Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S2)
Sylabus przedmiotu Flokulanty w gospodarce wodnościekowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Flokulanty w gospodarce wodnościekowej | ||
Specjalność | Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 22 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | - |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie studenta z zagadnieniami koagulacji i flokulacji, metodami otrzymywania flokulantów oraz ekologicznymi aspektami doboru substancji chemicznej w oczyszczaniu wody |
C-2 | Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeby odpowiedniego doboru substancji chemicznej dla środowiska naturalnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe definicje, podział wód, zanieczyszczenia, procesy oczyszczania wody | 2 |
T-W-2 | Koagulacja i flokulacja - mechanizmy działania, potencjał elektrolityczny | 2 |
T-W-3 | Rodzaje koagulantów - właściwości i zastosowanie | 2 |
T-W-4 | Rodzaje flokulantów - otrzymywanie, metody modyfikacji | 4 |
T-W-5 | Flokulanty i koagulanty - dobór dawki i rodzaju substancji | 2 |
T-W-6 | Urządzenia do koagulacji i flokulacji | 1 |
T-W-7 | Najnowsze badania nad nowymi flokulantami | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | praca samodzielna i wyszukiwanie literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny przy użyciu komputera |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C03-15a_W01 Student ma wiedzę niezbędna do doboru flokulanta czy koagulanta do zanieczyszczeń wody | KOS_2A_W06 | T2A_W03 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C03-15a_U01 student potrafi wybrać metodę (koagulacja, flokulacja czy inna) i ocenić jej przydatność w ochronie środowiska | KOS_2A_U15 | T2A_U12 | — | C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C03-15a_W01 Student ma wiedzę niezbędna do doboru flokulanta czy koagulanta do zanieczyszczeń wody | 2,0 | |
3,0 | Sudent opanował w stopniu dostatecznym (60% materiału) wiedzę z zakresu przedmiotu; wiedzę niezbedną do rozróżniania flokulantów, koagulantów i ich doboru | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C03-15a_U01 student potrafi wybrać metodę (koagulacja, flokulacja czy inna) i ocenić jej przydatność w ochronie środowiska | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wybrać metodę i ocenić w stopniu podstawowym jej aspekt w ochronie środowiska | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. L. Kowal, M. Świderska- Bróż, Oczyszczanie wody, PWN, Warszawa
Literatura dodatkowa
- publikacje, różne na temat flokulantów, różne, z 3 ostatnich lat