Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Betony specjalne w budownictwie energooszczędnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Betony specjalne w budownictwie energooszczędnym
Specjalność Budownictwo Energooszczędne
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukonczony kurs materiałów budowlanych
W-2ukończony kurs technologii betonu
W-3Ukończony kurs chemii budowlanej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
C-4Poznanie metod projektowania skłądu betonów nowej generacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw2
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi2
T-L-8Kolokwium sprawdzające1
15
wykłady
T-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności2
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie2
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych2
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania1
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru1
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą1
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie1
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie1
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie2
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie wstępne do wykonywania ćwiczeń, zapoznanie z odpowiednimi normami5
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń7
A-L-4Przygotowanie do kolokwium sprawdzającego i udział w kolokwium3
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury30
A-W-3konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia12
A-W-5Udział w zaliczenie1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BE/49a_W01
Ma poszerzoną wiedzę o nowoczesnych betonach
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_BE/49a_W02
Potrafi zaprojektować beton nowej generacji i dobrać odpowiednie składniki
C-2, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-1, M-2, M-4S-1, S-3
B_1A_BE/49a_W03
Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych oi stwardnialego betonu z dodatkami i domieszkami
C-2, C-3T-L-4, T-L-6, T-L-7M-2, M-3, M-4S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BE/49a_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
B_1A_BE/49a_U02
Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
B_1A_BE/49a_U03
Potrafi dobrać potrzebne badania dla danych betonów, przeprowadzić samodzielnie i w zespole badania wymaganych właściwości i ocenić uzyskane wyniki

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BE/49a_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-2
B_1A_BE/49a_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki wpływu pozyskiwania surowców i produkcji materiałów budowlanych na środowisko
C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-2
B_1A_BE/49a_K03
Ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w pracy zespołowej wyniki i ocenę ich wpływu na podejmowane decyzje
C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BE/49a_W01
Ma poszerzoną wiedzę o nowoczesnych betonach
2,0
3,0Umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnch betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_BE/49a_W02
Potrafi zaprojektować beton nowej generacji i dobrać odpowiednie składniki
2,0
3,0Zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_BE/49a_W03
Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych oi stwardnialego betonu z dodatkami i domieszkami
2,0
3,0Zna metody badań właściwości reologicznych i mechanicznych betonów, nie potrafi prawidlowo interpretować wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BE/49a_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
2,0
3,0potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_BE/49a_U02
Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
2,0
3,0Potrafi dobrać odpowiednie składniki do betonów ale ma problemy z ilościowym ich doborem
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_BE/49a_U03
Potrafi dobrać potrzebne badania dla danych betonów, przeprowadzić samodzielnie i w zespole badania wymaganych właściwości i ocenić uzyskane wyniki
2,0
3,0Potrafi przeprowadzić badania właściwości mieszanek betonowych i stwardniałych betonów ale ma problemy z analizą uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BE/49a_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępuja zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane i nowe możliwości ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_BE/49a_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki wpływu pozyskiwania surowców i produkcji materiałów budowlanych na środowisko
2,0
3,0Student rozumie jaki wpływ na środowisko ma produkcja betonu i pozyskiwanie surowców
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_BE/49a_K03
Ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w pracy zespołowej wyniki i ocenę ich wpływu na podejmowane decyzje
2,0
3,0ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w badaniach wyniki, jest aktywny,
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jamroży Z., Beton i jego technologie, PWN, Warszawa, 2002
  2. Neville A., Właściwości betonu, Polski Cement, Kraków, 2012
  3. Giergiczny Z., Małolepszy J., Szwabowski J., Śliwiński J., Cementy z dodatkami mineralnymi w technologii betonów nowej generacji, Wyd. Instytut Śląski, Katowice, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw2
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi2
T-L-8Kolokwium sprawdzające1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności2
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie2
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych2
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania1
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru1
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą1
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie1
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie1
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie2
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie wstępne do wykonywania ćwiczeń, zapoznanie z odpowiednimi normami5
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń7
A-L-4Przygotowanie do kolokwium sprawdzającego i udział w kolokwium3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury30
A-W-3konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia12
A-W-5Udział w zaliczenie1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_W01Ma poszerzoną wiedzę o nowoczesnych betonach
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
Treści programoweT-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnch betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_W02Potrafi zaprojektować beton nowej generacji i dobrać odpowiednie składniki
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-4Poznanie metod projektowania skłądu betonów nowej generacji
Treści programoweT-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_W03Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych oi stwardnialego betonu z dodatkami i domieszkami
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna metody badań właściwości reologicznych i mechanicznych betonów, nie potrafi prawidlowo interpretować wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_U01Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
T-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_U02Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi dobrać odpowiednie składniki do betonów ale ma problemy z ilościowym ich doborem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_U03Potrafi dobrać potrzebne badania dla danych betonów, przeprowadzić samodzielnie i w zespole badania wymaganych właściwości i ocenić uzyskane wyniki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przeprowadzić badania właściwości mieszanek betonowych i stwardniałych betonów ale ma problemy z analizą uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_K01Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępuja zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane i nowe możliwości ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki wpływu pozyskiwania surowców i produkcji materiałów budowlanych na środowisko
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
Treści programoweT-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
T-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie jaki wpływ na środowisko ma produkcja betonu i pozyskiwanie surowców
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/49a_K03Ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w pracy zespołowej wyniki i ocenę ich wpływu na podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi
T-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w badaniach wyniki, jest aktywny,
3,5
4,0
4,5
5,0