Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Wykorzystanie zwierząt w służbach mundurowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykorzystanie zwierząt w służbach mundurowych | ||
Specjalność | Hodowla koni i jeździectwo | ||
Jednostka prowadząca | Pracownia Hodowli Koni i Animaloterapii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Angelika Cieśla <Angelika.Ciesla@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 5 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie z przedmiotu "Użytkowanie i hodowla koni", ogólne wiadomości z zakresu hodowli i użytkowania psów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Potrafi określić przydatność psów i koni w służbach mundurowych w Polsce. |
C-2 | Zna zasady doboru zwierząt do pracy w służbach mundurowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Korzyści instrumentalne z użytkowania zwierząt. | 2 |
T-W-2 | Rozporządzenie w sprawie zwierząt wykorzystywanych w akcjach ratowniczych. Psy ratownicze: gruzowiskowe, terenowe, lawinowe, zwłokowe. Rasy psów predysponowanych do pracy ratowniczej. | 3 |
T-W-3 | Przydatność psów w policji, straży granicznej. Psy patrolowo-obronne, tropiące, specjalne do wyszukiwania narkotyków, specjalne do wyszukiwania materiałów wybuchowych i broni, specjalne do wyszukiwania ukrytych osób. Predyspozycje, szkolenie, umiejętności. | 3 |
T-W-4 | Konie w policji, straży granicznej i straży miejskiej w Polsce. Akty prawne dotyczące wykorzystania koni w służbach mundurowych. | 3 |
T-W-5 | Predyspozycje, wyszkolenie, umiejętności koni służbowych. Rasy koni predysponowanych do pracy w służbach mundurowych. Przykłady policyjnych formacji konnych na świecie. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | praca własna studenta i przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-4 | uczestnicwo w pokazie treningu koni policyjnych | 2 |
A-W-5 | zaliczenie pisemne | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład multimedialny |
M-2 | prelekcja, odczyt |
M-3 | dyskusja |
M-4 | film |
M-5 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W01 student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy | ZO_1A_W12 | R1A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W02 student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania | ZO_1A_W12 | R1A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W01 student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy | 2,0 | student nie wymienia i nie opisuje większości korzyści wynikających z pracy psów, nie wylicza i nie potrafi opisać większości cech określających przydatność psów do pracy, popełnia liczne błędy merytoryczne |
3,0 | student wymienia i opisuje zdecydowaną więszkość korzyści wynikających z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje zdecydowaną większość cech określających przydatność psów do ww. pracy, dopuszczalne nieliczne błędy | |
3,5 | student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, popełnia nieliczne i nieistotne błędy | |
4,0 | student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, | |
4,5 | student bezbłędnie wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, bezbłędnie wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, wykazuje aktywność na zajęciach | |
5,0 | student bezbłędnie wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, bezbłędnie wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, wykazuje dużą aktywność i wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach | |
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W02 student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania | 2,0 | student nie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, nie wskazuje i nie opisuje cech predysponujących konie do tej formy użytkowania |
3,0 | student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, popełnia jednak błędy merytoryczne | |
3,5 | student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, popełnia jednak błędy merytoryczne | |
4,0 | student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, popełnia nieliczne i nieistotne błędy | |
4,5 | student bezbłędnie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania | |
5,0 | student bezbłędnie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, wykazuje wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach |
Literatura podstawowa
- różni, periodyki tematyczne z zakresu hodowli i użytkowania koni i psów