Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne podstawowe S-4:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie architektoniczne podstawowe S-4 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Gradziński <piotr.gradzinski@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów poprzedzających (lub określenia wymaganej wiedzy): wymagane zaliczenie zajęć projektowych w sem. I, II i III. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauczenie formowania przestrzeni mieszkalnych poprzez projektowanie małych osiedli budownictwa jednorodzinnego z różnymi typami domów jednorodzinnych, nabycie umiejętności opracowania rysunków projektowych w skali 1:50. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie ćwiczeń i rozdanie tematów projektowych. | 4 |
T-P-2 | Omównienie studenckich projektów osiedli budownictwa jednorodzinnego. Analiza i wybranie fragmentów osiedla (wnętrza urbanistycznego) pod kątem wykorzystania ich do ćwiczenia architektonicznego: a/ analiza warunków przyrodzniczo-geograficznych, nasłonecznienia, róży wiatrów, geomorfologii, zieleni; b/ analiza rozwiązań prospołecznych; c/ zmiany i korekty istniejącej zabudowy w wybranym wnętrzu; (zastosowanie dwóch typów zabudowy, wybranych do opracowania); d/ zmiany i korekty rozwiązań komunikacyjnych lokalizacja wejść i podjazdów -główny, gospodarczy, itp., rozbudowa dróg kołowych, ciągów pieszojezdnych i pieszych w powiązaniu z istniejącymi, parkingów; e/ szkice koncepcyjne rozwiązań małego zespołu urbanistycznego (linia zabudowy, zarys bryły) w skali 1:500 w trzech wariantach. f/ określenie wytycznych kompozycyjnych wynikających z lokalizacji godnych "akcentowania" (wysokość, rodzaj dachu, lokalizacja wejść do obiektu. | 4 |
T-P-3 | Poszukiwanie koncepcji architektonicznej zespołu zabudowy. Na podstawie opracowanej w domu aksonometrii lub perspektywy z lotu ptaka, opracować trzy inne warianty tej perspektywy poprzez zmianę głównych cech architektonicznych obiektów w tym zespole (inny rodzaj dachów, inny typ architektury - otwarty, dynamiczny; zamknięty, statyczny itp.) Praca winna się składać z: 1 - wariant zabudowy o rzucie otwartym, dynamicznym; 2 - wariant zabodowy o rzucie zamkniętym, statycznym; 3 - wariant zabudowy o rzucie z elewacjami symetrycznymi (klasyczny); 4 - rozwiązanie komunikacji samochodowej i pieszej (rónież w obrębie działek); 5 - szkicowe zaprojektowanie zieleni wysokiej, średniej i niskiej. | 4 |
T-P-4 | Opracować na biazie koncepcji urbanistycznej i wykonanej w domu aksonometrii, warianty brył domów w obrębie projektowanego zespołu: 1 wariant - aksonometria zespołu brył mocno związanych z terenem, zielone dachy "dom wrośnięty"; 2 wariant - aksonometria zespołu brył zie związanych z terenem, częściowo wolny parter, konstrukcja słupowa, "dom oderwany"; 3 wariant - aksonometria zespołu brył niweczącej poprzednie założenia: destrukcja dekompozycja, dematerializacja; | 4 |
T-P-5 | Szkicowe poszukiwania bryłowe i funkcjonalne budynków w skali 1:100 BRYŁA - FUNKCJA Dla wybranych w aksonometrii brył wykonać zarysy poszczególnych kondygnacji i rozmieścić na nich funkcje odpowiadające wcześniej przyjętym założeniom funkcjonalnym i powierzchniowym. | 4 |
T-P-6 | Ocena prac i wybór koncepcji do dalszego opracowania. Opracowanie rzutów i przekroju dla wybranej koncepcji w skali 1:100. Warianty rozwiązań rzutu w ramach opracowanej bryły. Konsultacje. | 4 |
T-P-7 | Przygotowanie wariantowych rozwiązań elewacyjnych w ramach poszukiwań właściwego wyrazu formalnego całego zespołu. Korygowanie osi wejściowej do budynków. Omównienie wytycznych do końcowego opracowania urbanistycznego i architektonicznego. | 4 |
T-P-8 | Korekta ostateczna rozwiązań urbanistycznych i architektonicznych, omówienie propozycji graficznych. | 4 |
T-P-9 | Ocena i omówienie propozycji projektowych. Wybór domu do opracowania budowlanego. | 4 |
T-P-10 | Wybór konstrukcji i materiałów budowlanych na ściany zewnętrzne, wewnętrzne: konstrukcyjne i działowe, konstrukcja zadaszenia. Opisać i opraować szkicowo na rzutach i przekroju w skali 1:100 elementy konstrukcyjne stropów i więźby dachowej. Wybór detalu budowlanego do opracowania. Konsultacje z prowadzącym. | 4 |
