Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych

Sylabus przedmiotu Warsztaty naukowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Warsztaty naukowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL3 10 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza kierunkowa oraz poszerzona wiedza na temat działalności badawczej jednostki promotora

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Realizacja części badawczej pracy inżynierskiej prowadzona w jednostce promotora15
15
laboratoria
T-L-1Realizacja części badawczej pracy inżynierskiej prowadzona w jednostce promotora10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca własna związana z realizowaną tematyką badawczą35
A-L-3Analiza piśmiennictwa związanego z metodyką pracy30
A-L-4Udział w konsultacjach10
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Praca własna związana z realizowaną tematyką badawczą40
A-L-3Analiza piśmiennictwa związanego z metodyką pracy25
A-L-4Udział w konsultacjach15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informujący
M-2Objaśnienie
M-3Praca związana z realizacją pracy inżynierskiej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_A4_W01
1
ZO_2A_W01, ZO_2A_W10R2A_W01, R2A_W09InzA2_W01, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05
ZO_2A_A4_W02
Student posiada wiedzę umożliwiającą realizację pracy inżynierskiej w wybranej jednostce
C-1T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_A4_U01
1
ZO_2A_U01, ZO_2A_U03, ZO_2A_U06, ZO_2A_U10R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U07, R2A_U08InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08
ZO_2A_A4_U02
Student posiada umiejętności pozwalające na zrealizowanie tematu badwczego pracy inżynierskiej pod kierunkiem Promotora
C-1T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_A4_K01
1
ZO_2A_K01, ZO_2A_K06R2A_K01, R2A_K02, R2A_K04, R2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02
ZO_2A_A4_K02
Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą
C-1M-2, M-3S-2

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja części badawczej pracy inżynierskiej prowadzona w jednostce promotora15
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja części badawczej pracy inżynierskiej prowadzona w jednostce promotora10
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca własna związana z realizowaną tematyką badawczą35
A-L-3Analiza piśmiennictwa związanego z metodyką pracy30
A-L-4Udział w konsultacjach10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Praca własna związana z realizowaną tematyką badawczą40
A-L-3Analiza piśmiennictwa związanego z metodyką pracy25
A-L-4Udział w konsultacjach15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A4_W011
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W01wykazuje specjalistyczną/zaawansowaną wiedzę z zakresu nauk pokrewnych w stosunku do biologii, chemii, matematyki, związanych z zootechniką
ZO_2A_W10ma ogólną wiedzę z zakresu podejmowania i organizacji działań w obszarze zootechniki oraz kształtowania indywidualnej przedsiębiorczości w tej dziedzinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A4_W02Student posiada wiedzę umożliwiającą realizację pracy inżynierskiej w wybranej jednostce
Cel przedmiotuC-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy inżynierskiej
Treści programoweT-L-1Realizacja części badawczej pracy inżynierskiej prowadzona w jednostce promotora
Metody nauczaniaM-1Wykład informujący
M-2Objaśnienie
M-3Praca związana z realizacją pracy inżynierskiej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A4_U011
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
ZO_2A_U03Wykazuje umiejętność analitycznego, krytycznego i właściwego opracowania materiałów oraz formułowania samodzielnych wniosków
ZO_2A_U06Wykonuje pod kierunkiem opiekuna oraz samodzielnie zadania badawcze, dotyczące szeroko rozumianych nauk o zwierzętach i wyciąga prawidłowe wnioski oraz przygotowuje prace pisemne z dziedziny zootechniki
ZO_2A_U10Ocenia słabe i mocne strony działań rozwiązujących zaistniałe problemy naukowe dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności w zakresie pracy naukowo-badawczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A4_U02Student posiada umiejętności pozwalające na zrealizowanie tematu badwczego pracy inżynierskiej pod kierunkiem Promotora
Cel przedmiotuC-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy inżynierskiej
Treści programoweT-L-1Realizacja części badawczej pracy inżynierskiej prowadzona w jednostce promotora
Metody nauczaniaM-1Wykład informujący
M-2Objaśnienie
M-3Praca związana z realizacją pracy inżynierskiej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A4_K011
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K01Pracuje samodzielnie i w zespole, potrafi przejąć rolę lidera
ZO_2A_K06Potrafi wykorzystywać informacje z literatury krajowej i zagranicznej, baz danych oraz innych źródeł w zakresie zootechniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A4_K02Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą
Cel przedmiotuC-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy inżynierskiej
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie
M-3Praca związana z realizacją pracy inżynierskiej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy