Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_??_U01 | potrafi opracowywać i zinterpretować zróżnicowanie budowy na różnych poziomach organizacji na przykładach wybranych gatunków roślin |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U03 | Wykorzystuje wiedzę w celu charakteryzowania i klasyfikacji organizmów żywych w oparciu o źródła monograficzne; posiada praktyczne umiejętności obserwacji roślin w miejscu ich występowania; analizuje zagadnienia związane z powstaniem i ewolucją życia na Ziemi. |
---|
BT_1A_U05 | Posługuje się podstawowymi zagadnieniami z zakresu budowy, struktury i funkcji komórek organizmów zwierzęcych i roślinnych; potrafi wskazać metody badawcze jakimi określane są procesy zachodzące w komórkach mogą być analizowane; potrafi założyć hodowle komórkowe i tkankowe. |
BT_1A_U07 | Umie omówić budowę, położenie i funkcje poszczególnych tkanek, narządów i układów organizmów żywych; potrafi właściwie interpretować procesy fizjologiczne zachodzące w organizmie roślin i zwierząt. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z budową morfologiczną, anatomiczną, histologiczną i cytologiczną roślin nasiennych oraz z powiązaniami funkcyjnymi między tymi poziomami organizacji organizmu. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Poziomy organizacji roślin i metody ich poznawania. Morfologia rozwojowa roślin nasiennych. Budowa, zróżnicowanie i klasyfikacja organów wegetatywnych. |
---|
T-W-2 | Rozmnażanie wegetatywne i generatywne roślin nasiennych. |
T-W-3 | Budowa i funkcje składników komórki; specyficzne składniki komórki roślinnej. |
T-W-4 | Klasyfikacja, budowa i funkcje tkanek roślinnych. Układy funkcyjne tkanek. |
T-W-5 | Budowa anatomiczna organów wegetatywnych roślin nasiennych. |
T-A-1 | Zróżnicowanie budowy morfologicznej roślin na wybranych przykładach. |
T-A-2 | Rozmnażanie generatywne roślin nasiennych. |
T-A-3 | Budowa komórki roślinnej i materiały zapasowe. |
T-A-4 | Budowa histologiczna i anatomiczna organów wegetatywnych. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną (3,0) |
3,0 | uzyska 21-28 punktów za odpowiedzi na 20 pytań, które są oceniane na 0-2 pkt. |
3,5 | uzyska 29-31 punktów za odpowiedzi na 20 pytań, które są oceniane na 0-2 pkt. |
4,0 | uzyska 32-35 punktów za odpowiedzi na 20 pytań, które są oceniane na 0-2 pkt. |
4,5 | uzyska 36-37 punktów za odpowiedzi na 20 pytań, które są oceniane na 0-2 pkt. |
5,0 | uzyska 38-40 punktów za odpowiedzi na 20 pytań, które są oceniane na 0-2 pkt. |