Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
specjalność: Systemy informatyczne w biologii

Sylabus przedmiotu Percepcja i sensoryka maszynowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bioinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Percepcja i sensoryka maszynowa
Specjalność Biologia systemów i metody informatyczne
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Bogdan Olech <Bogdan.Olech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Olech <Bogdan.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 15 1,50,41zaliczenie
wykładyW7 15 1,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka; całki przestrzenne, rachunek wektorowy, rachunek macieżowy.
W-2Fizyka; rozcchodzenie się fal akustycznych, fale elektromagnetyczne; radiowe, mikrofale, z zakresu podczerwieni, zakresu widzialnego oraz promieniowanie typu X i Gamma.
W-3Elektronika; podstawowy kurs kierunku.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Demonstarcja charakterystycznych, aktualnych technologii w zakresie pomiarów, diagnostyki oraz wizualizacji w dziedzinie biomedycyny.
C-2W zbudzenie wśród studentów kreatywności w budowaniu stanowisk demonstracyjnych systemów sensorowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pomiar tętna człowieka z u zyciem sensora optycznego.3
T-L-2Zaimplementowanie obwodu pomiaru EKG.2
T-L-3Realizacja obwodu pomiaru ciśnienia krwi.2
T-L-4Elementarna wizualizacja z użyciem fal akustycznych wysokiej częstotliwości.2
T-L-5Realizacja elementarnego systemu wizualizacji optycznej.2
T-L-6Eksperyment wygenerowania zjawiska termoakustycznego.2
T-L-7Implementacja algorytmu rekonstrukcji obrazu dla emenetarnego systemu skanującego.2
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka sensorów stosowanych w biologii i medycynie. Zagadnienia pomiaru i wizualizacji. Obliczeniowe wsparcie analizy danych biomedycznych.3
T-W-2Metody i urządzenia pomiarowe sygnałów biiomedycznyxh.2
T-W-3Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem fal akustycznych.2
T-W-4Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem promieniowania twardego.2
T-W-5Zastosowanie rezonansu magnetycznego w biomedycynie.2
T-W-6Inne, hybrydowe metody wizualizacji.2
T-W-7Mszynowe metody wspomaganie oceny danych. Automatyzacja procesu oceny danych bioinformatycznych i diagnostyki medycznej.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Ugruntowanie wiedzy będącej rezultatem prowadzonych kolejno ćwiczeń laboratoryjnych.15
A-L-2Studia literaturowe zagadnień nie objętych bezpośrednio wykładem.15
A-L-3Opracowanie wyników i wniosków po realizacji kolejnych ćwiczeń.15
45
wykłady
A-W-1Repetytorium zakresu materiału na danym etapie realizowanego wykładu.15
A-W-2Studia literaturowe zagadnień nie objętych bezpośrednio wykładem.15
A-W-3Analiza systemów i algorytmów sensorowych.15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca; w zastosowaniu do wykładu.
M-2Metoda programowana; w zastosowaniu do ćwiczeń laboratoryjnych z użyciem komputera oraz programowalnych urządzeń mikroprocesorowych.
M-3Metoda praktyczna; w odniesieniu do ćwiczeń laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca, prowadzona na podstawie zaangażowania i postępów studenta w trakcie prowadzenia ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: W zakresie zajęć laboratoryjnych, określana na podstawie zebranych, bieżących ocen formuujących w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena podsumowująca: W zakresie kursu; na podstawie oceny podsumowującej całości wiedzy w zakresie wykładu oraz efektów pracy w ramach zajęć laboratoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BIB-S-D27_W01
Metody i sensory w połączeniu z dużymi mocami obliczeniowymi pozwalają na prowadzenie złożnych zadań pomiarowych, mikroskopii i tomografii. Wiedza w tym zakresie pozwala na wykorzystywanie nowoczesnych metod diagnostyki oraz komputerowej wizualizacji efektów.
