Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Analityka w ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Odorymetria:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Odorymetria | ||
Specjalność | Analityka w ochronie środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Połom <Ewa.Polom@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ochrony środowiska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność doboru zespołu oceniającego zapach, oznaczenia stężenia zapachowego, emisji zapachowej oraz skuteczności dezodoryzacji zgodnie z PN-EN 13725, modelowania rozprzestrzeniania się odorów |
C-2 | Student ma wiedze nt. istoty problemu uciążliwości zapachowej, metody ochrony zapachowej jakości powietrza oraz zmniejszania uciążliwości zapachowej, oceny zapachowego oddziaływania obiektów, prognozowania zapachowego oddziaływania, oceny skuteczności dezodoryzacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapach a rodzaj i ilość zanieczyszczeń powietrza, metody pomiaru progu węchowej wyczuwalności, emisyjnych i imisyjnych stężeń zapachu, modelowanie rozprzestrzeniania się odorów i ocena zapachowego oddziaływania, sposoby zapobiegania i ograniczania uciążliwości zapachowej, przegląd metod dezodoryzacji i ocena ich skuteczności. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do zaliczenia | 28 |
A-L-3 | zaliczenie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne pod koniec zajęć |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C02-12b_W01 Student ma wiedzę nt. istoty problemu uciążliwości zapachowej, metody ochrony zapachowej jakości powietrza oraz zmniejszania uciążliwości zapachowej, oceny zapachowego oddziaływania obiektów, prognozowania zapachowego oddziaływania, oceny skuteczności dezodoryzacji. | KOS_2A_W07 | T2A_W04 | — | C-2 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C02-12b_U01 Student ma umiejętność doboru zespołu oceniającego zapach, oznaczenia stężenia zapachowego, emisji zapachowej oraz skuteczności dezodoryzacji zgodnie z PN-EN 13725, modelowania rozprzestrzeniania się odorów | KOS_2A_U11, KOS_2A_U05 | T2A_U03, T2A_U08 | InzA2_U01 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C02-12b_K01 Student ma świadomość skutków zapachowego oddziaływania różnego typu obiektów | KOS_2A_K02 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-2, C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C02-12b_W01 Student ma wiedzę nt. istoty problemu uciążliwości zapachowej, metody ochrony zapachowej jakości powietrza oraz zmniejszania uciążliwości zapachowej, oceny zapachowego oddziaływania obiektów, prognozowania zapachowego oddziaływania, oceny skuteczności dezodoryzacji. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedzę z zakresu treesci programowych przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C02-12b_U01 Student ma umiejętność doboru zespołu oceniającego zapach, oznaczenia stężenia zapachowego, emisji zapachowej oraz skuteczności dezodoryzacji zgodnie z PN-EN 13725, modelowania rozprzestrzeniania się odorów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności pozwalające na ocenę uciążliwości zapachowej powietrza | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C02-12b_K01 Student ma świadomość skutków zapachowego oddziaływania różnego typu obiektów | 2,0 | |
3,0 | świadomość skutków zapachowego oddziaływania różnego typu obiektów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Kośmider, B. Mazur-Chrzanowska, B. Wyszyński, Odory, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- PN-EN 13725, Jakość powietrza. Oznaczanie stężenia zapachowego metodą olfaktometrii dynamicznej, PKN, Warszawa, 2007