Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Prawo w budownictwie i ochrona środowiska-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo w budownictwie i ochrona środowiska-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie z "Zarządzania procesem inwestycyjnym - 1 |
W-2 | Zaliczenie z "Organizacji i kierowania budową I" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zakresu ustawodawstwa w obszarze budownictwa. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu uzyskiwania potrzebnych zezwoleń w procesie inwestycyjnym |
C-3 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji na temat warunków technicznych, jakim powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pozwolenie na budowę czy zgłoszenie budowy? | 2 |
T-A-2 | Wniosek o pozwolenie na budowę/rozbiórkę. | 2 |
T-A-3 | Decyzja o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę. | 2 |
T-A-4 | Projekt architektoniczno-budowlany. | 1 |
T-A-5 | Zawiadomienie o zakończeniu budowy. | 2 |
T-A-6 | Samowola budowlana. | 1 |
T-A-7 | Katastrofa budowlana. | 1 |
T-A-8 | Warunki techniczne obiektów budowlanych. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Prawo budowlane - wprowadzenie. | 1 |
T-W-2 | Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. | 2 |
T-W-3 | Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego. | 1 |
T-W-4 | Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych. | 1 |
T-W-5 | Budowa i procedura oddawania do użytku obiektów budowlanych. | 1 |
T-W-6 | Utrzymanie obiektów budowlanych. | 1 |
T-W-7 | Katastrofa budowlana. | 1 |
T-W-8 | Organy administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego | 2 |
T-W-9 | Odpowiedzialność zawodowa w budownictwie. | 1 |
T-W-10 | Warunki techniczne i usytuowanie budynków. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo na ćwiczeniach audytoryjnych. | 15 |
A-A-2 | Udział w konultacjach | 5 |
A-A-3 | Samodzielna realizacja zagadnień | 13 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 25 |
A-A-5 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-W-3 | Studia literaturowe | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych: kolokwia, referaty, rozliczenie zadań dodatkowych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/2A_W01 Wskazuje obowiązujace przepisy stosowane w procesie inwestycyjnym. | OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W20 | T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/2A_U01 Stosuje obowiązujace przepisy prawa budowlanego w procesie inwestycyjnym | OIZ_1A_U16 | T1A_U10, T1A_U11 | — | C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/2A_K01 Jest świadomy skutów działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | OIZ_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/2A_W01 Wskazuje obowiązujace przepisy stosowane w procesie inwestycyjnym. | 2,0 | |
3,0 | Studen posiada podstawową wiedzę z zakresu obowiązujących przepisów prawa budowlanego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/2A_U01 Stosuje obowiązujace przepisy prawa budowlanego w procesie inwestycyjnym | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym zastosować obowiązujące przepisy prawa budowlanego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/2A_K01 Jest świadomy skutów działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy w stopniu podstawowym opowiedzialność karnej i zawodowej wszystkich uczestników procesu budowlanego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Piotr Polański, Prawo budowlane z komentarzem, INFOR, 2011
- Mikołaj Bojarski, Warunki techniczne i usytuowanie budynków. Zagadnienia administracyjnoprawne., LexisNexis, 2009
Literatura dodatkowa
- Stefan Korycki, Jerzy Kuciński, Zenon Trzciński, Jerzy Zaborowski, Zarys Prawa, LexisNexis, Warszawa, 2006