Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Geotechnika
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 8 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Obrona pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Wykłady tematyczne z geotechniki. Studenci sukcesywnia prezentują elementy pracy dyplomowej. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Student przygotowuje elementy pracy dyplomowej. | 90 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyklad interaktywny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie po okazaniu czystopisu pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a5_W01 Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa | B_2A_W01 | T2A_W01 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_W02 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | B_2A_W02 | T2A_W02 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_W05 Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa | B_2A_W05 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_W06 a poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | B_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_W13 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie | B_2A_W13 | T2A_W05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_W15 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | B_2A_W15 | T2A_W10 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a5_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U02 Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym | B_2A_U02 | T2A_U02 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych | B_2A_U03 | T2A_U03 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U04 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | B_2A_U04 | T2A_U04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U05 Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia | B_2A_U05 | T2A_U05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U09 Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski | B_2A_U09 | T2A_U08 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U11 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | B_2A_U11 | T2A_U10 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U12 Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | B_2A_U12 | T2A_U11 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U18 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności | B_2A_U18 | T2A_U18 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U19 Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe | B_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_U22 Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi | B_2A_U22 | T2A_U19 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a5_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu | B_2A_K02 | T2A_K03 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_K03 Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | B_2A_K03 | T2A_K02 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_K05 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | B_2A_K05 | T2A_K06 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_K06 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_K07 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki | B_2A_K07 | T2A_K05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a5_K08 Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia | B_2A_K08 | T2A_K07 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a5_W01 Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_W02 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_W05 Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_W06 a poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_W13 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_W15 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a5_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np brudnopisu pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U02 Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U04 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U05 Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U09 Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U11 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U12 Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U18 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U19 Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_U22 Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a5_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_K03 Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_K05 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_K06 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_K07 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a5_K08 Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie np pracy dypomowej ukończonej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2011, Stosownie do tematyki wykładów zamawianych