T-P-11 | Korekta elementów konstrukcyjnych i wentylacyjnych. Opracowanie aanżacji kuchni, salonu, 1 sypialni i łazienek. | 4 |
T-P-12 | Opracowanie dwóch wariantó otworów okiennych elewacji. Korekty. Przedstawienie na elewacjach wariantowych rozwiązań materiałowych i kolorystycznych. | 4 |
T-P-13 | Korekty ostatecznego rozwiązania. Omówienie zasad opracowania graficznego projektu. | 4 |
T-P-14 | Robocza makieta końcowych plansz projektu. Korekta opracowań graficznych. | 4 |
T-P-15 | Zaliczenie projektu. Ocena projektu wg następujących kryteriów: - za kompletność opracowania 0-15 pkt.; - za jakość i staranność opracowania 0-20 pkt.; - za rozwiązanie funkcji 0-20 pkt.; - za walory kompozycyji architektonicznej 0-30 pkt.; - za rozwiązania techniczne i materiałowe 0-15 pkt. Oceny - ndst. przy poniżej 45 pkt.; dst. 45-60 pkt.; db. 75-85 pkt.; db.+ 85-95 pkt.; bdb. 95-100 pkt. | 4 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Aglomeracja, a budownictwo jednorodzinne, przepisy obowiązujące przy projektowaniu i realizacji domów jednorodzinnych. | 1 |
T-W-2 | Typy budownictwa jednorodzinnego, kształtowanie małych wnętrz urbanistycznych. | 1 |
T-W-3 | Wytyczne programowo-przestrzenne domu jednorodzinnego. | 1 |
T-W-4 | Pokój dzienny, kuchnia, łazienka. | 1 |
T-W-5 | Poszukiwanie idei domów jednorodzinnych przez wielkich architektów XX w. | 1 |
T-W-6 | Poszukiwanie idei domów jednorodzinnych przez wielkich architektów XX w – oddziaływanie prądów i stylów architektonicznych. | 1 |
T-W-7 | Rozwój zrównoważony, ekologia i energooszczędność w budownictwie: -definicje rozwoju zrównoważonego; -typy budownictwa uwzględniającego aspekty: - zrównoważonego rozwoju, -ekologii, - energooszczędności; -materiały budowlane, a ekologia. | 1 |
T-W-8 | Energooszczędność w budownictwie: -poprawa izolacyjności cieplnej przegród zewnętrznych; -poprawa wykorzystania konwencjonalnych nośników energii; -wykorzystanie alternatywnych źródeł energii – energia słoneczna w budownictwie. | 1 |
T-W-9 | Systemy wykorzystywania energii słonecznej w budownictwie (fotowoltaiczne, czynne -aktywne, bierne – pasywne, semiaktywne). | 1 |
T-W-10 | Wpływ systemów czynnych i fotowoltaicznych na architekturę domów jednorodzinnych. | 1 |
T-W-11 | Budownictwo energooszczędne, a pasywne: -domy energooszczędne, domy pasywne: -domy energooszczędne, domy pasywne; strefowanie temperaturowe pomieszczeń – 5 zasad kształtowania funkcji w domach energooszczędnych. | 1 |
T-W-12 | Podział systemów biernych (pasywnych). | 1 |
T-W-13 | Wpływ systemów biernych na architekturę domów jednorodzinnych: -implementacja systemów biernych do budownictwa; -magazynowanie energii w systemach biernych. | 1 |
T-W-14 | Zasady przedstawienia i wizualizacji projektu domu jednorodzinnego. | 1 |
T-W-15 | Egzamin pisemny. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Zapoznać się z przykładowymi rozwiązaniami wybrannych domów i wykonać szkice dwóch interesujących rozwiązań Przynieść plansze z planem zagospodarowania osiedla domów jednorodzinnych opracowanego na zajęciach urbanistyki w II semestrze. | 5 |
A-P-2 | Dla wybranego, wraz z prowadzącym, rozwiązania koncepcyjnego, urbanistycznego, należy opracować aksonometrię lub perspektywę z "lotu ptaka" na formacie A5 z najbliższym otoczeniem. | 10 |
A-P-3 | Na podstawie naszkicowanych wariantów urbanistycznych i bryłowych ustalić wytyczne kompozycyjne dla rozwiązania ostatecznego. W koncepcji uwzględnić rozwiązania prospołeczne (place zabaw, miejsca spotkań sąsiedzkich itp.). Napisać je w punktach i narysować kolejną aksonometrie zawierającą te wytyczne. | 15 |
A-P-4 | Przyjąć i narysować model rodziny dla każdego typu domu. Opisać charakterystyczne elementy (cechy) przyjętego modelu rodziny, które wywierają istotny wpływ na funkcję domu. | 15 |
A-P-5 | Laboriatorium formy: - wykonać makiety robocze dla dwóch wariantów brył domu bez detali, w skali 1:100 (dopuszczalna 1:200). | 15 |
A-P-6 | Praca domowa - opracowanie skorygowanych rzutów, przekroju i elewacji dla wybranego wariantu w skali 1:100. | 15 |
A-P-7 | Opracować próbki grafiki i "robocze" plansze końcowe projektu. Plansze o wymiarach A2 (około 40/60cm) | 10 |
