Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_??_U01 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie analizować i prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_U05 | Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proces eksperymentalny; zna i stosuje metody oraz systemy diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej; posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego; potrafi przeprowadzać badania z użyciem mikroskopów; stosuje w analizie i diagnostyce narzędzia bioinformatyczne. Zna systemy i procesy wykorzystywane w ocenie stanu środowiska. |
---|
BT_2A_U08 | Rozumie i potrafi ocenić praktyczny wkład biotechnologii w rozwój współczesnej medycyny; zna i potrafi wybrać odpowiednią metodę i narzędzia wykorzystywane w badaniach biotechnologicznych; określa i przestrzega wymagania jakościowe obowiązujace w pracy biotechnologa. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z nowymi technologiamii analizy molekularnej i ich zastosowaniami. |
---|
C-2 | Przygotowanie do prowadzenia prezentacji dotyczących analiz molekularnych. |
Treści programowe | T-W-1 | Czasopisma prezentujące tematykę związaną z badaniami z zakresu biologii molekularnej. |
---|
T-W-2 | Narzędzia do analizy ekspresji genów. Technologie związane ze stosowaniem antysensu. |
T-W-3 | Mikromacierze DNA. |
T-W-4 | Mikromacierze białkowe. |
T-W-5 | DArT i inne nowe technologie markerów molekularnych. |
T-W-6 | Wysokoprzepustowe technologie sekwencjonowania DNA. |
T-A-1 | Wykorzystanie narzędzi analizy ekspresji genów i technologii związanych ze stosowaniem antysensu. Mikromacierze DNA i białkowe w nauce i praktyce. Zastosowania DArT i innych nowych technologii markerów molekularnych. Projekty sekwencjonowania genomów roślin z zastosowaniem nowych technologii. Firmy oferujące sprzęt i materiały do analizy molekularnej. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia z użyciem komputera |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: ocena sposobu wygłoszenia i treści zawartych w prezentacji multimedialnej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie umie odszukać źródeł informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, nie umie analizować ani prezentować współczesnych osiągnięć w tej dziedzinie |
3,0 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych |
3,5 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych i prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie |
4,0 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie pobieżnie analizować i płynnie prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie |
4,5 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie analizować i interesująco prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie |
5,0 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie wnikliwie analizować i bardzo interesująco prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie |