Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje metalowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Złożone konstrukcje metalowe II
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 27 2,20,44zaliczenie
wykładyW2 18 1,80,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień omawianych w ramach przedmiotu "Złożone konstrukcje metalowe"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
C-2Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukci metalowych za pomocą wybranych programów CAD
C-3Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej
C-4Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.15
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.12
27
wykłady
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych27
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach3
A-P-3Praca własna nad projektem35
A-P-4Zaliczenie projektu2
67
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu (praca własna)30
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
53

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
M-4Objaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_w8_W01
Student jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) oraz zaproponować ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności
B_2A_W05T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1
B_2A_w8_W02
Student jest w stanie wybrać i objaśnić odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementow określonych złożonych konstrukcji metalowych
B_2A_W08T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2, C-4T-P-1, T-P-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
B_2A_w8_W03
Student jest w stanie wskazać i omówić normy techniczne związane z projektowaniem i wytwarzaniem złożonych komstrukcji metalowych
B_2A_W10T2A_W08C-1T-P-1, T-P-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_w8_U01
Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji rysunkowej złożonych konstrukcji stalowych (hale, estakady)
B_2A_U08T2A_U07C-2T-P-2M-3S-3
B_2A_w8_U02
Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działajace na złożone obiekty budownictwa metalowego
B_2A_U15T2A_U17C-1T-P-1, T-W-1M-1, M-3S-1, S-2, S-3
B_2A_w8_U03
Student potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości)
B_2A_U20T2A_U18, T2A_U19C-1T-P-1, T-P-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_2A_w8_U04
Student potrafi zaprojektować węzły konstrukcyjno-montażowe złożonych konstrukcji metalowych
B_2A_U21T2A_U18C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_w8_K01
Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy
B_2A_K02T2A_K03C-1, C-2T-P-1, T-P-2M-3, M-4S-2, S-3
B_2A_w8_K02
Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego
B_2A_K06T2A_K01C-4T-P-1, T-P-2, T-W-1M-2, M-3S-3
B_2A_w8_K03
Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
B_2A_K07T2A_K05C-3T-W-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_w8_W01
Student jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) oraz zaproponować ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności
2,0
3,0Student umie omówić podstawowe rozwiązania konstrukcyjne wybranych zlożonych obiektów budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_w8_W02
Student jest w stanie wybrać i objaśnić odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementow określonych złożonych konstrukcji metalowych
2,0
3,0Student umie omówić i praktycznie zastosować metodę analizy, konstruowania i wymiarowania hal stalowych przemysłowych oraz estakad suwniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_w8_W03
Student jest w stanie wskazać i omówić normy techniczne związane z projektowaniem i wytwarzaniem złożonych komstrukcji metalowych
2,0
3,0Student zna podstawowe normy związane z projektowaniem złożonych konstrukcji stalowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_w8_U01
Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji rysunkowej złożonych konstrukcji stalowych (hale, estakady)
2,0
3,0Student potrafi wykonać rysunki estakady suwniczej w zakresie odwzorowania konstrukcji, bez pełnego opisu łączników oraz detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_w8_U02
Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działajace na złożone obiekty budownictwa metalowego
2,0
3,0Student potrafi wymienić i ogólnie omówić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_w8_U03
Student potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości)
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia statyczno-wytrzymałościowe głównych elementów konstrukcyjnych złożonych obiektów budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_w8_U04
Student potrafi zaprojektować węzły konstrukcyjno-montażowe złożonych konstrukcji metalowych
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić obliczenia oraz wykonać szkice głównych węzłów konstrukcyjno-montażowych złożonych obiektów budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_w8_K01
Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy
2,0
3,0Wykonana praca nie zawiera wyników absurdalnych lub skopiowanych z innych prac
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_w8_K02
Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego
2,0
3,0Student potrafi wyszukać oraz przestudiować podstawowe informacje dotyczące wykonywanego zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_w8_K03
Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe kryteria etyki zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
  2. Kucharczuk W., Labocha S., Hale o konstrukcji stalowej. Poradnik projektanta, Polskie Wydawnictwo Techniczne, 2012
  3. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
  4. Matysiak Antoni, Budownictwo stalowe: Belki podsuwnicowe, estakady, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań, 1994
  5. Giżejowski M. i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego
  6. Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Pałkowski Szymon, Konstrukcje stalowe. Wybrane zagadnienia obliczania i projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
  2. Kapela Marek, Sieczkowski Józef, Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
  3. Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
  4. Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdziński Michał, Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.15
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.12
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie18
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych27
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach3
A-P-3Praca własna nad projektem35
A-P-4Zaliczenie projektu2
67
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu (praca własna)30
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_W01Student jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) oraz zaproponować ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
C-2Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukci metalowych za pomocą wybranych programów CAD
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie omówić podstawowe rozwiązania konstrukcyjne wybranych zlożonych obiektów budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_W02Student jest w stanie wybrać i objaśnić odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementow określonych złożonych konstrukcji metalowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
C-2Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukci metalowych za pomocą wybranych programów CAD
C-4Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie omówić i praktycznie zastosować metodę analizy, konstruowania i wymiarowania hal stalowych przemysłowych oraz estakad suwniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_W03Student jest w stanie wskazać i omówić normy techniczne związane z projektowaniem i wytwarzaniem złożonych komstrukcji metalowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe normy związane z projektowaniem złożonych konstrukcji stalowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_U01Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji rysunkowej złożonych konstrukcji stalowych (hale, estakady)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukci metalowych za pomocą wybranych programów CAD
Treści programoweT-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać rysunki estakady suwniczej w zakresie odwzorowania konstrukcji, bez pełnego opisu łączników oraz detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_U02Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działajace na złożone obiekty budownictwa metalowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić i ogólnie omówić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_U03Student potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia statyczno-wytrzymałościowe głównych elementów konstrukcyjnych złożonych obiektów budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_U04Student potrafi zaprojektować węzły konstrukcyjno-montażowe złożonych konstrukcji metalowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
C-2Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukci metalowych za pomocą wybranych programów CAD
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić obliczenia oraz wykonać szkice głównych węzłów konstrukcyjno-montażowych złożonych obiektów budownictwa stalowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_K01Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych
C-2Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukci metalowych za pomocą wybranych programów CAD
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonana praca nie zawiera wyników absurdalnych lub skopiowanych z innych prac
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_K02Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-4Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu.
T-P-2Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki.
T-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukać oraz przestudiować podstawowe informacje dotyczące wykonywanego zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_w8_K03Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej
Treści programoweT-W-1Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojecia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe kryteria etyki zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0