Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje metalowe II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 27 2,60,44zaliczenie
wykładyW7 27 2,40,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień omawianych w ramach przedmiotu "Konstrukcje metalowe"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z obciążeniami działającymi na proste obiekty budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
C-2Ugruntownaie wiedzy dotyczącej podstawowych norm związanych z projektowaniem i wytwarzaniem stalowych konstrukcji budowlanych oraz zapoznanie studentów z nowymi, niestosowanymi dotad normami przedmiotowymi
C-3Zapoznanie studentów z zasadami kształtowania wiat i hal stalowych oraz obliczeniami statyczno-wytrzymałościowymi i konstruowaniem ich elementów oraz węzłów konstrukcyjno-montażowych
C-4Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
C-5Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
C-6Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z suwnicami natorowymi: 1) wybór i rozmieszczenie układów nośnych oraz ich stężeń; zestawienie obciążeń działających na halę; obliczenia statyczno-wytrzymałościowe układu nośnego oraz stężeń;17
T-P-22) rysunki schematyczne hali, rysunki robocze warsztatowe słupa i rygla oraz rysunki wybranych węzłów montażowych.10
27
wykłady
T-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)5
T-W-2Obciążenia działające na hale i wiaty, kombinacje obciążeń, obliczenia statyczne układów nośnych;3
T-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);15
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.4
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych27
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach3
A-P-3Praca własna nad projektem45
A-P-4Zaliczenie projektu3
78
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach27
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjch2
A-W-3Przygotowanie sie do egzaminu (praca wlasna)40
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
72

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektów
M-4Objaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/36_W01
Ugruntowanie wśród studentów wiedzy nt. podstawowych norm związanych z projektowaniem budowlanych konstrukcji metalowych
B_1A_W07T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-3S-1, S-2
B_1A_KBI/36_W02
Student jest w stanie zaproponować sposoby zwymiarowania oraz wykonstruowania elementów stalowych konstrukcji prętowych, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych
B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04C-1, C-3, C-4, C-5T-W-3, T-W-4M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
B_1A_KBI/36_W03
Student jest w stanie wybrać i wytłumaczyć metody analizy i konstruowania prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych
B_1A_W10T1A_W04, T1A_W05C-1, C-3, C-5T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/36_U01
Student potrafi określić oraz zestawić w kombinacje obciążenia działajace na proste obiekty budownictwa metalowego, w szczególności na wiaty i hale przemysłowe
B_1A_U02T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-2M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
B_1A_KBI/36_U02
Student potrafi zaprojektować stalową halę lub wiatę przemysłową bez transportu wewnętrznego
B_1A_U07T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-3, C-5T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1M-1, M-3, M-4S-2, S-3
B_1A_KBI/36_U03
Student potrafi odczytać rysunki budowlane prostych obiektów budownictwa metalowego oraz sporządzić dokumentację rysunkową z wykorzystaniem wybranych programów CAD
B_1A_U11T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15InzA_U07C-4T-P-1, T-P-2M-3, M-4S-3
B_1A_KBI/36_U04
Student potrafi wykonać wybrane elementy dokumentacji technicznej dotyczące realizacji prostych obiektów budownictwa metalowego (wiaty, hale)
B_1A_U19T1A_U03C-3, C-4T-W-3, T-W-4, T-W-1M-1, M-3, M-4S-1, S-3
B_1A_KBI/36_U05
Student potrafi samodzielnie wyszukiwać oraz wykorzystywać informacje literaturowe
B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05C-5T-W-3, T-W-4, T-W-1M-1, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/36_K01
Student zdobędzie świadomość konieczności stałego dokształcania się, w myśl zasady: kto stoi w miejscu, ten się de facto cofa
B_1A_K01T1A_K01C-5T-W-3, T-W-1M-3, M-4S-3
B_1A_KBI/36_K02
Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
B_1A_K05T1A_K05C-5, C-6T-W-1M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/36_W01
Ugruntowanie wśród studentów wiedzy nt. podstawowych norm związanych z projektowaniem budowlanych konstrukcji metalowych
2,0
3,0Student potrafi wymienić i rozróżniać podstawowe normy związane z projektowaniem budowlanych konstrukcji stalowych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/36_W02
Student jest w stanie zaproponować sposoby zwymiarowania oraz wykonstruowania elementów stalowych konstrukcji prętowych, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych
2,0
3,0Student potrafi omówić sposób zwymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych stalowej hali przemysłowej oraz wykonać ich szkice
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/36_W03
Student jest w stanie wybrać i wytłumaczyć metody analizy i konstruowania prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych
2,0
3,0Student potrafi wytłumaczyć metody analizy i konstruowania podstawowych elementów konstrukcyjnych hal stalowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/36_U01
Student potrafi określić oraz zestawić w kombinacje obciążenia działajace na proste obiekty budownictwa metalowego, w szczególności na wiaty i hale przemysłowe
2,0
