Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Specjalistyczne materiały budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Specjalistyczne materiały budowlane
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 2,50,44zaliczenie
wykładyW6 30 1,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Materiały budowlane
W-2Budownictwo ogólne
W-3Fizyka budowli

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu dyscyplin specjalistycznych w budownictwie oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania nowoczesnych materiałów budowlanych i wyrobów budowlanych w kształtowaniu przegród, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zagadnienia cieplno-wilgotnościowe oraz problemy akustyki, oświetlenia i trwałości.
C-3Przygotowanie do stosowania technik komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych oraz dobrania właściwych rozwiązań materiałowych, zapewniających poprawny, także pod wzgledem oświetleniowym i akustycznym, klimat pomieszczeń.
C-4Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie prostych i zaawansowanych programów komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych2
T-P-2Praca w programie WUFI - zapoznanie z programem.1
T-P-3Wprowadzanie materiałów i przegród budowlanych do bazy danych programu WUFI.1
T-P-4Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Ocena wpływu lokalizacji izolacji z uwagi na całkowitą zawartość wilgoci w przegrodzie.1
T-P-5Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia dotyczące wysychania przegrody z wilgoci technologicznej.1
T-P-6Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych z uwzględnieniem dodatkowego źródła ciepła i wilgoci.1
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów1
T-P-8Praca w programie THERM do modelowania mostków termicznych - zapoznanie z programem.1
T-P-9Praca w programie THERM - modelowanie zadanych mostków termicznych.5
T-P-10Zaliczenie ćwiczeń1
15
wykłady
T-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Omówienie elementów niwelujących mostki cieplne.14
T-W-2Wyroby wykończeniowe nowej generacji4
T-W-3Posadzki przemysłowe2
T-W-4Kompozyty budowlane o wlaściwościach termoizolacyjnych3
T-W-5Klinkierowe i kamionkowe posadzki układane techniką wibroprasowania2
T-W-6Materiały/wyroby stosowane w osuszaniu budynków. Technologie osuszania budynków2
T-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-8zaliczenie wykładów1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-P-2Wykonanie ćwiczeń projektowych zgodnie z wydanymi tematami40
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
A-P-4Konsultacje5
75
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach29
A-W-2Studium literatury z zakresu stosowania specjalistycznych materiałow i wyrobów budowlanych w realizacjach w regionie14
A-W-3Konsultacje1
A-W-4zaliczenie wykładów1
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
M-3metody programowane - z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zapowiedziane kolokwia, ocena za projekty
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_TOB/47_W01
Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz normy i wytyczne techniczne ich stosowania w budownictwie. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
B_1A_W07, B_1A_W14, B_1A_W15T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_TOB/47_U01
Właściwie dobiera materiały i wyroby do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-konstrukcyjnym jak i cieplno-wilgotnościowym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia.
B_1A_U06, B_1A_U10, B_1A_U17, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-3T-W-1, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_TOB/47_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
B_1A_K01T1A_K01C-4T-W-7, T-P-7M-1, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_TOB/47_W01
Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz normy i wytyczne techniczne ich stosowania w budownictwie. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
2,0
3,0Student zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz wytyczne techniczne ich stosowania w budownictwie. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_TOB/47_U01
Właściwie dobiera materiały i wyroby do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-konstrukcyjnym jak i cieplno-wilgotnościowym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia.
2,0
3,0Student właściwie dobiera materiały i wyroby budowlane do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-kostrukcyjnym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_TOB/47_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Grabarczyk S., Fizyka budowli, Komputerowe wspomaganie projektowania budownictwa energooszczędnego., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  2. PN-EN ISO 6946:2008, Komponenty budowlane i elementy budynku. Opór cieplny i współczynnik przenikania ciepła. Metoda obliczania.
  3. PN-EN ISO 13788:2003, Cieplno-wilgotnościowe właściwości komponentów budowlanych i elementów budynku. Temperatura powierzchni wewnętrznej konieczna do uniknięcia krytycznej wilgotności powierzchni i kondensacja międzywarstwowa. Metody obliczania.
  4. PN-EN ISO 14683:2008, Mostki cieplne w budynkach. Liniowy współczynnik przenikania ciepła. Metody uproszczone i wartości orientacyjne.
  5. PN-EN ISO 10211-2, Mostki cieplne w budynkach. Obliczanie strumieni cieplnych i temperatury powierzchni. Część 2: Liniowe mostki cieplne.

