Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 1,50,44zaliczenie
wykładyW1 15 1,50,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych – studia I stopnia
W-2Ukończony kurs Materiałów budowlanych – studia I stopnia
W-3Ukończony kurs Mechaniki budowli – studia I stopnia
W-4Ukończony kurs Wytrzymałości materiałów – studia I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
C-2Umiejętność kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt budynku drewnianego w technologii lekkiego szkieletu. Projekt obejmuje rysunki architektoniczno - konstrukcyjne, szczegóły budowlane oraz obliczenia wybranych elementów konstrukcyjnych30
30
wykłady
T-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.9
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Samodzielna realizacja projektu13
A-P-3Udział w konsultacjach1
A-P-4Zaliczenie projektu1
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Opracowywanie materiału – studia literaturowe8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Udział w konsultacjach1
A-W-5Egzamin1
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/2_W01
Zna wymagania i zalecenia ogólne oraz przepisy techniczne dla budownictwa z drewna i budownictwa wysokiego
B_2A_W08, B_2A_W10T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_D/2_W02
Zna zasady wykonawstwa małokubaturowych obiektów drewnianych oraz zagadnienia kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
B_2A_W11T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_D/2_W03
Ma wiedzę o kierunkach rozwoju budownictwa drewnianego i wysokiego
B_2A_W13T2A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/2_U01
Potrafi pozyskiwać informacje ze wszystkich dostępnych źródeł, dokonać ich krytycznej analizy i wyboru najlepszych metod realizacji zadania
B_2A_U01T2A_U01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_D/2_U02
Potrafi projektować i wymiarować drewniane obiekty budowlane w technologii lekkiego szkieletu
B_2A_U21T2A_U18C-1T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/2_K01
Rozumie wpływ działalności budowlanej na środowisko naturalne i człowieka w aspekcie zrównoważonego rozwoju
B_2A_K04T2A_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-1S-1
B_2A_D/2_K02
Rozumie konieczność ustawicznego samodzielnego uczenia się i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii i rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych w budownictwie
B_2A_K06T2A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_D/2_W01
Zna wymagania i zalecenia ogólne oraz przepisy techniczne dla budownictwa z drewna i budownictwa wysokiego
2,0
3,0Zna podstawowe wymagania i zalecenia ogólne oraz przepisy techniczne dla budownictwa z drewna i budownictwa wysokiego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_D/2_W02
Zna zasady wykonawstwa małokubaturowych obiektów drewnianych oraz zagadnienia kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
2,0
3,0Zna w dostatecznym stopniu zasady wykonawstwa małokubaturowych obiektów drewnianych oraz zagadnienia kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_D/2_W03
Ma wiedzę o kierunkach rozwoju budownictwa drewnianego i wysokiego
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę o kierunkach rozwoju budownictwa drewnianego i wysokiego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_D/2_U01
Potrafi pozyskiwać informacje ze wszystkich dostępnych źródeł, dokonać ich krytycznej analizy i wyboru najlepszych metod realizacji zadania
2,0
3,0Nie zawsze potrafi pozyskiwać informacje ze wszystkich dostępnych źródeł oraz dokonać ich krytycznej analizy i wyboru najlepszych metod realizacji zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_D/2_U02
Potrafi projektować i wymiarować drewniane obiekty budowlane w technologii lekkiego szkieletu
2,0
3,0Potrafi projektować i wymiarować drewniane obiekty budowlane w technologii lekkiego szkieletu, ale popełnia błędy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_D/2_K01
Rozumie wpływ działalności budowlanej na środowisko naturalne i człowieka w aspekcie zrównoważonego rozwoju
2,0
3,0Rozumie w dostatecznym stopniu wpływ działalności budowlanej na środowisko naturalne i człowieka w aspekcie zasad zrównoważonego rozwoju
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_D/2_K02
Rozumie konieczność ustawicznego samodzielnego uczenia się i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii i rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych w budownictwie
2,0
3,0Rozumie jedynie w dostatecznym stopniu konieczność ustawicznego samodzielnego uczenia się i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii i rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bojęś A., Markiewicz P., Przeszklone ściany osłonowe, Archi-Plus, Kraków, 2008
  2. Kapela M., Sieczkowski J., Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych, Oficyna PW, Warszawa, 2003
  3. Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
  4. Niezabitowska E., Budynek inteligentny., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2005
  5. Pawłowski A., Cała I., Budynki wysokie, Oficyna Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  6. Praca zbiorowa, Kanadyjski szkieletowy dom drewniany, MURATOR, Warszawa, 1995
  7. Thallon R., Od piwnicy aż po dach, czyli ilustrowany poradnik projektowania i budowy szkieletowego domu drewnianego, MURATOR, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Nitka W., Wymagania techniczno-montażowe dla drewnianego budownictwa szkieletowego, Centrum Budownictwa Drewnianego, Gdańsk, 2010
  2. Matyskiewicz J., Konstrukcja budynków w szkielecie drewnianym, Amerykańsko-Polski Instytut Budownictwa, Gdańsk, 1995
  3. Mateja K., Nożyński W., Podlecki S., Projektowanie i wykonywanie domów mieszkalnych ze szkieletem drewnianym. System amerykańsko-kanadyjski w warunkach polskich, ATEXT, Warszawa-Gdańsk, 1996
  4. Meier U., Moderne Holzhäuser, Bruderverlag, Karlsruhe, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt budynku drewnianego w technologii lekkiego szkieletu. Projekt obejmuje rysunki architektoniczno - konstrukcyjne, szczegóły budowlane oraz obliczenia wybranych elementów konstrukcyjnych30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.9
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.6
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Samodzielna realizacja projektu13
A-P-3Udział w konsultacjach1
A-P-4Zaliczenie projektu1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Opracowywanie materiału – studia literaturowe8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Udział w konsultacjach1
A-W-5Egzamin1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/2_W01Zna wymagania i zalecenia ogólne oraz przepisy techniczne dla budownictwa z drewna i budownictwa wysokiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
C-2Umiejętność kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
Treści programoweT-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.
