Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Trwałość i ochrona konstrukcji betonowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Trwałość i ochrona konstrukcji betonowych | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone studia na kierunku Budownictwo S1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania skłądu betonów hydrotechnicznych. Dobór metod wykonania i pielęgnacji konstrukcji stykających się stale a wodą. |
C-2 | Umiejetność projektowania zabezpieczeń powierzchniowych konstrukcji betonowych narażonych na stały kontakt z woda. |
C-3 | Znajomość podstawowych metod diagnostyki konstrukcji betonowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt zabezpieczenia strukturalno-materiałowego i powierzchniowego zelbetowej sciany oporowej lub zbiornika na wodę - oprcwanie ogolnej specyfikacji technicznej na beton wraz z jego wykonaniem i pielęgnacją. Projekt zabezpieczeń powierzchniowych elementów konstukcyjnych wraz z projektem uszczelnienia dylatacji. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kasyfikacja środowisk pracy konstrukcji betonowych. Wymagania w zakresie trwałości betonowych konstrukcji hydrotechnicznych w ujęciu normy PN-EN 206-1 oraz Eurokodu 2. | 2 |
T-W-2 | Korozja betonu i stali zbrojeniowej - rodzaje i mechanizmy | 2 |
T-W-3 | Wpływ wody i oddziaływań mechanicznych na konstrukcje betonowe. | 2 |
T-W-4 | Ochrona materiaowo-strukturalna betonowych konstrukcji hydrotechnicznych. Podstawy doboru składu betonów hydrotechnicznych oraz wykonywania i pielęgnacji betonów do konstrukcji masywnych. | 2 |
T-W-5 | Nowoczesne metody zabezpieczeń powierzchniowych konstrukcji narażonych na stały kontakt z wodą. Kształtowanie dylatacji konstrukcyjnych i roboczych. | 4 |
T-W-6 | Metody diagnostyki konstrukcji zelbetowych | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 4 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Opracowanie materiału - studia literaturowe | 11 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_W01 Zna i rozumie założenia trwałości konstrukcji betonowych w świetle wymogów obowiązujących przepisów i norm | B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W10 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_??_W02 Zna podstawowe mechanizmy korozyjne betonu i stali zbrojeniowej. | B_2A_W05, B_2A_W11 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_??_W03 Posiada wiedzę z zakresu ochrony materiałowej konstrukcji betonowych i zabezpieczen powierzchniowych obiektów hydrotechnicznych z betonu. Zna metody stosowane w diagnostyce konstrukcji betonowych. | B_2A_W05, B_2A_W10, B_2A_W11, B_2A_W12 | T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08 | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_U01 Projektuje podstawowe elementy konstrukcyjne z betonu z uwzględnieniem oddziaływań środowisk harakterystycznych dla pracy budowli hydrotechnicznych. | B_2A_U12, B_2A_U20 | T2A_U11, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_??_U02 Potrafi dokonać oceny podstawowych uszkodzeń konstrukcji hydrotechnicznych i zbiorników na ciecze i zaproponować metodę ich naprawy. | B_2A_U12, B_2A_U14, B_2A_U19, B_2A_U25 | T2A_U10, T2A_U11, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_K01 Potrafi ocenić stopień uszkodzenia konstrukcji i zastosować odpowiednie kroki w celu podjęcia naprawy. | B_2A_K01, B_2A_K05 | T2A_K04, T2A_K06 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_??_K02 Rozumie założenia zrównoważonego rozwoju budownictwa i skutki działalnosci inżynierskiej. | B_2A_K03, B_2A_K04 | T2A_K02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_W01 Zna i rozumie założenia trwałości konstrukcji betonowych w świetle wymogów obowiązujących przepisów i norm | 2,0 | |
3,0 | Student zna obowiązujące przepisy i normy w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_??_W02 Zna podstawowe mechanizmy korozyjne betonu i stali zbrojeniowej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę o procesach korozyjnych betonu i stali zbrojeniowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_??_W03 Posiada wiedzę z zakresu ochrony materiałowej konstrukcji betonowych i zabezpieczen powierzchniowych obiektów hydrotechnicznych z betonu. Zna metody stosowane w diagnostyce konstrukcji betonowych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma minimalistyczną wiedzę z zakresuochrony stukturalnej i powierzchniowej konstrukcji hydrotechnicznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_U01 Projektuje podstawowe elementy konstrukcyjne z betonu z uwzględnieniem oddziaływań środowisk harakterystycznych dla pracy budowli hydrotechnicznych. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi będami, które po wskazaniu przez prowadzącego jest w stanie bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_??_U02 Potrafi dokonać oceny podstawowych uszkodzeń konstrukcji hydrotechnicznych i zbiorników na ciecze i zaproponować metodę ich naprawy. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, kótre po wskazaniu przez prowadzącego jest w stanie bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_K01 Potrafi ocenić stopień uszkodzenia konstrukcji i zastosować odpowiednie kroki w celu podjęcia naprawy. | 2,0 | |
3,0 | Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy, postepuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_??_K02 Rozumie założenia zrównoważonego rozwoju budownictwa i skutki działalnosci inżynierskiej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy, postepuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Czarnecki L., Emmos P., Naprawa i ochrona konstrukcji betonowych, Polski Cement, Kraków, 2002
- Kledyński Z., Remonty budowli wodnych, Ofic. Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
- Drobiec Ł., Jasiński R, Piekarczyk A., Diagnostyka konstrukcji żelbetowych, PWN, Warszawa, 2010, t.1
Literatura dodatkowa
- Czarnecki L., Beton wg normy PN-EN 206-1, PWN - Polski Cement, Kraków, 2004
- Ściślewski Z., Trwałość konstrukcji żelbetowych, ITB, Warszawa, 1995