Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Podstawy budownictwa wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy budownictwa wodnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Materiały budowlane, |
W-2 | Hydraulika i hydrologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza ogólna o budowlach wodnych. Znajomość ogólnych podstaw projektowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Odwodnienie wykopu budowlanego | 14 |
T-P-2 | Sprawdzian | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Regulacja rzek | 3 |
T-W-2 | Ochrona od powodzi | 2 |
T-W-3 | Jazy. | 2 |
T-W-4 | Zapory | 2 |
T-W-5 | Zbiorniki wodne | 1 |
T-W-6 | Drogi wodne. Porty i przystanie rzeczne. | 2 |
T-W-7 | Elektrownie wodne. | 2 |
T-W-8 | Melioracje wodne w rolnictwie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-P-3 | Studiowanie literatury uzupełniającej | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | Studiowanie literatury uzupełniającej | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów pod koniec semestru-test wyboru |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wykonanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_C/38_W01 Ma wiedzę o budowlach wodnych, ich rodzajach, sposobach pracy i celach gospodarczych oraz zna podstawowe wytyczne techniczne stosowane w budownictwie wodnym. | B_1A_W07, B_1A_W10 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_C/38_U01 Posiada umiejętność rozróżnienia poszczególnych budowli wodnych oraz zaprojektowania prostego systemu odwodnienia. | B_1A_U01, B_1A_U07 | T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_C/38_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego dokształcania się przez całe życie przy wykorzystaniu różnych źródeł informacyjnych. | B_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_C/38_K02 Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. | B_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_C/38_W01 Ma wiedzę o budowlach wodnych, ich rodzajach, sposobach pracy i celach gospodarczych oraz zna podstawowe wytyczne techniczne stosowane w budownictwie wodnym. | 2,0 | Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu budownictwa wodnego |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu budownictwa wodnego w stopniu dostatecznym. Rozwiązuje test w granicach 50%, projekt wykonuje w sposób dostatecznie poprawny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_C/38_U01 Posiada umiejętność rozróżnienia poszczególnych budowli wodnych oraz zaprojektowania prostego systemu odwodnienia. | 2,0 | Nie potrafi rozróżnić poszczególnych budowli wodnych ani zaprojektować prostego systemu odwodnienia. |
3,0 | W dostatecznym stopniu potrafi rozróżnić podstawowe budowle wodne i zaprojektować prosty system odwodnienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_C/38_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego dokształcania się przez całe życie przy wykorzystaniu różnych źródeł informacyjnych. | 2,0 | Nie rozumie potrzeby samodzielnego dokształcania się przy wykorzystaniu różnych źródeł informacyjnych. |
3,0 | Rozumie w stopniu dostatecznym potrzebę samodzielnego dokształcania się przy wykorzystaniu różnych źródeł informacyjnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_C/38_K02 Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. | 2,0 | Nie rozumie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. |
3,0 | W dostatecznym stopniu rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Arkuszewski A., Kicinski T., Budownictwo wodne, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1991
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Budownictwo betonowe t XVI, Arkady, 1966
- Praca zbiorowa, Budownictwo betonowe t XVII, Arkady, 1969
- Fanti K., Fiedler K.,Kowalewski J.,Wójcicki S., Budowle piętrzące, Arkady, Warszawa, 1972
- Łaski A., Elektrownie wodne – rozwiązania i dobór parametrów, W N T, Warszawa, 1971
- Mazurkiewicz B., Śródlądowe drogi wodne i budowle hydrotechniczne, Wyższa Szkoła Morska, Szczecin, 2002
- Praca zbiorowa, Podstawy melioracji rolnych, PWRiL, Warszawa, 1987
- Wołoszyn J., Czamara W., Eliasiewicz R., Krężel J, Regulacje rzek i potoków, Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 1994
- Sokołowski j;Żbikowski A., Odwodnienia budowlane i osiedlowe, S G G W, Warszawa, 1993