Literatura dodatkowa

  1. Krajowe i zagraniczne publikacje na temat materiałów i wyrobów o specjalnym zastosowaniu

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie prostych i zaawansowanych programów komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych2
T-P-2Praca w programie WUFI - zapoznanie z programem.1
T-P-3Wprowadzanie materiałów i przegród budowlanych do bazy danych programu WUFI.1
T-P-4Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Ocena wpływu lokalizacji izolacji z uwagi na całkowitą zawartość wilgoci w przegrodzie.1
T-P-5Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia dotyczące wysychania przegrody z wilgoci technologicznej.1
T-P-6Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych z uwzględnieniem dodatkowego źródła ciepła i wilgoci.1
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów1
T-P-8Praca w programie THERM do modelowania mostków termicznych - zapoznanie z programem.1
T-P-9Praca w programie THERM - modelowanie zadanych mostków termicznych.5
T-P-10Zaliczenie ćwiczeń1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Omówienie elementów niwelujących mostki cieplne.14
T-W-2Wyroby wykończeniowe nowej generacji4
T-W-3Posadzki przemysłowe2
T-W-4Kompozyty budowlane o wlaściwościach termoizolacyjnych3
T-W-5Klinkierowe i kamionkowe posadzki układane techniką wibroprasowania2
T-W-6Materiały/wyroby stosowane w osuszaniu budynków. Technologie osuszania budynków2
T-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-8zaliczenie wykładów1
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-P-2Wykonanie ćwiczeń projektowych zgodnie z wydanymi tematami40
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
A-P-4Konsultacje5
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach29
A-W-2Studium literatury z zakresu stosowania specjalistycznych materiałow i wyrobów budowlanych w realizacjach w regionie14
A-W-3Konsultacje1
A-W-4zaliczenie wykładów1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_TOB/47_W01Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz normy i wytyczne techniczne ich stosowania w budownictwie. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W14Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
B_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu dyscyplin specjalistycznych w budownictwie oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
Treści programoweT-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Omówienie elementów niwelujących mostki cieplne.
T-W-2Wyroby wykończeniowe nowej generacji
T-W-3Posadzki przemysłowe
T-W-4Kompozyty budowlane o wlaściwościach termoizolacyjnych
T-W-5Klinkierowe i kamionkowe posadzki układane techniką wibroprasowania
T-W-6Materiały/wyroby stosowane w osuszaniu budynków. Technologie osuszania budynków
T-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz wytyczne techniczne ich stosowania w budownictwie. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_TOB/47_U01Właściwie dobiera materiały i wyroby do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-konstrukcyjnym jak i cieplno-wilgotnościowym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu dyscyplin specjalistycznych w budownictwie oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-3Przygotowanie do stosowania technik komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych oraz dobrania właściwych rozwiązań materiałowych, zapewniających poprawny, także pod wzgledem oświetleniowym i akustycznym, klimat pomieszczeń.
Treści programoweT-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Omówienie elementów niwelujących mostki cieplne.
T-P-1Omówienie prostych i zaawansowanych programów komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych
T-P-2Praca w programie WUFI - zapoznanie z programem.
T-P-4Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Ocena wpływu lokalizacji izolacji z uwagi na całkowitą zawartość wilgoci w przegrodzie.
T-P-3Wprowadzanie materiałów i przegród budowlanych do bazy danych programu WUFI.
T-P-5Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia dotyczące wysychania przegrody z wilgoci technologicznej.
T-P-6Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych z uwzględnieniem dodatkowego źródła ciepła i wilgoci.
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów
T-P-8Praca w programie THERM do modelowania mostków termicznych - zapoznanie z programem.
T-P-9Praca w programie THERM - modelowanie zadanych mostków termicznych.
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
M-3metody programowane - z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zapowiedziane kolokwia, ocena za projekty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student właściwie dobiera materiały i wyroby budowlane do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-kostrukcyjnym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_TOB/47_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki.
Treści programoweT-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-3metody programowane - z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
3,5
4,0
4,5
5,0