Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Misja społeczna badacza i nauczyciela akademickiego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Misja społeczna badacza i nauczyciela akademickiego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie programu pierwszego i drugiego roku studiów doktoranckich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wyrobienie w doktorantach poczucia odpowiedzialności za podejmowane decyzje i wybory, zarówno merytoryczne jak i etyczne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie studenta z wybranymi zagadnieniami dotyczącymi społecznej roli i misji pracownika naukowego i nauczyciela akademickiego. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestniczenie w seminarium | 10 |
A-S-2 | przygotowywanie się do zajęć oraz lektura piśmiennictwa. | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe, dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
S-2 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-25_W01 Potrafi wyjaśnić problemy z zakresu etyki zawodowej oraz rozumie rolę elity intelektualnej w kształtowaniu postaw społecznie akceptowanych. | ZoD_3A_W07 | — | C-1 | — | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-25_U01 Potrafi wykorzystywać wiedzę w środowisku pracy i pozytywnie oddziaływać na otoczenie społeczne. | ZoD_3A_U06 | — | C-1 | — | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-25_K01 Umiejętne wykorzystywanie przedmiotowej wiedzy w praktyce. | ZoD_3A_K06 | — | C-1 | — | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-25_W01 Potrafi wyjaśnić problemy z zakresu etyki zawodowej oraz rozumie rolę elity intelektualnej w kształtowaniu postaw społecznie akceptowanych. | 2,0 | |
3,0 | Ma ogólne rozeznanie co do społecznej roli pracownika naukowego i nauczyciela akademickiego, potrafi definiować podstawowe problemy z zakresu etyki zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-25_U01 Potrafi wykorzystywać wiedzę w środowisku pracy i pozytywnie oddziaływać na otoczenie społeczne. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywnie wpływa na otoczenie społeczne, potrafi być kreatywnym i spolegliwym członkiem kolektywu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-25_K01 Umiejętne wykorzystywanie przedmiotowej wiedzy w praktyce. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystać przedmiotową wiedzę w stosunkach interpersonalnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Michał Heller, Jak być uczonym, Znak, Kraków, 2009, ISBN 978-83-240-1187-2
- Jacek Wojtysiak, Filozofia i życie, Znak, Kraków, 2007, ISBN 978-83-240-0862-9
Literatura dodatkowa
- Jan Szczepański, Sprawy ludzkie, Czytelnik, Warszawa, ISBN 83-07-00755-0