Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KAWTIMP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe KAWTIMP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaprezentowanie nabytych w toku studiów umiejętności warsztatatowych i metodycznych zasad projektowania architektonicznego z uwzględnieniem aspektów kulturowych, technicznych, społecznych i środowiskowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. Zapoznanie studentów z umiejętnością przedstawienia wniosków z prowadzonych analiz przestrzennych, socjologicznych czy kulturowych dla wybranego projektu w formie graficznej. |
C-2 | C2. Weryfikacja umiejętności projektowych i warsztatowych pod kątem merytorycznego rozwiązywania problemów przestrzennych z uwzględnieniem aspektów technicznych, społecznych czy środowiskowych. |
C-3 | C3. Przygotowanie do prowadzenia prezentacji multimedialnej oraz uczestnictwa w dyskusji publicznej związanej z opracowaniem projektowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Studenci opracowują tematy dyplomowe zgodnie z wcześniej obraną tematyką i ustalonym zakresem. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego. Ustalenie harmonogramu prac projektowych oraz wymaganego zakresu i szczegółowości opracowania. Ustalenie zasad kompozycji plansz projektowych, planowanych rozwiązań graficznych i edytorskich, zaplanowanie wydruków próbnych | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | 1. praca w formie indywidualnych korekt projektowych z promotorem pracy dyplomowej | 18 |
A-P-2 | 2. praca własna w domu | 102 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne konsultacje oraz korekty projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Sprawdzenie komletności i spójności zakresu opracowania projektowego, konsekwencji zaprezentowanych wniosków przedstawionych na planszach w formie graficznej i opisowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_AN2-II/4K_W01 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | A_2A_W04 | T2A_W04 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_AN2-II/4K_W02 zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej | A_2A_W05 | T2A_W04 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_AN2-II/4K_W03 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | A_2A_W06 | T2A_W04 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_AN2-II/4K_U01 przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki | A_2A_U01 | T2A_U08, T2A_U11 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_AN2-II/4K_U02 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | A_2A_U03 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_AN2-II/4K_U03 do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach | A_2A_U05 | T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U18 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_AN2-II/4K_K01 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | A_2A_K06 | T2A_K06 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_AN2-II/4K_W01 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony w regulaminie egzaminu dyplomowego, część graficzna będzie czytelna i kompletna, część tekstowa odpowiadać będzie zakresowi stawianemu pracom dyplomowym. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_AN2-II/4K_W02 zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony w regulaminie egzaminu dyplomowego, część graficzna będzie czytelna i kompletna, część tekstowa odpowiadać będzie zakresowi stawianemu pracom dyplomowym. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_AN2-II/4K_W03 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony w regulaminie egzaminu dyplomowego, część graficzna będzie czytelna i kompletna, część tekstowa odpowiadać będzie zakresowi stawianemu pracom dyplomowym. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_AN2-II/4K_U01 przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_AN2-II/4K_U02 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_AN2-II/4K_U03 do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_AN2-II/4K_K01 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić znaczenie przestrzeni o dobrej jakości oraz skalę oddziaływania przyjętych rozwiązań projektowych na jakość życia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej
Literatura dodatkowa
- Wybrane strony internetowe dostosowane do tematyki pracy dyplomowej