Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.4
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.5
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.10
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.10
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.12
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy.5
A-S-3Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstępnego spisu literatury.5
A-S-4Opracowanie w formie prezentacji i przedstawienie przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego.5
A-S-5Samodzielna realizacja zadania projektowego.15
A-S-6Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej.5
A-S-7Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej.5
A-S-8Udział w konsultacjach.4
A-S-9Zaliczenie przedmiotu.1
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a3_W01
Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności
B_2A_W05, B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W06T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07C-1T-S-3, T-S-6, T-S-2, T-S-1, T-S-5, T-S-4M-1S-1
B_2A_a3_W02
Ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie
B_2A_W13T2A_W05C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1
B_2A_a3_W03
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
B_2A_W15T2A_W10C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a3_U01
Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych, dokonywać ich interpretacji
B_2A_U01T2A_U01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1
B_2A_a3_U02
Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, dotyczące zagadnień związanych z realizacją pracy dyplomowej, wykorzystując różne narzędzia, metody i oprogramowanie do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalizacją
B_2A_U03, B_2A_U02, B_2A_U04T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04C-1T-S-4, T-S-2, T-S-3, T-S-6, T-S-1, T-S-5M-1S-1
B_2A_a3_U03
Potrafi zrealizować proces samokształcenia i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych
B_2A_U05T2A_U05C-1T-S-2, T-S-5, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-6M-1S-1
B_2A_a3_U04
Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U09T2A_U08C-1T-S-6, T-S-5, T-S-3, T-S-1, T-S-4, T-S-2M-1S-1
B_2A_a3_U05
Przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem, potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi oraz zastosować rozwiązania uwzględniające aspekty pozatechniczne
B_2A_U11, B_2A_U12T2A_U10, T2A_U11C-1T-S-2, T-S-4, T-S-3, T-S-5, T-S-6, T-S-1M-1S-1
B_2A_a3_U06
Potrafi wybrać bądż przystosować i opracować nowe metody,techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego
B_2A_U19, B_2A_U18T2A_U18, T2A_U19C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1
B_2A_a3_U7
Potrafi zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności, określić co najmniej w części, sposób jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi
B_2A_U22T2A_U19C-1T-S-6, T-S-1, T-S-5, T-S-2, T-S-4, T-S-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a3_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K03, B_2A_K02T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1
B_2A_a3_K02
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu budownictwa, prawidłowo identyfikuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postepowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K06, B_2A_K07T2A_K01, T2A_K05C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1
B_2A_a3_K03
Formułuje i przekazuje informacje i opinie z dziedziny budownictwa w sposób zrozumiały z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
B_2A_K08T2A_K07C-1T-S-6, T-S-4, T-S-2, T-S-3, T-S-5, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a3_W01
Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności
2,0
3,0Student ma dostateczną wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_W02
Ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach i osiągnięciach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_W03
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
2,0
3,0Student zna i rozumie dostatecznie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a3_U01
Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych, dokonywać ich interpretacji
2,0
3,0Student potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych i w stopniu dostatecznym dokonywać ich interpretacji
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_U02
Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, dotyczące zagadnień związanych z realizacją pracy dyplomowej, wykorzystując różne narzędzia, metody i oprogramowanie do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalizacją
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przygotować opracowanie naukowe przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_U03
Potrafi zrealizować proces samokształcenia i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym realizuje proces samokształcenia, w zakresie podstawowym jest w stanie określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_U04
Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi formułować, planować i przeprowadzać bania oraz interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_U05
Przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem, potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi oraz zastosować rozwiązania uwzględniające aspekty pozatechniczne
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_U06
Potrafi wybrać bądż przystosować i opracować nowe metody,techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego
2,0
3,0Student potrafi wybrać oraz w stopniu dostatecznym przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_U7
Potrafi zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności, określić co najmniej w części, sposób jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zaprojektować złożony obiekt budowlany i w podstawowym zakresie określić sposób jego realizacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a3_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
2,0
3,0Potrafi zdefiniować, sklasyfikować i w stopniu dostatecznym zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, dostatecznie rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_K02
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu budownictwa, prawidłowo identyfikuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postepowania zgodnie z zasadami etyki
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. W stopniu dostatecznym jest zainteresowany samodzielnym poszerzaniem wiedzy z zakresu budownictwa, ma dostateczną świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_a3_K03
Formułuje i przekazuje informacje i opinie z dziedziny budownictwa w sposób zrozumiały z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi formułować i przekazywać informacje z dziedziny budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. obowiązujące normy

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.4
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.5
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.10
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.10
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.12
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.4
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy.5
A-S-3Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstępnego spisu literatury.5
A-S-4Opracowanie w formie prezentacji i przedstawienie przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego.5
A-S-5Samodzielna realizacja zadania projektowego.15
A-S-6Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej.5
A-S-7Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej.5
A-S-8Udział w konsultacjach.4
A-S-9Zaliczenie przedmiotu.1
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_W01Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma dostateczną wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_W02Ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach i osiągnięciach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_W03Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W15Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie dostatecznie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_U01Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych, dokonywać ich interpretacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych i w stopniu dostatecznym dokonywać ich interpretacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_U02Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, dotyczące zagadnień związanych z realizacją pracy dyplomowej, wykorzystując różne narzędzia, metody i oprogramowanie do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalizacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przygotować opracowanie naukowe przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_U03Potrafi zrealizować proces samokształcenia i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym realizuje proces samokształcenia, w zakresie podstawowym jest w stanie określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_U04Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi formułować, planować i przeprowadzać bania oraz interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_U05Przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem, potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi oraz zastosować rozwiązania uwzględniające aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_U06Potrafi wybrać bądż przystosować i opracować nowe metody,techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wybrać oraz w stopniu dostatecznym przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_U7Potrafi zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności, określić co najmniej w części, sposób jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zaprojektować złożony obiekt budowlany i w podstawowym zakresie określić sposób jego realizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zdefiniować, sklasyfikować i w stopniu dostatecznym zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, dostatecznie rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_K02Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu budownictwa, prawidłowo identyfikuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postepowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. W stopniu dostatecznym jest zainteresowany samodzielnym poszerzaniem wiedzy z zakresu budownictwa, ma dostateczną świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a3_K03Formułuje i przekazuje informacje i opinie z dziedziny budownictwa w sposób zrozumiały z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
T-S-4Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej.
T-S-3Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy.
T-S-5Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-1Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi formułować i przekazywać informacje z dziedziny budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0