Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie układów komunikacyjnych w miastach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie układów komunikacyjnych w miastach | ||
Specjalność | Drogi, Ulice i Lotniska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony kurs "Budownictwo komunikacyjne" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość klasyfikacji dróg, ulic i skrzyżowań. |
C-2 | Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu). |
C-3 | Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zasada funkcjonowania oprogramowania typu CAD. Personalizacja ustawień w programie AutoCAD. | 1 |
T-L-2 | Rysunki rond z różnymi typami wysp dzielących (m.in. prostokatną i trójkątną). | 4 |
T-L-3 | Rysunki skrzyżowania skanalizowanego z różnymi typami wysp dzielących (m.in. mała i duża kropla dla różnych kątów włączania). | 5 |
T-L-4 | Rysunki zatok autobusowych i postojowych, skosów i dowiązań. | 1 |
T-L-5 | Rysunek krzywej koszowej. | 1 |
T-L-6 | Obróbka i przygotowanie rysunków do druku. Dobór skali rzutni. | 1 |
T-L-7 | Konsultacje. | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie zawartości projektu. Wydanie tematów ćwiczeń projektowych i podkładów mapowych skrzyżowań do wykonania projektu koncepcyjnego ich przebudowy. | 2 |
T-P-2 | Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych. | 2 |
T-P-3 | Wyznaczenie linii rozgraniczających. Wstępna koncepcja skrzyżowania. | 2 |
T-P-4 | Koncepcja skrzyżowania. | 2 |
T-P-5 | Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania. | 6 |
T-P-6 | Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.) | 6 |
T-P-7 | Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej. | 4 |
T-P-8 | Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej. | 2 |
T-P-9 | Konsultacje. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe definicje i parametry dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań. | 2 |
T-W-2 | Podział skrzyżowań (ze względu na układ wlotów, organizację ruchu, geometrię, natężenie ruchu na wlotach). | 2 |
T-W-3 | Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym. | 8 |
T-W-4 | Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu. | 2 |
T-W-5 | Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym. | 4 |
T-W-6 | Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym. | 2 |
T-W-7 | Projektowanie chodników i przejść dla pieszych. | 2 |
T-W-8 | Projektowanie ścieżek rowerowych. | 2 |
T-W-9 | Zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne. | 2 |
T-W-10 | Elementy uspokojenia ruchu. | 2 |
T-W-11 | Obliczanie odwodnienia ulic. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. | 15 |
A-L-2 | Samodzielna praca studenta - ugruntowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności posługiwania się wybranym programem CAD. | 6 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 7 |
A-L-4 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. | 2 |
30 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych. | 30 |
A-P-2 | Wykonanie wizji lokalnej na wybranym skrzyżowaniu skanalizowanym. | 4 |
A-P-3 | Wykonanie pomiarów natężenia ruchu na wybranym skrzyżowaniu skanalizowanym. | 15 |
49 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach wykładowych. | 30 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-W-3 | Samodzielne studia literaturowe i ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów. | 18 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu. | 18 |
A-W-5 | Udział w egzaminie. | 3 |
71 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia projektowe. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem programu CAD. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_DUL/47_W01 Zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD | B_1A_W02 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02 | C-3 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-2, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
B_1A_DUL/47_W02 Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań | B_1A_W07, B_1A_W10, B_1A_W11, B_1A_W13, B_1A_W14 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-3, C-2 | T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-1 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
B_1A_DUL/47_W03 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | B_1A_W23 | T1A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-P-4, T-P-5, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
B_1A_DUL/47_W04 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | B_1A_W07, B_1A_W10, B_1A_W13 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-3, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_DUL/47_U01 Potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową | B_1A_U01, B_1A_U02 | T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15 | InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-5, T-P-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_DUL/47_U02 Potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań | B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U14, B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07 | C-3, C-2 | T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
B_1A_DUL/47_U03 Potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD | B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U19 | T1A_U02, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-3, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-2, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
B_1A_DUL/47_U04 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując | B_1A_U08, B_1A_U10 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-3, C-2 | T-W-4, T-W-10, T-W-11, T-P-2, T-P-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_DUL/47_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy | B_1A_K01, B_1A_K06 | T1A_K01, T1A_K06 | InzA_K02 | C-2 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8 | M-1, M-2 | S-2 |
B_1A_DUL/47_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań | B_1A_K03, B_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-3 | T-W-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_DUL/47_W01 Zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD |
3,0 | Student w minimalnym stopniu zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD | |
3,5 | Student w podstawowym stopniu zna zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD | |
