Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BI_1A_BII-S-O2.3_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiądzie
umiejętność budowania podstawowych aplikacji dla urządzeń przenośnych przy uwzględnieniu zalet i ograniczeń tych urządzeń. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BI_1A_U09 | stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych |
---|
BI_1A_U11 | korzysta z różnego rodzaju systemów komputerowych, ocenia różnice między nimi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P1A_U01 | stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
P1A_U03 | wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne |
P1A_U04 | wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego |
P1A_U05 | stosuje podstawowe metody statystyczne oraz algorytmy i techniki informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych |
P1A_U09 | umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z własnościami systemów operacyjnych stosowanych w systemach mobilnych. |
---|
C-2 | Zapoznanie z ograniczeniami systemów mobilnych |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów na urządzenia mobilne. |
Treści programowe | T-W-1 | Specyfika architektur systemów mobilnych. Porównanie do systemów stacjonarnych |
---|
T-W-2 | Charakterystyka interfejsów programowych w zastosowaniach dla systemów mobilnych. |
T-W-3 | Języki programowania dedykowane dla systemów mobilnych |
T-W-4 | Systemy operacyjne stosowane w systemach mobilnych |
T-W-5 | Cechy charakterystyczne systemu Android |
T-W-6 | Bezpieczeństwo aplikacji i systemów mobilnych |
T-L-1 | Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie ze środowiskiem programistycznym. |
T-L-2 | Aktywności i Intencje w systemie Android |
T-L-3 | Filtry intencji, obsługa prostych elementów graficznych. |
T-L-4 | Obsługa ekranu graficznego. |
T-L-5 | Data Storage |
T-L-6 | Obsługa bazy SQLite |
T-L-7 | Korzystanie z czujników wbudowanych w system Android |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda praktyczna: zajęcia projektowe |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowania do zajęć i realizacji ćwiczeń. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną. |
3,0 | Student napisał wszystkie programy, dopuszcza się niedopracowane lub wykonane niestarannie, zadanie oddane po terminie |
3,5 | Student napisał wszystkie programy, nieliczne są niedopracowane. |
4,0 | Student napisał wszystkie programy. Programy są dopracowane, ale spóźnione terminy oddania. |
4,5 | Student napisał poprawnie wszystkie programy w trakcie zajęć laboratoryjnych. Programy są dopracowane. |
5,0 | Student napisał poprawnie wszystkie programy zadane podczas zajęć
laboratoryjnych, a także potrafi poprawnie uzasadnić wybór użytych technik
programistycznych. Wszystkie programy zostały dopracowane. |