3,0Student potrafi wymienić obciążenia działajace na wiaty i hale stalowe
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/36_U02
Student potrafi zaprojektować stalową halę lub wiatę przemysłową bez transportu wewnętrznego
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zaprojektować główne elementy konstrukcyjne stalowej hali przemysłowej
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/36_U03
Student potrafi odczytać rysunki budowlane prostych obiektów budownictwa metalowego oraz sporządzić dokumentację rysunkową z wykorzystaniem wybranych programów CAD
2,0
3,0Student umie odwzorować graficznie zaprojektowana konstrukcję hali stalowej w zakresie podstawowych elementów konstrukcyjnych oraz ich węzłów bez szczególowego zwymiarowania oraz opisu łączników
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/36_U04
Student potrafi wykonać wybrane elementy dokumentacji technicznej dotyczące realizacji prostych obiektów budownictwa metalowego (wiaty, hale)
2,0
3,0Student potrafi naszkicować koncepcyjne rozwiązanie hali stalowej przemysłowej oraz sporzadzić uproszczony jej opis techniczny
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/36_U05
Student potrafi samodzielnie wyszukiwać oraz wykorzystywać informacje literaturowe
2,0
3,0Student samodzielnie podejmie poprawną decyzję odnośnie do rozwiazania jednego węzła konstrukcyjno-montażowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/36_K01
Student zdobędzie świadomość konieczności stałego dokształcania się, w myśl zasady: kto stoi w miejscu, ten się de facto cofa
2,0
3,0Student w trakcie wykonywania projektu przedstawi kilka alternatywnych rozwiązań jednego węzła konstrukcyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/36_K02
Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe zasady etyki zawodowej przy realizowaniu budowlanej konstrukcji stalowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Giżejowski Marian i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego
  2. Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
  3. Kucharczuk Witold, Labocha Sławomir, Hale o konstrukcji stalowej. Poradnik projektanta, Polskie Wydawnictwo Techniczne, 2012
  4. Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Pałkowski Szymon, Konstrukcje stalowe. Wybrane zagadnienia obliczania i projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
  2. Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
  3. Goczek Jerzy., Supeł Łukasz., Gajdzicki Micha., Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
  4. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z suwnicami natorowymi: 1) wybór i rozmieszczenie układów nośnych oraz ich stężeń; zestawienie obciążeń działających na halę; obliczenia statyczno-wytrzymałościowe układu nośnego oraz stężeń;17
T-P-22) rysunki schematyczne hali, rysunki robocze warsztatowe słupa i rygla oraz rysunki wybranych węzłów montażowych.10
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)5
T-W-2Obciążenia działające na hale i wiaty, kombinacje obciążeń, obliczenia statyczne układów nośnych;3
T-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);15
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.4
27

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych27
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach3
A-P-3Praca własna nad projektem45
A-P-4Zaliczenie projektu3
78
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach27
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjch2
A-W-3Przygotowanie sie do egzaminu (praca wlasna)40
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
72
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_W01Ugruntowanie wśród studentów wiedzy nt. podstawowych norm związanych z projektowaniem budowlanych konstrukcji metalowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ugruntownaie wiedzy dotyczącej podstawowych norm związanych z projektowaniem i wytwarzaniem stalowych konstrukcji budowlanych oraz zapoznanie studentów z nowymi, niestosowanymi dotad normami przedmiotowymi
Treści programoweT-W-2Obciążenia działające na hale i wiaty, kombinacje obciążeń, obliczenia statyczne układów nośnych;
T-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić i rozróżniać podstawowe normy związane z projektowaniem budowlanych konstrukcji stalowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_W02Student jest w stanie zaproponować sposoby zwymiarowania oraz wykonstruowania elementów stalowych konstrukcji prętowych, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z obciążeniami działającymi na proste obiekty budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
C-3Zapoznanie studentów z zasadami kształtowania wiat i hal stalowych oraz obliczeniami statyczno-wytrzymałościowymi i konstruowaniem ich elementów oraz węzłów konstrukcyjno-montażowych
C-4Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
C-5Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi omówić sposób zwymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych stalowej hali przemysłowej oraz wykonać ich szkice
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_W03Student jest w stanie wybrać i wytłumaczyć metody analizy i konstruowania prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z obciążeniami działającymi na proste obiekty budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
C-3Zapoznanie studentów z zasadami kształtowania wiat i hal stalowych oraz obliczeniami statyczno-wytrzymałościowymi i konstruowaniem ich elementów oraz węzłów konstrukcyjno-montażowych
C-5Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-W-2Obciążenia działające na hale i wiaty, kombinacje obciążeń, obliczenia statyczne układów nośnych;
T-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.
