Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
specjalność: Biologia systemów i metody informatyczne

Sylabus przedmiotu Architektura i programowanie komputerów przenośnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bioinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Architektura i programowanie komputerów przenośnych
Specjalność Systemy informatyczne w biologii
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy programowania w języku JAVA, C# lub C++
W-2Znajomość podstawowych technologii bezprzewodowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z własnościami systemów operacyjnych stosowanych w systemach mobilnych.
C-2Zapoznanie z ograniczeniami systemów mobilnych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów na urządzenia mobilne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie ze środowiskiem programistycznym.2
T-L-2Aktywności i Intencje w systemie Android2
T-L-3Filtry intencji, obsługa prostych elementów graficznych.2
T-L-4Obsługa ekranu graficznego.2
T-L-5Data Storage3
T-L-6Obsługa bazy SQLite2
T-L-7Korzystanie z czujników wbudowanych w system Android2
15
wykłady
T-W-1Specyfika architektur systemów mobilnych. Porównanie do systemów stacjonarnych3
T-W-2Charakterystyka interfejsów programowych w zastosowaniach dla systemów mobilnych.2
T-W-3Języki programowania dedykowane dla systemów mobilnych2
T-W-4Systemy operacyjne stosowane w systemach mobilnych2
T-W-5Cechy charakterystyczne systemu Android4
T-W-6Bezpieczeństwo aplikacji i systemów mobilnych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury7
A-L-3Przygotawnie do zajęc.7
A-L-4Udział w konsultacjach do laboratoriów1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów10
A-W-3Studiowanie literatury4
A-W-4Udział w konsultacjach do wykładu1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: zajęcia projektowe
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowania do zajęć i realizacji ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.3_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna wiedzę z zakresu systemów mobilnych, mobilnych systemów operacyjnych, sposobu programowania i urządzeń niskomocowych
BI_1A_W02, BI_1A_W09P1A_W04, P1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiądzie umiejętność budowania podstawowych aplikacji dla urządzeń przenośnych przy uwzględnieniu zalet i ograniczeń tych urządzeń.
BI_1A_U09, BI_1A_U11P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U05, P1A_U09, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.3_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student świadomie rozumie konieczność dokształcania się, ponieważ kolejne generacje systemów mobilnych a także technologii bezprzewodowych będą wnosiły nowe rozwiązania.
BI_1A_K03, BI_1A_K04P1A_K01, P1A_K02, P1A_K03, P1A_K05, P1A_K06, P1A_K07, P1A_K08, T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.3_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna wiedzę z zakresu systemów mobilnych, mobilnych systemów operacyjnych, sposobu programowania i urządzeń niskomocowych
2,0nie spełnia warunków oceny na ocene dostateczną
3,0ma podstawową wiedzę z zakesu systemów mobilnych, potrafi wymienić systemy operacyjne i używane w nich języki programowania
3,5to co na ocenę dostateczną oraz, potrafi określić architekturę urządzeń mobilnych
4,0to co na ocene dostateczną plus oraz wie jak progamowo obsługiwać podstawowe czujnki
4,5to co na ocene dobrą oraz wie jak skomunikować różne urządzenia mobilne
5,0to co na ocenę dobrą plus oraz wie jak oprogować wymianą danych pomiedzy różnymi systemami moblinymi i stacjonarnymi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiądzie umiejętność budowania podstawowych aplikacji dla urządzeń przenośnych przy uwzględnieniu zalet i ograniczeń tych urządzeń.
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student napisał wszystkie programy, dopuszcza się niedopracowane lub wykonane niestarannie, zadanie oddane po terminie
3,5Student napisał wszystkie programy, nieliczne są niedopracowane.
4,0Student napisał wszystkie programy. Programy są dopracowane, ale spóźnione terminy oddania.
4,5Student napisał poprawnie wszystkie programy w trakcie zajęć laboratoryjnych. Programy są dopracowane.
5,0Student napisał poprawnie wszystkie programy zadane podczas zajęć laboratoryjnych, a także potrafi poprawnie uzasadnić wybór użytych technik programistycznych. Wszystkie programy zostały dopracowane.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.3_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student świadomie rozumie konieczność dokształcania się, ponieważ kolejne generacje systemów mobilnych a także technologii bezprzewodowych będą wnosiły nowe rozwiązania.
