Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 8 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie pełnego programu studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Napisanie przacy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Seminarium: Wiadomości wstępne – zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały i forma zew-nętrzna pracy (obliczenia statyczne i rysunki), obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin i ocena końcowa. Opracowanie przez studenta krótkiego samodzielnego referatu dotyczącego rozszerzenia wiadomości z dziedziny projektowania konstrukcji stalowych: stal, staliwo, żeliwo, wła¬ści¬wo¬ści stali (mechaniczne, technologiczne i odporność na korozję). Aluminium, budowa, wła¬ści¬wości, zastosowanie w budownictwie. Kontrola robót spawalniczych i montaż konstrukcji. Drugi samodzielny referat obejmuje opracowanie z dziedziny projektowania, wzmoc¬nie¬nia lub awarii obiektów inżynierskich takich jak: przekrycia o dużej rozpiętości, budynki wysokie, maszty radiowe lub telewizyjne, wieże, zbiorniki lub silosy. Po referatach przewiduje się dyskusję o ww. konstrukcjach. Student przedstawia projekt techniczny swojej pracy dyplomowej wraz z rozwiązaniami konstrukcyjnymi wybranych szczegółów. Po referacie planowana jest dyskusja nad przedstawionym projektem konstrukcyjnym. Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie obecności, oceny referatów oraz czynnego udziału w seminarium. Warunkiem zaliczenia seminarium jest ponadto ukończenie pracy dyplomowej. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Praca domowa studenta przed każdym seminarium dla prezentacji częściowych elementów dyplomu | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie po przrdłożeniu pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/10/6_W13 Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | B_1A_W13 | T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_W17 Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie | B_1A_W17 | T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_W20 Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko | B_1A_W20 | T1A_W06, T1A_W08 | InzA_W01, InzA_W03 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_W21 Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej | B_1A_W21 | T1A_W10 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_W23 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie | B_1A_W23 | T1A_W05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/10/6_U05 Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych | B_1A_U05 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_U08 B_1A_U08 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | B_1A_U07, B_1A_U08, B_1A_U09, B_1A_U10, B_1A_U11, B_1A_U12, B_1A_U13, B_1A_U14, B_1A_U15, B_1A_U16, B_1A_U17, B_1A_U18, B_1A_U19, B_1A_U20, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U23, B_1A_U24 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_U14 Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych | B_1A_U14 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_U19 Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego | B_1A_U19 | T1A_U03 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_U21 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego | B_1A_U21 | T1A_U04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_U22 Ma umiejętność samokształcenia się | B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/10/6_K01 B_1A_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób B_1A_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób B_1A_K03 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu B_1A_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania B_1A_K05 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej B_1A_K05 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej B_1A_K07 Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/10/6_K05 B_1A_K05 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/10/6_W13 Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Przedstawia pracę dyplomową ukończoną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_W17 Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | brudnopis pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_W20 Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko | 2,0 | |
3,0 | Brudnopis pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_W21 Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej | 2,0 | |
3,0 | Brudnopis pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_W23 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | brudnopis pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/10/6_U05 Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Zakończenie pisania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_U08 B_1A_U08 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | złożona praca | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_U14 Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | brudnopis pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_U19 Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | brudnopis pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_U21 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | brudnopis pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_U22 Ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | brudnopis pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/10/6_K01 B_1A_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób B_1A_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób B_1A_K03 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu B_1A_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania B_1A_K05 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej B_1A_K05 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej B_1A_K07 Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych | 2,0 | |
3,0 | brudnopis pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/6_K05 B_1A_K05 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Brudnopis pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2011, Stosownie do zamawianych wykładów