Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Betony nowej generacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Betony nowej generacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs materiałów budowlanych
W-2Ukończony kurs technologii betonu
W-3Ukonczony kurs chemii budowlanej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na włąściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
C-4Poznanie metod projektowania skłądu betonów nowej generacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw2
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania włąściwości mechanicznych2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównaie z betonami zwykłymi2
T-L-8Kolokwium sprawdzające1
15
wykłady
T-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.2
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.2
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods2
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,1
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete1
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate2
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete1
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)2
T-W-10Kolokwium zaliczające1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie wstepne do wykonywania ćwiczen, zapoznanie z odpowiednimi normami15
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń15
A-L-4Przygotowanie do kolokwium sprawdzającego i udział w kolokwium15
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury10
A-W-3Konsultacje1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie przedmiotu4
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_D/53_W01
Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach
OIZ_1A_W15T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-3
OIZ_1A_D/53_W02
Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych, zasady doboru składników
OIZ_1A_W15T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-4T-L-3, T-L-5M-2, M-4S-2, S-3
OIZ_1A_D/53_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą zastosowania dodatków i domieszek chemicznych do betonów
OIZ_1A_W15T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-L-2M-3, M-4S-1, S-2, S-3
OIZ_1A_D/53_W04
Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu
OIZ_1A_W15T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-3T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-7M-2, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_D/53_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
OIZ_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2M-1, M-4S-1, S-2, S-3
OIZ_1A_D/53_U02
Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
OIZ_1A_U17T1A_U14, T1A_U16InzA_U06, InzA_U08C-1, C-4T-W-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_D/53_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
OIZ_1A_K01T1A_K01C-1, C-3T-W-1M-2S-2, S-3
OIZ_1A_D/53_K02
Rozumie odpowiedzialność jednostki za wyniki przeprowadzonych zespołowo badań i ich wpływu na podejmowanae decyzje
OIZ_1A_K04T1A_K03, T1A_K04

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_D/53_W01
Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach
2,0
3,0Umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_D/53_W02
Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych, zasady doboru składników
2,0
3,0na podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_D/53_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą zastosowania dodatków i domieszek chemicznych do betonów
2,0
3,0Zna rodzaje dodatków mineralnych i domieszek chemicznych, które można zastosować do betonów nowej generacji
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_D/53_W04
Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu
2,0
3,0Zna metody badań właściwości reologicznych imechanicznych betonów, nie potrafi interpretować wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_D/53_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
2,0
3,0potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_D/53_U02
Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
2,0
3,0Potrafi dobrać odpowiednie sklładniki do betonów ale ma problemy z ilościowym ich doborem
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_D/53_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępuja zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane i nowe możliwości ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_D/53_K02
Rozumie odpowiedzialność jednostki za wyniki przeprowadzonych zespołowo badań i ich wpływu na podejmowanae decyzje
2,0
3,0student rozumie odpowiedzialność zespołową za wspólnie zrealizowane badania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jamroży Z., Beton i jego technologie, PWN, Warszawa, 2000
  2. Neville A., Właściwości betonu, Properties of Concrete, Polski Cement, Kraków, 2012
  3. Aitcin P.C., High-Performance Concrete., E&FN SPON, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Giergiczny Z., Małolepszy J., Szwabowski J., Śliwiński J., Cementy z dodatkami mineralnymi w technologii betonów nowej generacji, Wyd. Instytut Śląski, Katowice, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw2
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania włąściwości mechanicznych2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównaie z betonami zwykłymi2
T-L-8Kolokwium sprawdzające1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.2
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.2
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods2
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,1
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete1
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate2
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete1
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)2
T-W-10Kolokwium zaliczające1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie wstepne do wykonywania ćwiczen, zapoznanie z odpowiednimi normami15
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń15
A-L-4Przygotowanie do kolokwium sprawdzającego i udział w kolokwium15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury10
A-W-3Konsultacje1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie przedmiotu4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_W01Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_W02Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych, zasady doboru składników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Poznanie metod projektowania skłądu betonów nowej generacji
Treści programoweT-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0na podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_W03Ma podstawową wiedzę dotyczącą zastosowania dodatków i domieszek chemicznych do betonów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na włąściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna rodzaje dodatków mineralnych i domieszek chemicznych, które można zastosować do betonów nowej generacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_W04Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania włąściwości mechanicznych
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównaie z betonami zwykłymi
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna metody badań właściwości reologicznych imechanicznych betonów, nie potrafi interpretować wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_U01Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na włąściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_U02Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów
C-4Poznanie metod projektowania skłądu betonów nowej generacji
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania włąściwości mechanicznych
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi dobrać odpowiednie sklładniki do betonów ale ma problemy z ilościowym ich doborem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_K01Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępuja zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane i nowe możliwości ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_D/53_K02Rozumie odpowiedzialność jednostki za wyniki przeprowadzonych zespołowo badań i ich wpływu na podejmowanae decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student rozumie odpowiedzialność zespołową za wspólnie zrealizowane badania
3,5
4,0
4,5
5,0