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student ma podstawową wiedze na temat nowych rozwiązań
3,5To co na 3 oraz, Student potrafi określić różnicę pomiedzy nowym roziwązaniem a poprzednim
4,0To co na 3,5 oraz, Student potrafi potrafi określić słabe i mocne strony nowych rozwiązań
4,5To co na 4 oraz Student potrafi wykazać potencjalne zastosowania nowej technologii
5,0To co na 4,5 oraz potradi określić ewentualny kierunek rozwoju nowej technologii

Literatura podstawowa

  1. Sayed Hashimi, Satya Komatineni, Dave MacLean, Android 2. Tworzenie aplikacji, Helion, Gliwice, 2010
  2. Gail Rahn Frederick, Rajesh Lal, Projektowanie witryn internetowych dla urządzeń mobilnych, Helion, Gliwice, 2010
  3. Jeff Friesen, Java. Przygotowanie do programowania na platformę Android, Helion, Gliwice, 2011
  4. W. Frank Ableson, Robi Sen, Chris King, Android w akcji. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie ze środowiskiem programistycznym.2
T-L-2Aktywności i Intencje w systemie Android2
T-L-3Filtry intencji, obsługa prostych elementów graficznych.2
T-L-4Obsługa ekranu graficznego.2
T-L-5Data Storage3
T-L-6Obsługa bazy SQLite2
T-L-7Korzystanie z czujników wbudowanych w system Android2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Specyfika architektur systemów mobilnych. Porównanie do systemów stacjonarnych3
T-W-2Charakterystyka interfejsów programowych w zastosowaniach dla systemów mobilnych.2
T-W-3Języki programowania dedykowane dla systemów mobilnych2
T-W-4Systemy operacyjne stosowane w systemach mobilnych2
T-W-5Cechy charakterystyczne systemu Android4
T-W-6Bezpieczeństwo aplikacji i systemów mobilnych2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury7
A-L-3Przygotawnie do zajęc.7
A-L-4Udział w konsultacjach do laboratoriów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów10
A-W-3Studiowanie literatury4
A-W-4Udział w konsultacjach do wykładu1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.3_W01Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna wiedzę z zakresu systemów mobilnych, mobilnych systemów operacyjnych, sposobu programowania i urządzeń niskomocowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W02zna podstawy elektroniki, techniki analogowej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem ich stosowanych aspektów
BI_1A_W09zna wybrane języki oraz techniki programowania i wytwarzania aplikacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z własnościami systemów operacyjnych stosowanych w systemach mobilnych.
C-2Zapoznanie z ograniczeniami systemów mobilnych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów na urządzenia mobilne.
Treści programoweT-W-1Specyfika architektur systemów mobilnych. Porównanie do systemów stacjonarnych
T-W-2Charakterystyka interfejsów programowych w zastosowaniach dla systemów mobilnych.
T-W-3Języki programowania dedykowane dla systemów mobilnych
T-W-4Systemy operacyjne stosowane w systemach mobilnych
T-W-5Cechy charakterystyczne systemu Android
T-W-6Bezpieczeństwo aplikacji i systemów mobilnych
T-L-1Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie ze środowiskiem programistycznym.
T-L-2Aktywności i Intencje w systemie Android
T-L-3Filtry intencji, obsługa prostych elementów graficznych.
T-L-4Obsługa ekranu graficznego.
T-L-5Data Storage
T-L-6Obsługa bazy SQLite
T-L-7Korzystanie z czujników wbudowanych w system Android
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: zajęcia projektowe
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowania do zajęć i realizacji ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia warunków oceny na ocene dostateczną
3,0ma podstawową wiedzę z zakesu systemów mobilnych, potrafi wymienić systemy operacyjne i używane w nich języki programowania
3,5to co na ocenę dostateczną oraz, potrafi określić architekturę urządzeń mobilnych
4,0to co na ocene dostateczną plus oraz wie jak progamowo obsługiwać podstawowe czujnki
4,5to co na ocene dobrą oraz wie jak skomunikować różne urządzenia mobilne
5,0to co na ocenę dobrą plus oraz wie jak oprogować wymianą danych pomiedzy różnymi systemami moblinymi i stacjonarnymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.3_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiądzie umiejętność budowania podstawowych aplikacji dla urządzeń przenośnych przy uwzględnieniu zalet i ograniczeń tych urządzeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U09stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych
BI_1A_U11korzysta z różnego rodzaju systemów komputerowych, ocenia różnice między nimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U05stosuje podstawowe metody statystyczne oraz algorytmy i techniki informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych
P1A_U09umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z własnościami systemów operacyjnych stosowanych w systemach mobilnych.
