Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym. | 4 |
T-S-2 | Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej. | 5 |
T-S-3 | Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy. | 10 |
T-S-4 | Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. | 10 |
T-S-5 | Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. | 12 |
T-S-6 | Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków. | 4 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-S-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy. | 5 |
A-S-3 | Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstępnego spisu literatury. | 5 |
A-S-4 | Opracowanie w formie prezentacji i przedstawienie przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego. | 5 |
A-S-5 | Samodzielna realizacja zadania projektowego. | 15 |
A-S-6 | Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej. | 5 |
A-S-7 | Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej. | 5 |
A-S-8 | Udział w konsultacjach. | 4 |
A-S-9 | Zaliczenie przedmiotu. | 1 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a3_W01 Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności | B_2A_W05, B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W06 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1 | T-S-3, T-S-6, T-S-2, T-S-1, T-S-5, T-S-4 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_W02 Ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie | B_2A_W13 | T2A_W05 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_W03 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | B_2A_W15 | T2A_W10 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a3_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych, dokonywać ich interpretacji | B_2A_U01 | T2A_U01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U02 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, dotyczące zagadnień związanych z realizacją pracy dyplomowej, wykorzystując różne narzędzia, metody i oprogramowanie do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalizacją | B_2A_U03, B_2A_U02, B_2A_U04 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04 | — | C-1 | T-S-4, T-S-2, T-S-3, T-S-6, T-S-1, T-S-5 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U03 Potrafi zrealizować proces samokształcenia i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych | B_2A_U05 | T2A_U05 | — | C-1 | T-S-2, T-S-5, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-6 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U04 Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski | B_2A_U09 | T2A_U08 | — | C-1 | T-S-6, T-S-5, T-S-3, T-S-1, T-S-4, T-S-2 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U05 Przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem, potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi oraz zastosować rozwiązania uwzględniające aspekty pozatechniczne | B_2A_U11, B_2A_U12 | T2A_U10, T2A_U11 | — | C-1 | T-S-2, T-S-4, T-S-3, T-S-5, T-S-6, T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U06 Potrafi wybrać bądż przystosować i opracować nowe metody,techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | B_2A_U19, B_2A_U18 | T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U7 Potrafi zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności, określić co najmniej w części, sposób jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi | B_2A_U22 | T2A_U19 | — | C-1 | T-S-6, T-S-1, T-S-5, T-S-2, T-S-4, T-S-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a3_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej | B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K03, B_2A_K02 | T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_K02 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu budownictwa, prawidłowo identyfikuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postepowania zgodnie z zasadami etyki | B_2A_K06, B_2A_K07 | T2A_K01, T2A_K05 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_K03 Formułuje i przekazuje informacje i opinie z dziedziny budownictwa w sposób zrozumiały z uwzględnieniem różnych punktów widzenia | B_2A_K08 | T2A_K07 | — | C-1 | T-S-6, T-S-4, T-S-2, T-S-3, T-S-5, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a3_W01 Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_W02 Ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach i osiągnięciach rozwojowych w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_W03 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie dostatecznie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a3_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych, dokonywać ich interpretacji | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych i w stopniu dostatecznym dokonywać ich interpretacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U02 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, dotyczące zagadnień związanych z realizacją pracy dyplomowej, wykorzystując różne narzędzia, metody i oprogramowanie do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalizacją | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym przygotować opracowanie naukowe przedstawiające wyniki własnych badań naukowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U03 Potrafi zrealizować proces samokształcenia i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym realizuje proces samokształcenia, w zakresie podstawowym jest w stanie określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U04 Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi formułować, planować i przeprowadzać bania oraz interpretować wyniki i wyciągać wnioski | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U05 Przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem, potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi oraz zastosować rozwiązania uwzględniające aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U06 Potrafi wybrać bądż przystosować i opracować nowe metody,techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wybrać oraz w stopniu dostatecznym przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U7 Potrafi zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności, określić co najmniej w części, sposób jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym zaprojektować złożony obiekt budowlany i w podstawowym zakresie określić sposób jego realizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a3_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zdefiniować, sklasyfikować i w stopniu dostatecznym zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania, dostatecznie rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_K02 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu budownictwa, prawidłowo identyfikuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postepowania zgodnie z zasadami etyki | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. W stopniu dostatecznym jest zainteresowany samodzielnym poszerzaniem wiedzy z zakresu budownictwa, ma dostateczną świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_K03 Formułuje i przekazuje informacje i opinie z dziedziny budownictwa w sposób zrozumiały z uwzględnieniem różnych punktów widzenia | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi formułować i przekazywać informacje z dziedziny budownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- obowiązujące normy