A-P-8 | Opracować na A2: PLANSZA 1 - plan zagospodarowania działki, korekta pierwotnego planu dla rozwiązanych domów, (komunikacja, mała architektura, zieleń itp.) skala 1:500, - aksonometrię lub perspektywę całego zespołu, - małe perspektywy z pozycji człowieka, PLANSZA 2 i 3: - rzuty, przekroje po 2 elewacje w 1:100 i wizualizacje obydwu domów (wymiary w osiach konstrukcyjnych i powierzchnie pomieszczeń). | 15 |
A-P-9 | Przygotować się do wyboru rodzaju konstrukcji i materiałów budowlanych dla opracowanego zadania projektowego. | 10 |
A-P-10 | Rozrysować rzuty, przekrój i elewacje, zwymiarować w osiach konstrukcyjnych w skali 1:100. | 10 |
A-P-11 | Przygotować się do opracowania elewacji: wybrać rodzaj materiałów elewacyjnych i kolorytyki dla opracowanego domu, opracować próbki. | 10 |
A-P-12 | Opracować wszystkie rysunki do ostatecznej korekty. | 10 |
A-P-13 | Opracować próbki grafiki i "robocze plansze końcowe. Plansze o wymiarach A2 (około 40/60cm) | 10 |
150 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obecność na wykładach. | 14 |
A-W-2 | Egzamin. | 1 |
A-W-3 | Praca własna w domu. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń.Na początku semestru podaje się studentom algorytm postępowania projektowego na wszystkie ćwiczenia. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych. |
M-2 | Wykłady: Podanie w formie skondensowanej zasobu wiedzy niezbędnej dla prac projektowych prowadzonych na ćwiczeniach, a także zapoznanie z zagadnieniami projektowania zrównoważonego, w szczególności energooszczędnego. |
M-3 | Ćwiczenia: Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować małe wnętrze urbanistyczno-architektoniczne składające się z kilku domów (co najmniej dwóch typów ), a następnie rozwiązać jeden z wybranych domów w formie koncepcji architektonicznej z elementami projektu technicznego w skali 1 : 50. |
M-4 | Precyzyjne określenie tematyki każdego ćwiczenia, które przybliża studenta do rozwiązania tematu projektowego. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności techniczne i plastyczne studenta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu. Ocena projektu wg następujących kryteriów: - za kompletność opracowania 0-15 pkt.; - za jakość i staranność opracowania 0-20 pkt.; - za rozwiązanie funkcji 0-20 pkt.; - za walory kompozycyji architektonicznej 0-30 pkt.; - za rozwiązania techniczne i materiałowe 0-15 pkt. Oceny - ndst. przy poniżej 45 pkt.; dst. 45-60 pkt.; db. 75-85 pkt.; db.+ 85-95 pkt.; bdb. 95-100 pkt. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_1A_C-XIII/4_W02 Student poznaje zasady inżynierskiego zapisu graficznego. Potrafi odczytywać projekt architektoniczny oraz obrobić za pomocą programów komputerowych. | A_1A_W02 | T1A_W02, T1A_W03 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_W03 Student zapoznał się z materiałami budowlanymi oraz potrafi je zastosować w projekcie. | A_1A_W03 | T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_W08 Student poznał podstawy budowy formy, kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń. | A_1A_W08 | T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_W14 Student poznał uwarunkowania społeczno-psychologiczne w projektowaniu architektoniczno-urbanistycznym. | A_1A_W14 | T1A_W02, T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_W16 Student poznał zasady sztuki budowlanej oraz normy obowiązujące w projektowaniu architektonicznym. | A_1A_W16 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W03, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_1A_C-XIII/4_U07 Student dzięki czynnemu uczestnictwu na zajęciach sprawnie posługuje się rysunkiem za pomocą różnych narzędzi, materiałów i środków wyrazu itd. | A_1A_U07 | T1A_U09, T1A_U16 | InzA_U02 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_U11 Student potrafi w atrakcyjnej formie wyrazu przedstawić swój projekt. | A_1A_U11 | T1A_U03, T1A_U04, T1A_U15 | InzA_U07 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_U12 Student potrafi kształtować kompozycję budynku, zespołu obiektów, jednostki urbanistycznej i rurarystycznej. | A_1A_U12 | T1A_U09, T1A_U16 | InzA_U08 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_U19 Student potrafi projektować zespoły osadnicze różnego rodzaju i skali. | A_1A_U19 | T1A_U08, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U05, InzA_U08 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_1A_C-XIII/4_K03 Student wykazuje przedsiębiorczość i inwencję w myśleniu i działaniu. | A_1A_K03 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_K05 Student jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie i przestrzega etyki zawodowej. | A_1A_K05 | T1A_K05 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_K06 Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko. | A_1A_K06 | T1A_K01, T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
