Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym. Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia pracy. Prezentacje poszególnych prac dyplomowych. Dyskusja wybranych problemów. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Formułowanie wniosków. | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-A-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy. | 5 |
A-A-3 | Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstępnego spisu literatury. | 5 |
A-A-4 | Opracowanie w formie prezentacji i przedstawienie przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego. | 5 |
A-A-5 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 32 |
A-A-6 | Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej. | 5 |
A-A-7 | Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej. | 5 |
A-A-8 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-A-9 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena referatu, prezentacji i dyskusji problemowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z37_W01 Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | B_2A_W06, B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W05 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_W02 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i osiągnięciach w budownictwie | B_2A_W13 | T2A_W05 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_W03 Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | B_2A_W15 | T2A_W10 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z37_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych oraz formułować wnioski i opinie | B_2A_U01 | T2A_U01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim oraz obcym opracowanie naukowe dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności, wykorzystując różne narzędzia, metody i oprogramowanie do rozwiązywania problemów | B_2A_U04, B_2A_U02, B_2A_U03 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U03 Potrafi realizować proces samokształcenia i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych | B_2A_U05 | T2A_U05 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U04 Potrafi formuować i testować założenia i hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski integrując wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem | B_2A_U12, B_2A_U11, B_2A_U09 | T2A_U08, T2A_U10, T2A_U11 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U05 Potrafi wybrać, bądż przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | B_2A_U19, B_2A_U18 | T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U06 Potrafi zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności, określić co najmniej w części, sposób jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi | B_2A_U22 | T2A_U19 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z37_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego, potrafi działać w sposób kreatywny, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K03, B_2A_K05 | T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_K02 Ma świadomość podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę w zakresie budownictwa, prawidłowo identyfikuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki | B_2A_K06, B_2A_K07 | T2A_K01, T2A_K05 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_K03 Formułuje i przekazuje informacje i opinie z dziedziny budownictwa w sposób zrozumiały | B_2A_K08 | T2A_K07 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z37_W01 Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student ma poszerzoną w stopniu dostatecznym wiedzę z zakresu kluczowych zagadneń wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_W02 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i osiągnięciach w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę o trendach rozwojowych i osiągnięciach w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_W03 Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | 2,0 | |
3,0 | Student zna i w stopniu dostatecznym rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z37_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych oraz formułować wnioski i opinie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury i baz danych oraz w stopniu dostatecznym formułować wnioski i opinie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim oraz obcym opracowanie naukowe dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności, wykorzystując różne narzędzia, metody i oprogramowanie do rozwiązywania problemów | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U03 Potrafi realizować proces samokształcenia i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu realizuje proces samokształcenia, w zakresie podstawowym jest w stanie określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U04 Potrafi formuować i testować założenia i hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski integrując wiedzę z różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formuować i testować w stopniu dostatecznym hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U05 Potrafi wybrać, bądż przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wybrać oraz w stopniu dostatecznym przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U06 Potrafi zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności, określić co najmniej w części, sposób jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym zaprojektować złożony obiekt budowlany i w podstawowym zakresie określić sposób jego realizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z37_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego, potrafi działać w sposób kreatywny, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zdefiniować i sklasyfikować priorytety służące realizacj podjętego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_K02 Ma świadomość podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę w zakresie budownictwa, prawidłowo identyfikuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość podnoszenia kompetencj zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę w zakresie budownictwa ze średnim zaangażowaniem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_K03 Formułuje i przekazuje informacje i opinie z dziedziny budownictwa w sposób zrozumiały | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi formułować i przekazywać informacje z dziedziny budownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- obowiązujące normy