Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Seminarium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium
Specjalność Technologia polimerów
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Egzaminy i zaliczenia form zajęć z semestrów I-VI

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do rozwiązania problemu inżynierskiego sformułowanego w tytule pracy, gromadzenia literatury, wyników badań doświadczalnych, opracowania wyników, wyciągania wniosków, redakcji pracy oraz prezentowania rezultatów badań przed audytorium.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające2
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy inżynierskiej - prezentacje studentów4
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redakcji pracy inżynierskiej2
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji, kwestia plagiatu2
T-S-5Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników2
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia2
T-S-7Wystąpienia studentów dot. literaturowej części pracy inżynierskiej4
T-S-8Prezentacja tematyki badawczej realizowanej w Instytucie4
T-S-9Prezentacja wyników pracy inżynierskiej - wystąpienia studentów4
T-S-10Omówienie bazy aparaturowej dostępnej w Instytucie2
T-S-11Termin rezerwowy na prezentacje studentów oraz sprawy zaliczenia przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Przygotowanie do przedstawienia koncepcji i założeń pracy inżynierskiej oraz przygotowanie prezentacji8
A-S-2Gromadzenie literatury oraz praca z literaturą i przygotowanie wystąpienia na seminarium22
A-S-3Opracownaie wyników i przygotowanie prezentacji na seminarium50
A-S-4Inne formy pracy samodzielnej studenta10
A-S-5uczestnictwo w zajęciach30
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Objaśnienie lub wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. forma i treść własnych prezentacji oraz aktywność w dyskusji po prezentacji prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów
S-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy pracy na podstawie wystapienia prezentujacego wyniki pracy inżynierskiej przy uwzględnieniu aktywności i kreatywności studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. formy i treści własnych prezentacji oraz aktywności w dyskusji po prezentacjach prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D03-3_W01
Student powinien posiąść wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim, a także opracowania i sposobów prezentacji wyników badań doświadczalnych oraz redagowania prac/sprawozdań końcowych indywidualnie oraz w zespole.
TCH_1A_W02, TCH_1A_W03, TCH_1A_W06, TCH_1A_W13, TCH_1A_W07, TCH_1A_W15, TCH_1A_W18, TCH_1A_W12, TCH_1A_W09, TCH_1A_W16, TCH_1A_W11, TCH_1A_W19T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-S-6, T-S-3, T-S-2, T-S-9, T-S-4, T-S-7M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D03-3_U01
Student powinien umieć dokonać indywidualnie i w zespole opracowania literaturowego z literatury ogólnoświatowej oraz wyników badań doświadczalnych wraz z wyciąganiem wniosków końcowych, zredagować dokument końcowy, przygotować i przedstawić prezentację multimedialną
TCH_1A_U01, TCH_1A_U02, TCH_1A_U03, TCH_1A_U04, TCH_1A_U05, TCH_1A_U06, TCH_1A_U07, TCH_1A_U08, TCH_1A_U09, TCH_1A_U10, TCH_1A_U11, TCH_1A_U12, TCH_1A_U14, TCH_1A_U17, TCH_1A_U18, TCH_1A_U19, TCH_1A_U20, TCH_1A_U21, TCH_1A_U23, TCH_1A_U24T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-S-7, T-S-4, T-S-9, T-S-6, T-S-2M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D03-3_K01
Student powinien wykazywać: (i) aktywną postawę w trakcie seminarium odnośnie wystąpień prowadzącego nauczyciela akademickiego oraz innych studentów, (ii) krytyczne podejście i ciekawość twórczą w stosunku do prezentowanej tematyki, (iii) świadomość wpływu stosowanych rozwiązań technologiczno-materialowych na środowisko, (iv) zdolność do oceny innowacyjności rozwiązania/stopnia nowoczesności produktu lub materialu
TCH_1A_K01, TCH_1A_K02, TCH_1A_K03, TCH_1A_K04, TCH_1A_K05, TCH_1A_K06, TCH_1A_K07, TCH_1A_K08, TCH_1A_K10, TCH_1A_K11T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-S-9, T-S-3, T-S-6, T-S-2, T-S-4, T-S-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D03-3_W01
Student powinien posiąść wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim, a także opracowania i sposobów prezentacji wyników badań doświadczalnych oraz redagowania prac/sprawozdań końcowych indywidualnie oraz w zespole.