T-P-1Projekt budynku drewnianego w technologii lekkiego szkieletu. Projekt obejmuje rysunki architektoniczno - konstrukcyjne, szczegóły budowlane oraz obliczenia wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe wymagania i zalecenia ogólne oraz przepisy techniczne dla budownictwa z drewna i budownictwa wysokiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/2_W02Zna zasady wykonawstwa małokubaturowych obiektów drewnianych oraz zagadnienia kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W11Zna zasady produkcji przemysłowej materiałów i wyrobów oraz wykonawstwa elementów i obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
C-2Umiejętność kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
Treści programoweT-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.
T-P-1Projekt budynku drewnianego w technologii lekkiego szkieletu. Projekt obejmuje rysunki architektoniczno - konstrukcyjne, szczegóły budowlane oraz obliczenia wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w dostatecznym stopniu zasady wykonawstwa małokubaturowych obiektów drewnianych oraz zagadnienia kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/2_W03Ma wiedzę o kierunkach rozwoju budownictwa drewnianego i wysokiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
C-2Umiejętność kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
Treści programoweT-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę o kierunkach rozwoju budownictwa drewnianego i wysokiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/2_U01Potrafi pozyskiwać informacje ze wszystkich dostępnych źródeł, dokonać ich krytycznej analizy i wyboru najlepszych metod realizacji zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
C-2Umiejętność kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
Treści programoweT-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.
T-P-1Projekt budynku drewnianego w technologii lekkiego szkieletu. Projekt obejmuje rysunki architektoniczno - konstrukcyjne, szczegóły budowlane oraz obliczenia wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nie zawsze potrafi pozyskiwać informacje ze wszystkich dostępnych źródeł oraz dokonać ich krytycznej analizy i wyboru najlepszych metod realizacji zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/2_U02Potrafi projektować i wymiarować drewniane obiekty budowlane w technologii lekkiego szkieletu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
Treści programoweT-P-1Projekt budynku drewnianego w technologii lekkiego szkieletu. Projekt obejmuje rysunki architektoniczno - konstrukcyjne, szczegóły budowlane oraz obliczenia wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować i wymiarować drewniane obiekty budowlane w technologii lekkiego szkieletu, ale popełnia błędy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/2_K01Rozumie wpływ działalności budowlanej na środowisko naturalne i człowieka w aspekcie zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
C-2Umiejętność kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
Treści programoweT-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie w dostatecznym stopniu wpływ działalności budowlanej na środowisko naturalne i człowieka w aspekcie zasad zrównoważonego rozwoju
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/2_K02Rozumie konieczność ustawicznego samodzielnego uczenia się i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii i rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Umiejętność stosowania przepisów technicznych i projektowania obiektów budowlanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego
C-2Umiejętność kształtowania konstrukcyjno – materiałowego budynków wysokich
Treści programoweT-W-1Wymagania i zalecenia ogólne w stosunku do budownictwa z drewna. Budynki drewniane o konstrukcji nawiązującej do rozwiązań tradycyjnych. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. Zasady konstrukcyjno-wykonawcze. Posadowienie. Konstrukcja budynku: stropy, ściany, dachy, poszycie. Izolacje. Lekki szkielet stalowy – alternatywa dla drewna. Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego.
T-W-2Budynki wysokie. Zarys rozwoju budownictwa wysokiego. Ewolucja form architektonicznych. Układy konstrukcyjne. Kształtowanie konstrukcyjno-materiałowe. Sztywność przestrzenna. Konstruowanie trzonów, stropy, fasady. Stropodachy użytkowe. Specyfika fundamentowania wieżowców. Architektura high-tech. Budynki inteligentne. Zrównoważone miasta i budynki przyszłości.
T-P-1Projekt budynku drewnianego w technologii lekkiego szkieletu. Projekt obejmuje rysunki architektoniczno - konstrukcyjne, szczegóły budowlane oraz obliczenia wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie jedynie w dostatecznym stopniu konieczność ustawicznego samodzielnego uczenia się i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii i rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0