Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie kursu budownictwa I stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych. |
C-2 | Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego. | 1 |
T-W-2 | Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym. | 1 |
T-W-3 | Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie. | 2 |
T-W-4 | Technologia realizacji masywnych elementów betonowych | 1 |
T-W-5 | Obliczenia i zasady konstruowania zelbetowych zbiorników na ciecze | 2 |
T-W-6 | Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 18 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 32 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 8 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 9 |
A-W-2 | Opracowanie materiału i przygotowanie się do zaliczenia wykładu. | 20 |
A-W-3 | Zaliczenie pisemne wykładów | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda projektów. |
M-2 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_v2_W01 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych | B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2 | S-2 |
B_2A_v2_W02 Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu | B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W10 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08 | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-6, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_v2_W03 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych. | B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1, C-2 | T-W-2 | M-2 | S-2 |
B_2A_v2_W04 Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze. | B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W10 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08 | — | C-1 | T-W-5 | M-2 | S-2 |
B_2A_v2_W05 Zna zasady analizy i konstruowania podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu. | B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W10 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08 | — | C-1 | T-W-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_v2_U01 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów. | B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U20, B_2A_U21, B_2A_U14 | T2A_U10, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_v2_U02 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych. | B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U20, B_2A_U14, B_2A_U21 | T2A_U10, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1, C-2 | T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_v2_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło. | B_2A_K01, B_2A_K06 | T2A_K01, T2A_K04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_v2_W01 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe założenia projektowania konstrukcji masywnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_v2_W02 Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę na poziomie podstawowym z zakresu zasad konstruowania i obliczania zbiorników na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_v2_W03 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe założenia projektowania betonowych konstrukcji masywnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_v2_W04 Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze. | 2,0 | |
3,0 | Student zna zasady podstawowe zasady konstruowania i obliczania żelbetowych zbiorników na ciecze. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_v2_W05 Zna zasady analizy i konstruowania podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe schematy statyczne i zasady konstruowania podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_v2_U01 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia pracę zachowującą podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi będami, kóre po wskazaniu mogą być bez problemu poprawione. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_v2_U02 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi błędami, które po wykazaniu przez prowadzącego mogą jest w stanie bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_v2_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło. | 2,0 | |
3,0 | Ma wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postępuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, PWN, Warszawa, 2011, T.2 i t.3
- Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne, Polski Cement, Kraków, 2003
Literatura dodatkowa
- Kobiak W., Stachurski J., Konstrukcje betonowe, Arkady, Warszawa, 1999, t.4