2,0Student nie posiada wiedzy niezbędnej do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
3,5Student posiada podstawową wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
4,0Student posiada wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
4,5Student posiada wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań oraz wykazuje aktywność w trakcie zajęć seminaryjnych
5,0Student posiada wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań oraz wykazuje aktywność w trakcie zajęć seminaryjnych, a także jego opracowania i prezentacje są wyróżniające

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D03-3_U01
Student powinien umieć dokonać indywidualnie i w zespole opracowania literaturowego z literatury ogólnoświatowej oraz wyników badań doświadczalnych wraz z wyciąganiem wniosków końcowych, zredagować dokument końcowy, przygotować i przedstawić prezentację multimedialną
2,0Student nie posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
4,0Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
4,5Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań, a także umiejętności w zakresie odnoszenia własnych wyników do danych literaturowych
5,0Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań, a także umiejętności w zakresie odnoszenia własnych wyników do danych literaturowych oraz umiejętności kojarzenia faktów i odpowiednego ich eksponowania w trakcie prezentacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D03-3_K01
Student powinien wykazywać: (i) aktywną postawę w trakcie seminarium odnośnie wystąpień prowadzącego nauczyciela akademickiego oraz innych studentów, (ii) krytyczne podejście i ciekawość twórczą w stosunku do prezentowanej tematyki, (iii) świadomość wpływu stosowanych rozwiązań technologiczno-materialowych na środowisko, (iv) zdolność do oceny innowacyjności rozwiązania/stopnia nowoczesności produktu lub materialu
2,0Student nie wykazuje kreatywności w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
3,0Student wykazuje ograniczoną kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
3,5Student wykazuje podstawową kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
4,0Student wykazuje kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
4,5Student wykazuje kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym. Ponadto posiada kompetencje w zakresie oceny nowości/innowacyjności danego opracowania technologicznego
5,0Student wykazuje kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym. Ponadto posiada kompetencje w zakresie oceny nowości/innowacyjności danego opracowania technologicznego oraz jego znaczenia ekonomiczno-społecznego

Literatura podstawowa

  1. 2011, brak literatury

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające2
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy inżynierskiej - prezentacje studentów4
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redakcji pracy inżynierskiej2
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji, kwestia plagiatu2
T-S-5Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników2
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia2
T-S-7Wystąpienia studentów dot. literaturowej części pracy inżynierskiej4
T-S-8Prezentacja tematyki badawczej realizowanej w Instytucie4
T-S-9Prezentacja wyników pracy inżynierskiej - wystąpienia studentów4
T-S-10Omówienie bazy aparaturowej dostępnej w Instytucie2
T-S-11Termin rezerwowy na prezentacje studentów oraz sprawy zaliczenia przedmiotu2
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie do przedstawienia koncepcji i założeń pracy inżynierskiej oraz przygotowanie prezentacji8
A-S-2Gromadzenie literatury oraz praca z literaturą i przygotowanie wystąpienia na seminarium22
A-S-3Opracownaie wyników i przygotowanie prezentacji na seminarium50
A-S-4Inne formy pracy samodzielnej studenta10
A-S-5uczestnictwo w zajęciach30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-3_W01Student powinien posiąść wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim, a także opracowania i sposobów prezentacji wyników badań doświadczalnych oraz redagowania prac/sprawozdań końcowych indywidualnie oraz w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W02ma wiedzę z fizyki w zakresie umożliwiającym rozumienie zjawisk i procesów fizycznych
TCH_1A_W03ma wiedzę z zakresu chemii niezbędną do rozumienia i ilościowego opisu zjawisk i praw chemicznych oraz procesów technologicznych
TCH_1A_W06ma wiedzę w zakresie ochrony środowiska związaną z produkcją chemiczną i przemysłami pokrewnymi oraz zagospodarowaniem odpadów i półproduktów
TCH_1A_W13ma wiedzę o trendach rozwojowych przemysłu chemicznego
TCH_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej
TCH_1A_W15zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z technologią chemiczną
TCH_1A_W18ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, prawa patentowego, informacji patentowej
TCH_1A_W12ma wiedzę z inżynierii chemicznej, maszynoznawstwa i eksploatacji aparatury przemysłu chemicznego
TCH_1A_W09ma wiedzę z zakresu metod identyfikacji, oznaczania składu oraz charakteryzowania produktów przemysłu chemicznego
TCH_1A_W16ma wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej
TCH_1A_W11ma wiedzę o surowcach przemysłu chemicznego i pokrewnych procesach stosowanych w ich przetwarzaniu do produktów użytkowych
TCH_1A_W19posiada wiedzę o podstawowych procesach przemysłowej syntezy chemicznej i w zakresie bezpieczeństwa technicznego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do rozwiązania problemu inżynierskiego sformułowanego w tytule pracy, gromadzenia literatury, wyników badań doświadczalnych, opracowania wyników, wyciągania wniosków, redakcji pracy oraz prezentowania rezultatów badań przed audytorium.
