzę | |
IS_1A_3_K02 Student w efekcie ukończenia seminarium nabędzie przekonania o wlasnej wiedzy i umiejętnościach i roli społecznej jaką ma do spełnienia w przekazywaniu społeczeństwu, m.in. w publikacjach, artykulach, w środkach masowego przekazu - opinii i informacji o wystepujących rodzajach zagrożeń, zwłaszcza nowo poznanych; uzyskawszy umiejętność komunikowania w sposób prosty i zrozumiały - podejmie starania aby informacje wazne dla spoleczeństwa w obszarze bezpieczeństwa przekazywać w sposób powszechnie zrozumiłay i do właściwych adresatów | 2,0 | Student nie ocenia wyników i nie interpretuje ich w kontekście wpływu zagrożeń w modelowanych przez niego procesach i zjawiskach oraz nie jest wrażliwy na występujące ryzyka i ich oddziaływanie społeczne; w związku z tym nie potrafi sformułować opinii o szerszym kontekście społecznym lub gospodarczym, a także nie rozumie praktycznych i gospodarczych aspektów zastosowania narzędzi i technik oceny ryzyka i zmniejszania skutków zagrożeń |
3,0 | Student z trudem ocenia wyniki i interpretuje je w kontekście wpływu zagrożeń w modelowanych przez niego procesach i zjawiskach oraz wykazuje niewielką wrażliwość na występujące ryzyka i ich oddziaływanie społeczne; w związku z tym z trudem potrafi sformułować opinie o szerszym kontekście społecznym lub gospodarczym, a także w stopniu minimalnym rozumie praktyczne i gospodarcze aspekty zastosowania narzędzi i technik oceny ryzyka i zmniejszania skutków zagrożeń. | |
3,5 | Student w niewielkim stopniu ocenia wyniki i interpretuje je w kontekście wpływu zagrożeń w modelowanych przez niego procesach i zjawiskach oraz wykazuje pewną wrażliwość na występujące ryzyka i ich oddziaływanie społeczne; w związku z tym w niewielkim potrafi sformułować opinie o szerszym kontekście społecznym lub gospodarczym, a także w stopniu małym rozumie praktyczne i gospodarcze aspekty zastosowania narzędzi i technik oceny ryzyka i zmniejszania skutków zagrożeń. | |
4,0 | Student dobrze ocenia wyniki i interpretuje je w kontekście wpływu zagrożeń w modelowanych przez niego procesach i zjawiskach oraz wykazuje wrażliwość na występujące ryzyka i ich oddziaływanie społeczne; w związku z tym poprawnie potrafi sformułować opinie o szerszym kontekście społecznym lub gospodarczym, a także w stopniu dobrym rozumie praktyczne i gospodarcze aspekty zastosowania narzędzi i technik oceny ryzyka i zmniejszania skutków zagrożeń. | |
4,5 | Student dobrze ocenia wyniki i interpretuje je w kontekście wpływu zagrożeń w modelowanych przez niego procesach i zjawiskach oraz wykazuje ponad przeciętną wrażliwość na występujące ryzyka i ich oddziaływanie społeczne; w związku z tym poprawnie potrafi sformułować opinie o szerszym kontekście społecznym lub gospodarczym, a także w stopniu wysokim rozumie praktyczne i gospodarcze aspekty zastosowania narzędzi i technik oceny ryzyka i zmniejszania skutków zagrożeń. | |
5,0 | Student w pełni ocenia wyniki i interpretuje je w kontekście wpływu zagrożeń w modelowanych przez niego procesach i zjawiskach oraz wykazuje wysoką wrażliwość na występujące ryzyka i ich oddziaływanie społeczne; w związku z tym poprawnie potrafi sformułować opinie o szerszym kontekście społecznym lub gospodarczym, a także w stopniu wysokim rozumie praktyczne i gospodarcze aspekty zastosowania narzędzi i technik oceny ryzyka i zmniejszania skutków zagrożeń |
Literatura podstawowa
- Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000, ISBN 83-87423-98-X
- Karpowicz Andrzej, Autor - Wydawca. Poradnik prawa autorskiego, Wolters Kluwer, Warszawa, 2009, ISBN 978-83-760147-9-1
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa, 2009
- Oliver Paul, Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Wyd. Literackie, Kraków, 2000, ISBN 83-0802-889-6
- Opoka Ewa, Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych., Wyd. Polit. Śląskiej, Gliwice, 2003, ISBN 83-73351-09-4
- Osuchowska Barbara, Poradnik autora, tłumacza i redaktora, Wyd. Inicjał, Warszawa, 2005, ISBN 69179167
- Pułło Andrzej, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wyd. Lexis Nexis, Warszawa, 2006, ISBN 978-83-733455-7-7
- Zaczyński Władysław Piotr, Poradnik autora prac licencjackich, dyplomowych i magisterskich, ŻAK Wyd. Akademickie, Warszawa, 1995, ISBN 83-90310-37-6
Literatura dodatkowa
- Kolman Romuald, Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Po-stępu Organizacyjnego Sp. z o.o., Bydgoszcz, 2000, Wyd. III, ISBN: 83-87636-75-4
- Kolman Romuald, Zdobywanie wiedzy: poradnik podnoszenia kalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Gdańsk, 2004, ISBN: 83-89073-51-X
- Osuchowska Barbara, Poradnik redaktora i autora. Nauki ścisłe i technika. Biblioteka PTWK, Wyd. Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek, Warszawa, 1988
- Węglińska Maria, Jak pisać pracę magisterską?, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków, 1997, ISBN 978-83-730887-2-6
- Wójcik Krystyna, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2002, ISBN 83-7225-142-8
- PN-85/N-09126, Sprawozdanie z pracy naukowo-badawczej., PKN, Warszawa, 1985
- PN-ISO 690:2002, Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma i struktura, PKN, Warszawa, 2002
- PN-ISO 690-2:1999, Informacja i dokumentacja - przypisy bibliograficzne. Arkusz 2: Dokumenty elektroniczne i ich części, PKN, Warszawa, 1999