Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,25zaliczenie
projektyP5 15 1,20,33zaliczenie
wykładyW5 15 1,80,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Matematyki
W-2Ukończony kurs Fizyki
W-3Unończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Mechaniki budowli
W-5Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.4
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.4
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.2
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.2
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15
projekty
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.15
15
wykłady
T-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.2
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,3
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych1
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.3
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-7Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.1
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.1
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć7
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.7
A-L-4Zaliczenie sprawozdań z zajęć.1
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego.15
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu.2
A-P-4Udział w konsultacjach.4
A-P-5Zaliczenie projektu.1
37
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne poszerzanie wiedzy - studia literaturowe20
A-W-3Udział w konsultacjach.6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-5Udział w zaliczeniu2
53

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/33B_W01
Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
B_1A_W07, B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1
B_1A_C/33B_W02
Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
B_1A_W07, B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/33B_U01
Potrafi projektować typowe konstrukcje betonowe z udziałem siły podłużnej.
B_1A_U07T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_C/33B_U02
Potrafi projektować podstawowe typy fundamentów z punktu widzenia ich pracy jako elemntu żelbetowego.
B_1A_U07T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-8, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_C/33B_U03
Potrafi projektować podstawowe typy żelbetowych ścian oporowych.
B_1A_U07, B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-9M-1S-1
B_1A_C/33B_U04
Potrafi dokonać oceny podstawowych parametrow technicznych istniejącej konstrukcji.
B_1A_U07T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/33B_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
B_1A_K01T1A_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-P-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/33B_W01
Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33B_W02
Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/33B_U01
Potrafi projektować typowe konstrukcje betonowe z udziałem siły podłużnej.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33B_U02
Potrafi projektować podstawowe typy fundamentów z punktu widzenia ich pracy jako elemntu żelbetowego.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33B_U03
Potrafi projektować podstawowe typy żelbetowych ścian oporowych.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33B_U04
Potrafi dokonać oceny podstawowych parametrow technicznych istniejącej konstrukcji.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/33B_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Knauff M., Obliczenie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013
  2. Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
  3. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, PWN, Warszawa, 2011
  4. Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
  3. Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006
  4. Urban T. Habiera E., Przyklady obliczeń elementów zginanych zbrojonych jednokierunkowo., Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.4
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.4
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.2
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.2
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.2
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,3
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych1
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.3
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-7Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.1
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.1
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć7
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.7
A-L-4Zaliczenie sprawozdań z zajęć.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego.15
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu.2
A-P-4Udział w konsultacjach.4
A-P-5Zaliczenie projektu.1
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne poszerzanie wiedzy - studia literaturowe20
A-W-3Udział w konsultacjach.6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-5Udział w zaliczeniu2
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33B_W01Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
Treści programoweT-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33B_W02Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
Treści programoweT-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33B_U01Potrafi projektować typowe konstrukcje betonowe z udziałem siły podłużnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
Treści programoweT-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33B_U02Potrafi projektować podstawowe typy fundamentów z punktu widzenia ich pracy jako elemntu żelbetowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
Treści programoweT-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33B_U03Potrafi projektować podstawowe typy żelbetowych ścian oporowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
Treści programoweT-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33B_U04Potrafi dokonać oceny podstawowych parametrow technicznych istniejącej konstrukcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-L-1Badania betonu w konstrukcji.
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.
Metody nauczaniaM-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33B_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.
T-W-7Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0