C-2Zapoznanie z ograniczeniami systemów mobilnych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów na urządzenia mobilne.
Treści programoweT-W-1Specyfika architektur systemów mobilnych. Porównanie do systemów stacjonarnych
T-W-2Charakterystyka interfejsów programowych w zastosowaniach dla systemów mobilnych.
T-W-3Języki programowania dedykowane dla systemów mobilnych
T-W-4Systemy operacyjne stosowane w systemach mobilnych
T-W-5Cechy charakterystyczne systemu Android
T-W-6Bezpieczeństwo aplikacji i systemów mobilnych
T-L-1Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie ze środowiskiem programistycznym.
T-L-2Aktywności i Intencje w systemie Android
T-L-3Filtry intencji, obsługa prostych elementów graficznych.
T-L-4Obsługa ekranu graficznego.
T-L-5Data Storage
T-L-6Obsługa bazy SQLite
T-L-7Korzystanie z czujników wbudowanych w system Android
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: zajęcia projektowe
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowania do zajęć i realizacji ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student napisał wszystkie programy, dopuszcza się niedopracowane lub wykonane niestarannie, zadanie oddane po terminie
3,5Student napisał wszystkie programy, nieliczne są niedopracowane.
4,0Student napisał wszystkie programy. Programy są dopracowane, ale spóźnione terminy oddania.
4,5Student napisał poprawnie wszystkie programy w trakcie zajęć laboratoryjnych. Programy są dopracowane.
5,0Student napisał poprawnie wszystkie programy zadane podczas zajęć laboratoryjnych, a także potrafi poprawnie uzasadnić wybór użytych technik programistycznych. Wszystkie programy zostały dopracowane.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.3_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student świadomie rozumie konieczność dokształcania się, ponieważ kolejne generacje systemów mobilnych a także technologii bezprzewodowych będą wnosiły nowe rozwiązania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K03rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), pogłębiania własnej wiedzy w oparciu o naukowe źródła informacji oraz wykazuje chęć dzielenia się zdobytą wiedzą z innymi
BI_1A_K04jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej i zespołowej, wykazuje odpowiedzialność za pracę własną, wspólnie realizowane zadania oraz powierzany sprzęt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z własnościami systemów operacyjnych stosowanych w systemach mobilnych.
C-2Zapoznanie z ograniczeniami systemów mobilnych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów na urządzenia mobilne.
Treści programoweT-W-1Specyfika architektur systemów mobilnych. Porównanie do systemów stacjonarnych
T-W-2Charakterystyka interfejsów programowych w zastosowaniach dla systemów mobilnych.
T-W-3Języki programowania dedykowane dla systemów mobilnych
T-W-4Systemy operacyjne stosowane w systemach mobilnych
T-W-5Cechy charakterystyczne systemu Android
T-W-6Bezpieczeństwo aplikacji i systemów mobilnych
T-L-1Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie ze środowiskiem programistycznym.
T-L-2Aktywności i Intencje w systemie Android
T-L-3Filtry intencji, obsługa prostych elementów graficznych.
T-L-4Obsługa ekranu graficznego.
T-L-5Data Storage
T-L-6Obsługa bazy SQLite
T-L-7Korzystanie z czujników wbudowanych w system Android
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: zajęcia projektowe
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowania do zajęć i realizacji ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student ma podstawową wiedze na temat nowych rozwiązań
3,5To co na 3 oraz, Student potrafi określić różnicę pomiedzy nowym roziwązaniem a poprzednim
4,0To co na 3,5 oraz, Student potrafi potrafi określić słabe i mocne strony nowych rozwiązań
4,5To co na 4 oraz Student potrafi wykazać potencjalne zastosowania nowej technologii
5,0To co na 4,5 oraz potradi określić ewentualny kierunek rozwoju nowej technologii