T-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wytłumaczyć metody analizy i konstruowania podstawowych elementów konstrukcyjnych hal stalowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_U01Student potrafi określić oraz zestawić w kombinacje obciążenia działajace na proste obiekty budownictwa metalowego, w szczególności na wiaty i hale przemysłowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z obciążeniami działającymi na proste obiekty budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
Treści programoweT-W-2Obciążenia działające na hale i wiaty, kombinacje obciążeń, obliczenia statyczne układów nośnych;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić obciążenia działajace na wiaty i hale stalowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_U02Student potrafi zaprojektować stalową halę lub wiatę przemysłową bez transportu wewnętrznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z obciążeniami działającymi na proste obiekty budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
C-3Zapoznanie studentów z zasadami kształtowania wiat i hal stalowych oraz obliczeniami statyczno-wytrzymałościowymi i konstruowaniem ich elementów oraz węzłów konstrukcyjno-montażowych
C-5Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-W-2Obciążenia działające na hale i wiaty, kombinacje obciążeń, obliczenia statyczne układów nośnych;
T-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.
T-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zaprojektować główne elementy konstrukcyjne stalowej hali przemysłowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_U03Student potrafi odczytać rysunki budowlane prostych obiektów budownictwa metalowego oraz sporządzić dokumentację rysunkową z wykorzystaniem wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z suwnicami natorowymi: 1) wybór i rozmieszczenie układów nośnych oraz ich stężeń; zestawienie obciążeń działających na halę; obliczenia statyczno-wytrzymałościowe układu nośnego oraz stężeń;
T-P-22) rysunki schematyczne hali, rysunki robocze warsztatowe słupa i rygla oraz rysunki wybranych węzłów montażowych.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie odwzorować graficznie zaprojektowana konstrukcję hali stalowej w zakresie podstawowych elementów konstrukcyjnych oraz ich węzłów bez szczególowego zwymiarowania oraz opisu łączników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_U04Student potrafi wykonać wybrane elementy dokumentacji technicznej dotyczące realizacji prostych obiektów budownictwa metalowego (wiaty, hale)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z zasadami kształtowania wiat i hal stalowych oraz obliczeniami statyczno-wytrzymałościowymi i konstruowaniem ich elementów oraz węzłów konstrukcyjno-montażowych
C-4Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych
Treści programoweT-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.
T-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi naszkicować koncepcyjne rozwiązanie hali stalowej przemysłowej oraz sporzadzić uproszczony jej opis techniczny
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_U05Student potrafi samodzielnie wyszukiwać oraz wykorzystywać informacje literaturowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-5Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);
T-W-4Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych.
T-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student samodzielnie podejmie poprawną decyzję odnośnie do rozwiazania jednego węzła konstrukcyjno-montażowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_K01Student zdobędzie świadomość konieczności stałego dokształcania się, w myśl zasady: kto stoi w miejscu, ten się de facto cofa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-5Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-W-3Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia);
T-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w trakcie wykonywania projektu przedstawi kilka alternatywnych rozwiązań jednego węzła konstrukcyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/36_K02Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-5Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
C-6Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej
Treści programoweT-W-1Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Objaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe zasady etyki zawodowej przy realizowaniu budowlanej konstrukcji stalowej
3,5
4,0
4,5
5,0