Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium licencjackie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium licencjackie
Specjalność Bezpieczeństwo żywności
Jednostka prowadząca Zakład Zoologii i Pszczelnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 20 2,01,00zaliczenie
seminariaS7 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne oraz podstawowa umiejętność edytowania tekstu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
C-3Przekazanie informacji dotyczącej przebiegu egzaminu licencjackiego oraz zasad obrony pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego2
T-S-2Technika pisania w edytorze tekstu3
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne2
T-S-4Pierwsze czytanie końcowe (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)4
T-S-5Nanoszenie poprawek do maszynopisu pracy2
T-S-6Końcowe sprawdzenia pracy2
15
seminaria
T-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej6
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.4
T-S-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy8
T-S-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej20
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych20
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Samodzielna analiza tekstu wzorcowego10
A-S-3Sprządzenie pierwszej wersji pracy dyplomowej10
A-S-4Analiza uwag promotora i poprawa pierwszej wersji pracy11
A-S-5Przygotowanie ostatecznej wrersji pracy do druku10
A-S-6Przygotowanie sie do obrony pracy dyplomowej4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-C26_W01
Po ukończeniu kursu student potrafi dobrać i opracować materiał źródłowy niezbędny do napisania pracy dyplomowej w obszarze nauk przyrodniczych, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
BL_1A_W26P1A_W10C-1T-S-2, T-S-4, T-S-1, T-S-3, T-S-6, T-S-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-C26_U01
Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
BL_1A_U11P1A_U02, P1A_U10, P1A_U12C-1T-S-2, T-S-1, T-S-6, T-S-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2
BL_1A_BL-S-C26_U02
Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
BL_1A_U11P1A_U02, P1A_U10, P1A_U12C-1, C-3, C-2T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-6, T-S-1M-2, M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-C26_K01
Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
BL_1A_K05P1A_K01, P1A_K05, P1A_K07C-1, C-2T-S-1M-3, M-1S-1
BL_1A_BL-S-C26_K02
Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
BL_1A_K07P1A_K01, P1A_K02, P1A_K08C-1T-S-2, T-S-4, T-S-1, T-S-1M-3, M-1S-1
BL_1A_BL-S-C26_K03
Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
BL_1A_K02P1A_K03, P1A_K04C-1T-S-2, T-S-1M-3, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BL-S-C26_W01
Po ukończeniu kursu student potrafi dobrać i opracować materiał źródłowy niezbędny do napisania pracy dyplomowej w obszarze nauk przyrodniczych, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
2,0Student nie zna żadnego opracowania związanego z tematem swojej pracy licencjackiej
3,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
3,5Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
4,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
4,5Student zna i wskazuje większość najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
5,0Student potrafi samodzielnie dobrać i opracować materiał źródłowy zarówno polskojęzyczny, jak obcojęzyczny, korzystając z publikacji naukowych, baz danych bibliotecznych i wyszukiwarek www

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BL-S-C26_U01
Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
2,0Student nie potrafi analizować tekstów źródłowych ani formułować wniosków
3,0Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych, ale nie potrafi ani formułować wniosków
3,5Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,0Student potrafi analizować tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,5Student potrafi analizować większość prezentowanych tekstów źródłowych i wyciągnąć wnioski
5,0Student potrafi analizować większość zgromadzonych samodzielnie tekstów źródłowych i wyciągnąć odpwoiednie wnioski natury ogólnej
BL_1A_BL-S-C26_U02
Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
2,0Student nie potrafi ani przedstawić swojej pracy dyplomowej
3,0Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową, ale nie umie obronić swojego stanowiska
3,5Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową i umie obronić swoje stanowisko
4,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko
4,5Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, nie potrafi jednak ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, potrafi też ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BL-S-C26_K01
Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
2,0Student wykazuje bierną postawę w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,0Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,5Student wykazuje dużą kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
5,0Student wykazuje wyjątkową kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
BL_1A_BL-S-C26_K02
Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
2,0Student nie dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
3,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w nikłym stopniu
3,5Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w przeciętnym stopniu
4,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w dużym stopniu
4,5Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
5,0Student aktywizuje innych i wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
BL_1A_BL-S-C26_K03
Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
2,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student nie postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
3,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w nikłym stopniu
3,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w średnim stopniu
4,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w dużym stopniu
4,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki wbardzo dużym stopniu
5,0Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki, potrafi uzasadnić konieczność szanowania praw nabytych innych osób

