Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_C03-02b_U01 | student potrafi dokonąc wyboru właściwej technologii do konkretnych potrzeb, łączyć procesy, zorganizować warsztat do badań laboratoryjnych, zastosować sprzęt do tego przeznaczony, prowadzić proces w skali laboratoryjnej, opracować sprawozdanie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
KOS_2A_U04 | potrafi zgodnie z obowiązującymi przepisami opracować szczegółową dokumentację wyników eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego lub dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonego kierunku studiów |
KOS_2A_U11 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, pomiary i analizy, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
KOS_2A_U12 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
KOS_2A_U14 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
KOS_2A_U18 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić — zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów ochrona środowiska — istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-3 | wykształcenie świadomości o konieczności oczyszczania gazów odlotowych |
---|
C-2 | zapoznanie z typowymi metodami stosowanymi w procesach oczyszzania gazów odlotowych |
C-1 | zapoznanie studenta ze popularnymi źrodłami gazów odlotowych, i typowymi ich składnikami |
Treści programowe | T-W-3 | Powietrze atmosferyczne a zanieczyszczenia - historia, wskaźniki zanieczyszczenia powietrza, dostępne środki zapobiegania zanieczyszczeniu powietrza |
---|
T-L-1 | Usuwania ditlenku siarki z powietrza metoda adsorpcyjną, wpływ różnych czynników na efektywność procesu usuwania, podstawowe parametry materiałów - sorbentów kondensacja przeponowa, chemiczne i instrumentalne metody analizy ilościowej gazowych zanieczyszczeń organicznych, absorpcyjne usuwanie CO2 z gazów odlotowych z użyciem mleka wapiennego i oznaczanie zawartości CO2 w powietrzu metodą miareczkową oraz CO i CO2 metodą chromatograficzną, bilans przemysłowego procesu odsiarczania gazów odlotowych na przykładzie rzeczywistej instalacji odsiarczania pracującej w elektrowni, wykorzystanie sorbentów do usuwania wilgoci z powietrza |
T-W-2 | przepisy prawne dotyczące norm emisji w Unii Europejskiej |
T-W-4 | Mechanizmy powstawania i główne szkodliwe zanieczyszczenia |
T-W-1 | źródła gazów odlotowych |
T-W-6 | technologie typu end of pipe |
T-W-7 | metody adsorpcyjne, filtracja chemiczna, otrzymywanie ultra czystego powietrza |
T-W-5 | Mozliwości zapobiegania emosjom wraz z oprzykładowymi technologiami |
T-W-8 | zanieczyszczenia organiczne i ich usuwanie z gazów odlotowych |
Metody nauczania | M-1 | wykład problemowy |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na wykładzie |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena sprawozdania z ćwiczeń i znajomości przedmiotu ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin/test pisemny |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu dokonuje właściwego wyboru technologii, z trudnością potrafe łączyć procesy jednostkowe, radzi sobie z prowadzeniem zadań w ramach laboratorium, potrafi sporządzić raport z pracy |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |