Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowle Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowle Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | umiejętność tworzenia linii wpływowych i obwiedni w belkach ciągłych |
C-2 | umiejętność rozwiązywania belek na podłożu sprężystym |
C-3 | umiejętność rozwiązywania statyki lin i łańcuchów |
C-4 | umiejętność rozwiązywania zagadnień stanów granicznych układów prętowych |
C-5 | umiejętność rozwiązywania zagadnień prętów cienkościennych w zakresie statyki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | L-1 | 9 |
9 | ||
projekty | ||
T-P-1 | P-1 BELKA NA PODŁOŻU SPRĘŻYSTYM | 3 |
T-P-2 | P-2 STAN GRANICZNY RAMY | 3 |
T-P-3 | P-3 ANALIZA STATYCZNA PRĘTA O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | W-1 LINIE WPŁYWOWE BELEK CIĄGŁYCH STAT. NIEWYZNACZALNYCH | 2 |
T-W-2 | W-2 BELKI NA PODŁOŻU SPRĘŻYSTYM | 2 |
T-W-3 | W-3 ANALIZA STATYCZNA LIN I ŁAŃCUCHÓW | 2 |
T-W-4 | W-4 METODA STANÓW GRANICZNYCH DLA UKŁADÓW PRĘTOWYCH | 6 |
T-W-5 | W-5 ANALIZA STATYCZNA PRĘTÓW O PRZEKROJACH CIENKOŚCIENNYCH | 6 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 9 |
A-L-2 | udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 9 |
18 | ||
projekty | ||
A-P-1 | udział w cwiczeniach projektowych | 9 |
A-P-2 | przygotowanie do ćwiczeń projektowych | 8 |
A-P-3 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 15 |
A-P-4 | udział w zaliczeniu | 2 |
34 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | samodzielne poszukiwanie w literaturze | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 12 |
40 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połaczony z przykładowymi rozwiązaniami zadań |
M-2 | Cwiczenia projektowe |
M-3 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena w trakcie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji | B_2A_W05 | T2A_W04, T2A_W07 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji | B_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji | 2,0 | |
3,0 | Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jastrzębski Z., Mutermilch W., Orłowski J., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 2011
- Obrębski J.M., Cienkościenne sprężyste pręty proste, WPW, Warszawa, 1999