Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo
Sylabus przedmiotu Zwierzęta w sztuce prehistorycznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zwierzęta w sztuce prehistorycznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Zoologii i Pszczelnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Mazowiec <Zofia.Mazowiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 4 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza na poziomie liceum |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z najważniejszymi przejawami sztuki prehistorycznej, które opisują faunę w pradziejach Polski i świata |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja i periodyzacja prahistorii. Historia pierwszych odkryć sztuki prehistorycznej. Główne ośrodki sztuki prehistorycznej. Przyczyny przedstawiania zwierząt w sztuce. Wizerunki gatunków zwierząt wymarłych. Technika wykonania różnych form sztuki naskalnej i ornamentów na przedmiotach użytkowych oraz figur kamiennych, glinianych czy z kości zwierząt | 2 |
T-W-2 | Zoomorficzne malowidła naskalne. | 2 |
T-W-3 | Petroglify, geoglify, megality. Sztuka arktyczna, technika rentgenowska w sztuce Aborygenów i Eskimosów | 2 |
T-W-4 | Zwierzęta w zachowanych zabytkach prehistorycznej sztuki afrykańskiej. Rzeźba prehistoryczna | 2 |
T-W-5 | Sztuka prehistoryczna w Polsce | 1 |
T-W-6 | Sprawdzian zaliczeniowy | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematu | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do sprawdzianu zaliczeniowego | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z użyciem power pointa |
M-2 | Film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.1_W01 Student definiuje pojęcie sztuki prehistorycznej i rozpoznaje jej najważniejsze zabytki zoomorficzne z różnych stron świata. Pofrafi objaśnić jakimi technikami zostały wykonane. | ZO_1A_W11 | R1A_W02 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.1_U01 Student potrafi wykorzystać poznane formy sztuki do porównań fauny współczesnej i prehistorycznej | ZO_1A_U01 | R1A_U01 | InzA_U01 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie potrzebę kontaktu ze sztuką i rozwijania własnej kreatywności. Zyskuje przekonanie o konieczności rozwijania własnej wrażliwości. | — | — | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.1_W01 Student definiuje pojęcie sztuki prehistorycznej i rozpoznaje jej najważniejsze zabytki zoomorficzne z różnych stron świata. Pofrafi objaśnić jakimi technikami zostały wykonane. | 2,0 | |
3,0 | Student zna pojęcie sztuki prehistorycznej i potrafi wymienić niektóre jej zabytki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brezillon M., Encyklopedia kultur pradziejowych., WAF, Warszawa, 1981
- Gąsowski J., Prahistoria sztuki., Wydawnictwo TRIO, Warszawa, 2008
- Kaczanowski P., Kozłowski J.K., Najdawniejsze dzieje ziem polskich (do VII w.), Oficyna Wydawnicza "Fogra", Kraków, 1998
- Rozwadowski A., Indoirańczycy - sztuka i mitologia. Petroglify Azji Środkowej., Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, Kraków, 2003
Literatura dodatkowa
- praca zbiorowa, Sztuka świata, t.1, Wydawnictwo Arkady, 1989
- Florczak Z. Wydawnictwo Literackie, Kraków., Sztuka łamie milczenie., Wydawnictwo Literackie, Kraków., 1974