B_1A_DUL/47_W02 Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań | 2,0 | Student nie zna wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań |
3,0 | Student w minimalnym stopniu zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań | |
3,5 | Student w podstawowym stopniu zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań | |
B_1A_DUL/47_W03 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | 2,0 | Student nie posiada wiedzy w stopniu minimalnym o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
B_1A_DUL/47_W04 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | 2,0 | Student nie zna norm oraz wytycznych technicznych stosowanych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach |
3,0 | Student w minimalnym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
3,5 | Student w podstawowym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
4,0 | Student w dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
4,5 | Student w więcej niż dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach | |
5,0 | Student w bardzo dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_DUL/47_U01 Potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową | 2,0 | Student nie potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążeń działających na nawierzchnię drogową |
3,0 | Student z trudnością potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową | |
3,5 | Student bez większych trudności potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową | |
4,0 | Student potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową | |
4,5 | Student w sposób dobry potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową | |
5,0 | Student w sposób bardzo dobry potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową | |
B_1A_DUL/47_U02 Potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań | 2,0 | Student nie potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różnych typów skrzyżowań |
3,0 | Student z trudnością potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań | |
3,5 | Student bez większych trudności potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań | |
4,0 | Student potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań | |
4,5 | Student w sposób dobry potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań | |
5,0 | Student w sposób bardzo dobry potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań | |
B_1A_DUL/47_U03 Potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować elementów skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązań istniejących oraz odczytać map geodezyjnych i rysunków budowlanych wykorzystując środowisko CAD |
3,0 | Student z trudnością potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD | |
3,5 | Student bez większych trudności potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD | |
4,5 | Student w sposób dobry potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD | |
5,0 | Student w sposób bardzo dobry potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD | |
B_1A_DUL/47_U04 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu projektowania skrzyżowań poprzez ich planowanie, interpretację i analizę |
3,0 | Student z trudnością potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując | |
3,5 | Student bez większych trudności potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując | |
4,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując | |
4,5 | Student w sposób dobry potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując | |
5,0 | Student w sposób bardzo dobry potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_DUL/47_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie. Nie potrafi projektować elementów układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy |
3,0 | Student w stopniu minimalnym rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. W minimalnym stopniu potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy | |
3,5 | Student w stopniu podstawowym rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. W stopniu podstawowym potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy | |
4,0 | Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy | |
4,5 | Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi dobrze projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi bardzo dobrze projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy | |
B_1A_DUL/47_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań | 2,0 | Student nie jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań |
3,0 | Student ma minimalną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, w minimalnym stopniu jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań i może wymagać nadzoru | |
3,5 | Ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest dość odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań | |
4,0 | Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań | |
4,5 | Ma dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest bardzo odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań | |
5,0 | Ma bardzo dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest bardzo odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań, pomaga innym członkom zespołu |
Literatura podstawowa
- Minister Transportu i Gospodarki Morskiej, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Warszawa, 1999, Dz. U. Nr 43 z 1999 r., poz. 430
- Praca zbiorowa, Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych cz. I i II, GDDP, Warszawa, 2001
- Praca zbiorowa, Wytyczne projektowania ulic, GDDP, Warszawa, 1992
- Praca zbiorowa, Wytyczne projektowania dróg – WPD 1, WPD – 2 i WPD- 3, GDDP, Warszawa, 1995
- Marszałek Sejmu RP, Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 25 stycznia w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o drogach publicznych, Warszawa, 2007, Dz. U. Nr 19 z 2007 r. poz. 115
- Minister Infrastruktury, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, Warszawa, 2003, Dz. U. Nr 220 z 2003 r., poz. 2181
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Komentarz do warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Cz. II Zagadnienia techniczne, GDDKiA, Warszawa, 2002
- Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKŁ, Warszawa, 2008
- Praca zbiorowa, Instrukcja techniczna K-1 Mapa zasadnicza, Główny Geodeta Kraju, Warszawa, 1998
- Datka S, Ulice, Politechnika Krakowska, Kraków, 1986