BI_1A_W08P1A_W02, P1A_W06, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BIB-S-D27_U01
Potrafi skonfigurować eksperyment lub gotowy system w celu zrealizowania konkretnego zadania diagnostycznego.
BI_1A_U02P1A_U01, P1A_U02, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BIB-S-D27_K01
Stosowanie sensorów maszynowych w procesie pozyskiwania informacji niedostępnej bezpośrednio dla ludzkich zmysłów doskonale poszerza zakres rozumienia zjawisk i procesów biologicznych. Tym bardzie, że interpretacja i wizualizacja wyników bazuje na metodach matematycznych i statystycznych.
BI_1A_K02P1A_K01, P1A_K04C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BIB-S-D27_W01
Metody i sensory w połączeniu z dużymi mocami obliczeniowymi pozwalają na prowadzenie złożnych zadań pomiarowych, mikroskopii i tomografii. Wiedza w tym zakresie pozwala na wykorzystywanie nowoczesnych metod diagnostyki oraz komputerowej wizualizacji efektów.
2,0Brak elementarnej wiedzy
3,0Elementarna wiedza przedmiotu.
3,5Elementarna wiedza przedmiotu zelementami wnioskowania.
4,0Podstawowa wiedza przedmiotu ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów i rozwiązywania podstawowych zadań problemowych.
4,5Znaczna wiedza przedmiotu ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów i rozwiązywania zadań problemowych.
5,0Kompletna wiedza przedmiotu w zakresie wykładanycm, ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów, rozwiązywania zadań algorytmicznych, także ze zdolnością dokonywania oceny porównawczej oraz wartościującej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BIB-S-D27_U01
Potrafi skonfigurować eksperyment lub gotowy system w celu zrealizowania konkretnego zadania diagnostycznego.
2,0Nie nabył jakich kolwiek umiejętności praktycznych.
3,0Posiada minimalne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych.
3,5Posiada umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących.
4,0Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Umie zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu sensorowego..
4,5Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych systemów sensorowych obliczeniowej wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Umie zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu sensorowegoo oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej.
5,0Posiada biegłe umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Umie zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu sensorowego oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej. Potrafi dokonać wyboru właściwego rozwiązania stosowanie do postawionego zadania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BIB-S-D27_K01
Stosowanie sensorów maszynowych w procesie pozyskiwania informacji niedostępnej bezpośrednio dla ludzkich zmysłów doskonale poszerza zakres rozumienia zjawisk i procesów biologicznych. Tym bardzie, że interpretacja i wizualizacja wyników bazuje na metodach matematycznych i statystycznych.
2,0Nie wykazuje zaangażowania w poszerzaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności w zakresie techniki systemów sensorowych
3,0Wykazuje elementarną skłonność do poprawiania swoich kompetencji w zakresie techniki systemów sensorowych jedynie z obawy o konsekwencje.
3,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób jedynie zapewniający bieżące wykonywanie zadań.
4,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, w miarę konieczności.
4,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań.
5,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań. Dodatkowo, jest aktywny środowiskowo, wymienia doświadczenia w środowisku akademickim..