A_1A_C-XIII/4_K08 Student działa na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska. | A_1A_K08 | T1A_K02 | — | C-1 | T-W-15, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11, T-P-12, T-P-13, T-P-14, T-P-15 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_1A_C-XIII/4_W02 Student poznaje zasady inżynierskiego zapisu graficznego. Potrafi odczytywać projekt architektoniczny oraz obrobić za pomocą programów komputerowych. | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady inżynierskiego zapisu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_W03 Student zapoznał się z materiałami budowlanymi oraz potrafi je zastosować w projekcie. | 2,0 | |
3,0 | Zna materiały budowlane. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_W08 Student poznał podstawy budowy formy, kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawy budowy formy i kompozycji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_W14 Student poznał uwarunkowania społeczno-psychologiczne w projektowaniu architektoniczno-urbanistycznym. | 2,0 | |
3,0 | Zna uwarunkowania społeczno-psycholodzine w projektowaniu architektoniczno-urbanistycznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_W16 Student poznał zasady sztuki budowlanej oraz normy obowiązujące w projektowaniu architektonicznym. | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady sztuki budowlanej oraz normy obowiązujące w projektowaniu architektonicznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_1A_C-XIII/4_U07 Student dzięki czynnemu uczestnictwu na zajęciach sprawnie posługuje się rysunkiem za pomocą różnych narzędzi, materiałów i środków wyrazu itd. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rysować za pomącą różnych narzędzi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_U11 Student potrafi w atrakcyjnej formie wyrazu przedstawić swój projekt. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi atrakcyjnie przedstawić swój projekt. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_U12 Student potrafi kształtować kompozycję budynku, zespołu obiektów, jednostki urbanistycznej i rurarystycznej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi kształtować kompozycję budynku, zespołu budynków. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_U19 Student potrafi projektować zespoły osadnicze różnego rodzaju i skali. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi projektować zespoły osadnicze różnego rodzaju i skali. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_1A_C-XIII/4_K03 Student wykazuje przedsiębiorczość i inwencję w myśleniu i działaniu. | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje przedsiębiorczość i inwencję w myśleniu i działaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_K05 Student jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie i przestrzega etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie i przestrzega etyki zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_K06 Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_C-XIII/4_K08 Student działa na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Działa na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sumień, A. Wegener – Sumień, „Ekologiczne miasta, osiedla, budynki”, Inst. Gosp. Przestrzennej i Kom., Warszawa, 1991
- Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
- M. Wołoszyn, „Wykorzystanie energii słonecznej w budownictwie jednorodzinnym”, COIB, Warszawa, 1991
- H. Adamczewska – Wejhert, „Kształtowanie zespołów mieszkaniowych”, Arkady, Warszawa, 1985
- H. Adamczewska – Wejhert, „Domy atrialne”, Arkady, Warszawa, 1990
Literatura dodatkowa
- Miesięczniki architektoniczne: „Architektura”, „Murator”, „Architektura & Biznes”, „Architekt”, Baumeister”, „L`architecture d`aujourd`hui”.