Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia wody i inżynierii środowiska
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Laboratorium przeddyplomowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności samodzielnego prowadzenia i kontroli badań eksperymentalnych zaplanowanych w ramach pracy dyplomowej magisterskiej. |
C-2 | Zdobycie umiejętności samodzielnego poprawnego opracowania i interpretacji wyników przeprowadzonych doświadczeń. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności przedstawienia otrzymanych i opracowanych wyników badań w formie pracy dyplomowej magisterskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Kontynuacja badań realizowanych w zakresie tematyki pracy dyplomowej, częściowo przeprowadzonych w trakcie laboratorium przeddyplomowego. | 0 |
T-PD-2 | Samodzielne opracowanie wyników badań oraz napisanie pracy magisterskiej | 0 |
T-PD-3 | Prezentacja wyników badań opracowanych w pracy dyplomowej magisterskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Samodzielna praca doświadczalna w zakresie tematyki pracy dyplomowej | 380 |
A-PD-2 | Opracowanie otrzymanych wynikow badań | 80 |
A-PD-3 | Napisanie pracy magisterskiej dyplomowej | 80 |
A-PD-4 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego magisterskiego | 60 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusje merytoryczne dotyczące realizacji badań i opracowania otrzymanych wyników |
M-2 | Dyskusja merytoryczna dotycząca formy pracy dyplomowej magisterskiej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizowanych badań |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej magisterskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D10-11_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U06 | T2A_U01, T2A_U05 | — | C-3, C-2 | T-PD-2, T-PD-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
TCH_2A_D10-11_U02 Student potrafi na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy magisterskiej dyplomowej w ramach specjalności nanotechnologie, przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacje ustne oraz publikację naukową. | TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U07 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-2, C-3 | T-PD-3, T-PD-2 | M-1, M-2 | S-3, S-2 |
TCH_2A_D10-11_U03 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. | TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-2, C-1, C-3 | T-PD-3, T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
TCH_2A_D10-11_U04 Student potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. | TCH_2A_U19, TCH_2A_U20 | T2A_U13, T2A_U14, T2A_U19 | InzA2_U04, InzA2_U05 | C-3, C-2, C-1 | T-PD-2, T-PD-1, T-PD-3 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D10-11_K01 Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne środki przekazu. | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-3, C-2, C-1 | T-PD-3, T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D10-11_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobry samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu | |
TCH_2A_D10-11_U02 Student potrafi na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy magisterskiej dyplomowej w ramach specjalności nanotechnologie, przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacje ustne oraz publikację naukową. | 2,0 | Student nie potrafi na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej oraz publikacji naukowej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym, na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej oraz publikacji naukowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej oraz publikacji naukowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym, na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej oraz publikacji naukowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej oraz publikacji naukowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym, na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej oraz publikacji naukowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
TCH_2A_D10-11_U03 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. | 2,0 | Potrafi nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym wykorzystać zdobytej wiedzy do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,0 | Potrafi Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,0 | Potrafi Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,5 | Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
5,0 | Potrafi Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
TCH_2A_D10-11_U04 Student potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. | 2,0 | Student nie potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz nie potrafi dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D10-11_K01 Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne środki przekazu. | 2,0 | Student nie potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, nie ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie ani nie poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobry: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- 2011, Literatura związana z tematyką pracy magisterskiej