Literatura podstawowa

  1. Krzysztof Iniewski, MEDICAL IMAGING: Principles, Detectors, and Electronics, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2009, ISBN 978-0-470-39164-8 (cloth)
  2. Bernd Jähne, Horst Haußecker, Peter Geißler, Handbook of Computer Vision and Applications Volume 1 Sensors and Imaging, Academic Press, Academic Press, 1999, ISBN 0–12–379771-3 (v. 1)
  3. GÁBOR HARSÁNYI, BIOMEDICAL APPLICATIONS Fundamentals, Technology and Applications, CRC Press LLC, United States of America, 2000, 1-56676-885-3

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pomiar tętna człowieka z u zyciem sensora optycznego.3
T-L-2Zaimplementowanie obwodu pomiaru EKG.2
T-L-3Realizacja obwodu pomiaru ciśnienia krwi.2
T-L-4Elementarna wizualizacja z użyciem fal akustycznych wysokiej częstotliwości.2
T-L-5Realizacja elementarnego systemu wizualizacji optycznej.2
T-L-6Eksperyment wygenerowania zjawiska termoakustycznego.2
T-L-7Implementacja algorytmu rekonstrukcji obrazu dla emenetarnego systemu skanującego.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka sensorów stosowanych w biologii i medycynie. Zagadnienia pomiaru i wizualizacji. Obliczeniowe wsparcie analizy danych biomedycznych.3
T-W-2Metody i urządzenia pomiarowe sygnałów biiomedycznyxh.2
T-W-3Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem fal akustycznych.2
T-W-4Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem promieniowania twardego.2
T-W-5Zastosowanie rezonansu magnetycznego w biomedycynie.2
T-W-6Inne, hybrydowe metody wizualizacji.2
T-W-7Mszynowe metody wspomaganie oceny danych. Automatyzacja procesu oceny danych bioinformatycznych i diagnostyki medycznej.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Ugruntowanie wiedzy będącej rezultatem prowadzonych kolejno ćwiczeń laboratoryjnych.15
A-L-2Studia literaturowe zagadnień nie objętych bezpośrednio wykładem.15
A-L-3Opracowanie wyników i wniosków po realizacji kolejnych ćwiczeń.15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Repetytorium zakresu materiału na danym etapie realizowanego wykładu.15
A-W-2Studia literaturowe zagadnień nie objętych bezpośrednio wykładem.15
A-W-3Analiza systemów i algorytmów sensorowych.15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BIB-S-D27_W01Metody i sensory w połączeniu z dużymi mocami obliczeniowymi pozwalają na prowadzenie złożnych zadań pomiarowych, mikroskopii i tomografii. Wiedza w tym zakresie pozwala na wykorzystywanie nowoczesnych metod diagnostyki oraz komputerowej wizualizacji efektów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W08posiada wiedzę o metodach i narzędziach diagnostycznych wykorzystywanych w analizach i doświadczeniach biologicznych, a także o sposobach interpretacji uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W02w interpretacji zjawisk i procesów przyrodniczych opiera się na podstawach empirycznych, rozumiejąc w pełni znaczenie metod matematycznych i statystycznych
P1A_W06ma wiedzę w zakresie statystyki i informatyki na poziomie pozwalającym na opisywanie i interpretowanie zjawisk przyrodniczych
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Demonstarcja charakterystycznych, aktualnych technologii w zakresie pomiarów, diagnostyki oraz wizualizacji w dziedzinie biomedycyny.
Treści programoweT-W-1Charakterystyka sensorów stosowanych w biologii i medycynie. Zagadnienia pomiaru i wizualizacji. Obliczeniowe wsparcie analizy danych biomedycznych.
T-W-2Metody i urządzenia pomiarowe sygnałów biiomedycznyxh.
T-W-3Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem fal akustycznych.
T-W-4Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem promieniowania twardego.
T-W-5Zastosowanie rezonansu magnetycznego w biomedycynie.
T-W-6Inne, hybrydowe metody wizualizacji.
T-W-7Mszynowe metody wspomaganie oceny danych. Automatyzacja procesu oceny danych bioinformatycznych i diagnostyki medycznej.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca; w zastosowaniu do wykładu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca, prowadzona na podstawie zaangażowania i postępów studenta w trakcie prowadzenia ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena podsumowująca: W zakresie kursu; na podstawie oceny podsumowującej całości wiedzy w zakresie wykładu oraz efektów pracy w ramach zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak elementarnej wiedzy
3,0Elementarna wiedza przedmiotu.
3,5Elementarna wiedza przedmiotu zelementami wnioskowania.
4,0Podstawowa wiedza przedmiotu ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów i rozwiązywania podstawowych zadań problemowych.
4,5Znaczna wiedza przedmiotu ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów i rozwiązywania zadań problemowych.