Treści programoweT-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redakcji pracy inżynierskiej
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy inżynierskiej - prezentacje studentów
T-S-9Prezentacja wyników pracy inżynierskiej - wystąpienia studentów
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji, kwestia plagiatu
T-S-7Wystąpienia studentów dot. literaturowej części pracy inżynierskiej
Metody nauczaniaM-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy pracy na podstawie wystapienia prezentujacego wyniki pracy inżynierskiej przy uwzględnieniu aktywności i kreatywności studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. formy i treści własnych prezentacji oraz aktywności w dyskusji po prezentacjach prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów
S-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. forma i treść własnych prezentacji oraz aktywność w dyskusji po prezentacji prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy niezbędnej do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
3,5Student posiada podstawową wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
4,0Student posiada wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań
4,5Student posiada wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań oraz wykazuje aktywność w trakcie zajęć seminaryjnych
5,0Student posiada wiedzę niezbędną do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, wyciągnięcia wniosków końcowych, przygotowania prezentacji multimedialnej dot. wyników przeprowadzonych badań oraz wykazuje aktywność w trakcie zajęć seminaryjnych, a także jego opracowania i prezentacje są wyróżniające
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-3_U01Student powinien umieć dokonać indywidualnie i w zespole opracowania literaturowego z literatury ogólnoświatowej oraz wyników badań doświadczalnych wraz z wyciąganiem wniosków końcowych, zredagować dokument końcowy, przygotować i przedstawić prezentację multimedialną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje literaturowe z baz danych oraz innych źródeł związanych z naukami chemicznymi i fizycznymi; potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
TCH_1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w co najmniej jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej potrafi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności oraz współpracować w opracowaniu dokumentacji inżynierskich ze specjalistami z innych dziedzin
TCH_1A_U04potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna, w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród języków: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
TCH_1A_U06ma umiejętność posługiwania się językiem obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w zakresie technologii chemicznej, w tym również umiejętność posługiwania sie słownictwem technicznym z zakresu ukończonej specjalności
TCH_1A_U07potrafi posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie technologii chemicznej
TCH_1A_U08potrafi planować i wykonywać eksperymenty chemiczne, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać poprawne wnioski
TCH_1A_U09potrafi korzystać z symulatorów wspomagających oznaczenia chemiczne oraz prace doświadczalne i inżynierskie w technologii chemicznej (ChemCAD)
TCH_1A_U10potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
TCH_1A_U11potrafi stosować podstawowe metody planowania eksperymentu oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
TCH_1A_U12potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich
TCH_1A_U14potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem surowców i produktów przemysłu chemicznego oraz zagrożenia występujące podczas prowadzenia procesów chemicznych
TCH_1A_U17potrafi oznaczać podstawowe właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów stosowanych w technologii chemicznej
TCH_1A_U18potrafi przewidywać reaktywność związków chemicznych na podstawie ich budowy oraz obliczać efekty cieplne reakcji i procesów chemicznych
TCH_1A_U19ma umiejętność doboru reakcji chemicznych do realizacji konkretnych procesów technologicznych i zadań z zakresu technologii chemicznej, w szczególności z zakresu ukończonej specjalności
TCH_1A_U20potrafi stosować podstawowe metody analityczne i techniki laboratoryjne do analizy, syntezy, wydzielania i oczyszczania związków chemicznych stosowanych w technologii chemicznej, w szczególności w zakresie ukończonej specjalności
TCH_1A_U21potrafi wykorzystywać zasady technologiczne w opracowaniu nowych rozwiązań z zakresu technologii chemicznej
TCH_1A_U23potrafi zaprojektować i zastosować narzędzia i metody składające się na stanowisko badawcze do oceny właściwości fizykochemicznych substancji występujących w procesie technologicznym, stosownie do ukończonej specjalności
TCH_1A_U24potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, złożony z operacji i procesów jednostkowych, i ocenić jego funkcjonowanie przy użyciu właściwych, metod i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do rozwiązania problemu inżynierskiego sformułowanego w tytule pracy, gromadzenia literatury, wyników badań doświadczalnych, opracowania wyników, wyciągania wniosków, redakcji pracy oraz prezentowania rezultatów badań przed audytorium.