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego2
T-S-2Technika pisania w edytorze tekstu3
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne2
T-S-4Pierwsze czytanie końcowe (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)4
T-S-5Nanoszenie poprawek do maszynopisu pracy2
T-S-6Końcowe sprawdzenia pracy2
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej6
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.4
T-S-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy8
T-S-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia2
20

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej20
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Samodzielna analiza tekstu wzorcowego10
A-S-3Sprządzenie pierwszej wersji pracy dyplomowej10
A-S-4Analiza uwag promotora i poprawa pierwszej wersji pracy11
A-S-5Przygotowanie ostatecznej wrersji pracy do druku10
A-S-6Przygotowanie sie do obrony pracy dyplomowej4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C26_W01Po ukończeniu kursu student potrafi dobrać i opracować materiał źródłowy niezbędny do napisania pracy dyplomowej w obszarze nauk przyrodniczych, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_W26potrafi dobrać i opracować materiał źródłowy niezbędny do napisania zarówno prezentacji jak i pracy dyplomowej w obszarze nauk przyrodniczych, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej
T-S-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-6Końcowe sprawdzenia pracy
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnego opracowania związanego z tematem swojej pracy licencjackiej
3,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
3,5Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
4,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
4,5Student zna i wskazuje większość najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
5,0Student potrafi samodzielnie dobrać i opracować materiał źródłowy zarówno polskojęzyczny, jak obcojęzyczny, korzystając z publikacji naukowych, baz danych bibliotecznych i wyszukiwarek www
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C26_U01Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_U11potrafi poszukiwać i gromadzić materiały dotyczące zagadnień problemowych, w tym związanych z realizacją tematu pracy dyplomowej oraz dokonywać ich selekcji pod kątem wartości merytorycznej. Nabywa umiejętności dotyczących wyboru i określania celu pracy, problemów badawczych, opracowania i zaprezentowania swoich wniosków na szerszym forum. Nabywa umiejętności redagowania tekstu pod względem edytorskim, korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym na poziomie B2
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U02rozumie literaturę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej
T-S-6Końcowe sprawdzenia pracy
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować tekstów źródłowych ani formułować wniosków
3,0Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych, ale nie potrafi ani formułować wniosków
3,5Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,0Student potrafi analizować tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,5Student potrafi analizować większość prezentowanych tekstów źródłowych i wyciągnąć wnioski
5,0Student potrafi analizować większość zgromadzonych samodzielnie tekstów źródłowych i wyciągnąć odpwoiednie wnioski natury ogólnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C26_U02Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_U11potrafi poszukiwać i gromadzić materiały dotyczące zagadnień problemowych, w tym związanych z realizacją tematu pracy dyplomowej oraz dokonywać ich selekcji pod kątem wartości merytorycznej. Nabywa umiejętności dotyczących wyboru i określania celu pracy, problemów badawczych, opracowania i zaprezentowania swoich wniosków na szerszym forum. Nabywa umiejętności redagowania tekstu pod względem edytorskim, korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym na poziomie B2
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U02rozumie literaturę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
C-3Przekazanie informacji dotyczącej przebiegu egzaminu licencjackiego oraz zasad obrony pracy dyplomowej
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne
T-S-6Końcowe sprawdzenia pracy
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ani przedstawić swojej pracy dyplomowej
3,0Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową, ale nie umie obronić swojego stanowiska
3,5Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową i umie obronić swoje stanowisko
4,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko
4,5Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, nie potrafi jednak ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, potrafi też ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C26_K01Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_K05ma otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-3Dyskusja problemowa
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje bierną postawę w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,0Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,5Student wykazuje dużą kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
5,0Student wykazuje wyjątkową kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C26_K02Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_K07jest zdolny do kreatywnego propagowania i dzielenia się z innymi wiedzą dotyczącą znaczenia oraz uwarunkowań podstawowych zjawisk i procesów biologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-3Dyskusja problemowa
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
3,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w nikłym stopniu
3,5Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w przeciętnym stopniu
4,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w dużym stopniu
4,5Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
5,0Student aktywizuje innych i wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C26_K03Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_K02rozumie podstawowe zasady etyki i postępuje zgodnie z nimi w swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-3Dyskusja problemowa
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student nie postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
3,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w nikłym stopniu
3,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w średnim stopniu
4,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w dużym stopniu
4,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki wbardzo dużym stopniu
5,0Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki, potrafi uzasadnić konieczność szanowania praw nabytych innych osób