Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Przyjazne dla środowiska technologie polimerowe
Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium przeddyplomowe | ||
Specjalność | Analiza techniczna procesów i produktów przemysłowych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Technologie chemiczne przemysłu nieorganicznego |
W-2 | Elementy biotechnologii |
W-3 | Analiza techniczna produktów przemysłowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przeględu i doboru dostępnych publikacji z zakresu określonej tematyki badawczej |
C-2 | Przygotowanie do prowadzenia i kontroli technicznej procesu i produktów z zakresu technologii chemicznej |
C-3 | Przygotowanie do właściwego opracowania wyników badań i rzetejnej ich interpretacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza | 72 |
T-L-2 | Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania | 50 |
T-L-3 | Dobór metod niezbędnych do kontroli technicznej procesu i produktów oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania | 50 |
T-L-4 | Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie wyników doświadczeń | 98 |
270 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 270 |
A-L-2 | Wstępne opracowanie części teoretycznej pracy dyplomowej | 30 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizzacji badań |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań |
S-4 | Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-12_W01 Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje | TCH_2A_W02, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W13 | T2A_W01, T2A_W03, T2A_W07 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-3, C-2, C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3 | M-2, M-1 | S-4, S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-12_U01 Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02 | T2A_U01 | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-4 |
TCH_2A_D13-12_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacj | TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08 | C-2, C-3 | T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-4 |
TCH_2A_D13-12_U03 Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod wzgllędem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu | TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20 | T2A_U13, T2A_U14, T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U01, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-3, C-2 | T-L-2, T-L-4, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-12_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | TCH_2A_K01 | T2A_K02, T2A_K06 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-2, C-3 | T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-12_W01 Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Student naprowadzany przez opiekuna definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności | |
3,5 | Student definiuje samodzielnie badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności | |
4,0 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), częściowo opracowuje uzyskane wyniki i częściowo wskazuje na zaobserwowane zależności | |
4,5 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje | |
5,0 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-12_U01 Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, nie analizuje i nie formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego | |
3,5 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, częściowo je analizuje ale nie formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego | |
4,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, częściowo je analizuje i częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego | |
4,5 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej, analizuje je i częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego | |
5,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej, analizuje je i formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego | |
TCH_2A_D13-12_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacj | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, oraz planowania doświadczeń | |
3,5 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów oraz planowania doświadczeń | |
4,0 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników | |
4,5 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników | |
5,0 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich nterpretacji | |
TCH_2A_D13-12_U03 Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod wzgllędem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki | |
3,5 | Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki | |
4,0 | Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je zinterpretować oraz ocenić ich jakość i poprawność | |
4,5 | Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je zinterpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności | |
5,0 | Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,opracować wyniki, interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-12_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, nie bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | |
3,5 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, nie bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | |
4,0 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, częściowo bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | |
4,5 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, częściowo jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | |
5,0 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie |
Literatura podstawowa
- Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2011
- Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2010
- Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2009
Literatura dodatkowa
- Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2008
- Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2007
- Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2006