Treści programoweT-S-7Wystąpienia studentów dot. literaturowej części pracy inżynierskiej
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji, kwestia plagiatu
T-S-9Prezentacja wyników pracy inżynierskiej - wystąpienia studentów
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy inżynierskiej - prezentacje studentów
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. forma i treść własnych prezentacji oraz aktywność w dyskusji po prezentacji prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów
S-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy pracy na podstawie wystapienia prezentujacego wyniki pracy inżynierskiej przy uwzględnieniu aktywności i kreatywności studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. formy i treści własnych prezentacji oraz aktywności w dyskusji po prezentacjach prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
4,0Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań
4,5Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań, a także umiejętności w zakresie odnoszenia własnych wyników do danych literaturowych
5,0Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań, a także umiejętności w zakresie odnoszenia własnych wyników do danych literaturowych oraz umiejętności kojarzenia faktów i odpowiednego ich eksponowania w trakcie prezentacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-3_K01Student powinien wykazywać: (i) aktywną postawę w trakcie seminarium odnośnie wystąpień prowadzącego nauczyciela akademickiego oraz innych studentów, (ii) krytyczne podejście i ciekawość twórczą w stosunku do prezentowanej tematyki, (iii) świadomość wpływu stosowanych rozwiązań technologiczno-materialowych na środowisko, (iv) zdolność do oceny innowacyjności rozwiązania/stopnia nowoczesności produktu lub materialu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K01rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
TCH_1A_K02potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia
TCH_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko
TCH_1A_K04ma pełną świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje zawodowe
TCH_1A_K05potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
TCH_1A_K06potrafi pracować w grupie, mając świadomość wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu
TCH_1A_K07potrafi pełnić rolę kierownika zespołu badawczego: umie oszacować czas potrzebny na realizację określonego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów realizacji zadania
TCH_1A_K08potrafi określać priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków zespołu w celu osiągnięcia postawionego celu
TCH_1A_K10potrafi działać i myśleć w sposób przedsiębiorczy
TCH_1A_K11rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały – m. in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o korzystnych jak i niekorzystnych aspektach działalności związanej z produkcją i stosowaniem związków chemicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do rozwiązania problemu inżynierskiego sformułowanego w tytule pracy, gromadzenia literatury, wyników badań doświadczalnych, opracowania wyników, wyciągania wniosków, redakcji pracy oraz prezentowania rezultatów badań przed audytorium.
Treści programoweT-S-9Prezentacja wyników pracy inżynierskiej - wystąpienia studentów
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redakcji pracy inżynierskiej
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy inżynierskiej - prezentacje studentów
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji, kwestia plagiatu
T-S-7Wystąpienia studentów dot. literaturowej części pracy inżynierskiej
Metody nauczaniaM-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. forma i treść własnych prezentacji oraz aktywność w dyskusji po prezentacji prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów
S-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy pracy na podstawie wystapienia prezentujacego wyniki pracy inżynierskiej przy uwzględnieniu aktywności i kreatywności studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. formy i treści własnych prezentacji oraz aktywności w dyskusji po prezentacjach prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje kreatywności w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
3,0Student wykazuje ograniczoną kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
3,5Student wykazuje podstawową kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
4,0Student wykazuje kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym
4,5Student wykazuje kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym. Ponadto posiada kompetencje w zakresie oceny nowości/innowacyjności danego opracowania technologicznego
5,0Student wykazuje kreatywność w zakresie gromadzenia i opracowywania literatury oraz wyników badań doświadczalnych, a także ich prezentacji na forum publicznym. Ponadto posiada kompetencje w zakresie oceny nowości/innowacyjności danego opracowania technologicznego oraz jego znaczenia ekonomiczno-społecznego