5,0Kompletna wiedza przedmiotu w zakresie wykładanycm, ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów, rozwiązywania zadań algorytmicznych, także ze zdolnością dokonywania oceny porównawczej oraz wartościującej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BIB-S-D27_U01Potrafi skonfigurować eksperyment lub gotowy system w celu zrealizowania konkretnego zadania diagnostycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U02wykorzystuje wiedzę o systemach elektronicznych, wyjaśnia ich funkcjonowanie oraz znaczenie aplikacyjne w bioinformatyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U02rozumie literaturę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2W zbudzenie wśród studentów kreatywności w budowaniu stanowisk demonstracyjnych systemów sensorowych.
Treści programoweT-L-1Pomiar tętna człowieka z u zyciem sensora optycznego.
T-L-2Zaimplementowanie obwodu pomiaru EKG.
T-L-3Realizacja obwodu pomiaru ciśnienia krwi.
T-L-4Elementarna wizualizacja z użyciem fal akustycznych wysokiej częstotliwości.
T-L-5Realizacja elementarnego systemu wizualizacji optycznej.
T-L-6Eksperyment wygenerowania zjawiska termoakustycznego.
T-L-7Implementacja algorytmu rekonstrukcji obrazu dla emenetarnego systemu skanującego.
Metody nauczaniaM-2Metoda programowana; w zastosowaniu do ćwiczeń laboratoryjnych z użyciem komputera oraz programowalnych urządzeń mikroprocesorowych.
M-3Metoda praktyczna; w odniesieniu do ćwiczeń laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: W zakresie zajęć laboratoryjnych, określana na podstawie zebranych, bieżących ocen formuujących w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie nabył jakich kolwiek umiejętności praktycznych.
3,0Posiada minimalne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych.
3,5Posiada umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących.
4,0Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Umie zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu sensorowego..
4,5Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych systemów sensorowych obliczeniowej wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Umie zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu sensorowegoo oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej.
5,0Posiada biegłe umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemów sensorowych wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Umie zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu sensorowego oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej. Potrafi dokonać wyboru właściwego rozwiązania stosowanie do postawionego zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BIB-S-D27_K01Stosowanie sensorów maszynowych w procesie pozyskiwania informacji niedostępnej bezpośrednio dla ludzkich zmysłów doskonale poszerza zakres rozumienia zjawisk i procesów biologicznych. Tym bardzie, że interpretacja i wizualizacja wyników bazuje na metodach matematycznych i statystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K02wykazuje zrozumienie podstawowych zjawisk i procesów biologicznych, a przy ich interpretacji opiera się na podstawach empirycznych dostrzegając rolę metod matematycznych i statystycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2W zbudzenie wśród studentów kreatywności w budowaniu stanowisk demonstracyjnych systemów sensorowych.
Treści programoweT-W-1Charakterystyka sensorów stosowanych w biologii i medycynie. Zagadnienia pomiaru i wizualizacji. Obliczeniowe wsparcie analizy danych biomedycznych.
T-W-2Metody i urządzenia pomiarowe sygnałów biiomedycznyxh.
T-W-3Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem fal akustycznych.
T-W-4Wizualizacja biomedyczna z wykorzystaniem promieniowania twardego.
T-W-5Zastosowanie rezonansu magnetycznego w biomedycynie.
T-W-6Inne, hybrydowe metody wizualizacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca; w zastosowaniu do wykładu.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: W zakresie kursu; na podstawie oceny podsumowującej całości wiedzy w zakresie wykładu oraz efektów pracy w ramach zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zaangażowania w poszerzaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności w zakresie techniki systemów sensorowych
3,0Wykazuje elementarną skłonność do poprawiania swoich kompetencji w zakresie techniki systemów sensorowych jedynie z obawy o konsekwencje.
3,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób jedynie zapewniający bieżące wykonywanie zadań.
4,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, w miarę konieczności.
4,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań.
5,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań. Dodatkowo, jest aktywny środowiskowo, wymienia doświadczenia w środowisku akademickim..