Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Mosty tymczasowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mosty tymczasowe | ||
Specjalność | Drogi, Ulice i Lotniska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Hołowaty <Janusz.Holowaty@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Budownictwo mostowe / Konstrukcje i obiekty w inżynierii komunikacyjnej |
W-2 | Mosty betonowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie problematyki mostów i konstrukcji tymczasowych. |
C-2 | Rozszerzona znajomość projektowania w budownictwie mostowym. |
C-3 | Umiejętność wykonania projektu mostu lub konstrukcji tymczasowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Ogólny zakres ćwiczenia projektowego. Rozdanie tematów projektowych. Omówienie zawartości projektu. Przekrój poprzeczny przęsła mostu tymczasowego. | 2 |
T-P-2 | Kształtowanie przęsła tymczasowego o rozpiętości L<15 m. Zasady doboru materiałów. | 2 |
T-P-3 | Zasady określania oddziaływań w mostach tymczasowych. Obciążenia ruchome dla konstrukcji tymczasowych. Obliczenia wstępne. Dobór liczby dźwigarów głównych i ich przekroju, dobór pomostu. Elementy bezpieczeństwa ruchu. | 2 |
T-P-4 | Ogólne zasady obliczeń statyczno-wytrzymałościowych elementów przęsła tymczasowego. Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe pomostu. | 2 |
T-P-5 | Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe dźwigarów głównych. Sprawdzenie stanu zaawansowania projektów. | 2 |
T-P-6 | Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe wybranych elementów wyposażenia. | 2 |
T-P-7 | Omówienie zakresu rysunków konstrukcyjnych. Sprawdzenie stanu zaawansowania projektów. | 2 |
T-P-8 | Zasady łożyskowania przęseł tymczasowych. Szczegóły konstrukcyjne. Zaliczenie projektu sprawdzające wiedzę i umiejętności. | 2 |
T-P-9 | Podsumowanie zajęć. Omówienie błędów i rozwiązań. Ocena końcowa. | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zakres przedmiotu, podstawowa literatura i normy. Rola i zadania mostów tymczasowych. Typy mostów tymczasowych. Materiały stosowane do budowy. Szybka budowa mostów. | 1 |
T-W-2 | Zasady kształtowania przęseł drewnianych, stalowo-drewnianych, składanych i pływających. | 1 |
T-W-3 | Ogólne zasady obliczeń mostów tymczasowych. Połączenia elementów stalowych i drewnianych. | 1 |
T-W-4 | Zasady kształtowania i obliczeń pomostów drewnianych. Analiza przęseł tymczasowych. Dźwigary stalowe i drewniane - konstrukcja i wymiarowanie. | 1 |
T-W-5 | Podpory mostów tymczasowych: przyczółki drewniane, jarzma, izbice. Fundamenty tymczasowe. | 1 |
T-W-6 | Wyposażenie mostów tymczasowych. Zabezpieczenie antykorozyjne i przeciwpożarowe konstrukcji tymczasowych. | 1 |
T-W-7 | Zasady montażu konstrukcji tymczasowych. | 1 |
T-W-8 | Posumowanie wiedzy. | 1 |
T-W-9 | Badania odbiorcze i kontrolne mostów tymczasowych. Utrzymanie obiektów tymczasowych. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych. | 18 |
A-P-2 | Samodzielna praca nad projektem. | 14 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu. | 4 |
36 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 9 |
A-W-2 | Samodzielna praca | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do posumowania wiedzy | 6 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczenia projektowego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z6_W01 Ma wiedzę na temat mostów i konstrukcji tymczasowych oraz ich projektowania. | B_2A_W01 | T2A_W01 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-P-2, T-P-3, T-P-5 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z6_U01 Potrafi zaprojektować prosty most tymczasowy. | B_2A_U01 | T2A_U01 | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-P-3, T-P-4, T-P-8 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z6_K01 Jest odpowiedzialny za wyniki swoich prac projektowych. | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-P-2, T-P-3, T-P-7, T-P-8 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z6_W01 Ma wiedzę na temat mostów i konstrukcji tymczasowych oraz ich projektowania. | 2,0 | ≤50% |
3,0 | 50÷60% | |
3,5 | 60÷70% | |
4,0 | 70÷80% | |
4,5 | 80÷90% | |
5,0 | ≥90% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z6_U01 Potrafi zaprojektować prosty most tymczasowy. | 2,0 | ≤50% |
3,0 | 50÷60% | |
3,5 | 60÷70% | |
4,0 | 70÷80% | |
4,5 | 80÷90% | |
5,0 | ≥90% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z6_K01 Jest odpowiedzialny za wyniki swoich prac projektowych. | 2,0 | ≤50% |
3,0 | 50÷60% | |
3,5 | 60÷70% | |
4,0 | 70÷80% | |
4,5 | 80÷90% | |
5,0 | ≥90% |
Literatura podstawowa
- Białobrzeski T., Mosty składane, WKŁ, Warszawa, 1997
- Furtak K., Mosty drewniane, Politechnika Krakowska, Kraków, 2002
Literatura dodatkowa
- Pr. zbiorowa pod kierunkiem J. Marszałka, Mosty składane, MON, Warszawa, 2005
- Zobel H., Alkahaji T., Mosty drewniane, WKŁ, Warszawa, 2006