Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Neutralizacja i usuwanie odpadów i zanieczyszczeń metodami "in-situ":
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Neutralizacja i usuwanie odpadów i zanieczyszczeń metodami "in-situ" | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 17 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zdobycie umiejętności oceny technologii i analizy jej wpływu na środowisko oraz zaproponowanie metody jego ograniczenia. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Analiza wybranego przypadku technologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analaiza procesu minimalizacji odpadów i zanieczyszczeń - studium przypadku. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Analiza cyklu życia produktów przemysłowych. Ustawa o odpadach. Klasyfikacja odpadów - grupy, podgrupy i rodzaje. Odpady niebezpieczne. Zapobieganie tworzeniu odpadów - metody "In-side" oraz "Off-side". Zasady zbiórki odpadów. Redukcja u źródła, odzysk i recykling - studia przypadków. Nowe kierunku w likwidacji odpadówprzemysłowych. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach - praca w grupach kilkuosobowych. Przygotowanie sprawozdania. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zająciach | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena jest wynikiem sprawdzianu pisemnego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_D11a_W18 Potrafi zaproponować rozwiązanie problemu minimalizacji odpadów i zanieczyszczen generowanych przez istniejącą technologię. | KOS_1A_W18 | — | InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_D11a_U01 Potrafi poruszać się w studiowanym obszarze, równieź z użyciem literatury anglojęzycznej. | KOS_1A_U01 | T1A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_D11a_K02 Posiada świadomość nuetralizacji i usuwania zanieczyszceń i zna sposoby rozwiązywania problemu. | KOS_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_D11a_W18 Potrafi zaproponować rozwiązanie problemu minimalizacji odpadów i zanieczyszczen generowanych przez istniejącą technologię. | 2,0 | |
3,0 | Wymagane jest udzielenie 5 pozytywnych odpowiedzi na 10 zadanych pytań w trakcie kolokwium sprawdzającego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_D11a_U01 Potrafi poruszać się w studiowanym obszarze, równieź z użyciem literatury anglojęzycznej. | 2,0 | |
3,0 | Odpowie na 6 pytań z 10 zadanych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_D11a_K02 Posiada świadomość nuetralizacji i usuwania zanieczyszceń i zna sposoby rozwiązywania problemu. | 2,0 | |
3,0 | Odpowie na 6 pytań z 10 zadanych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z.Kowalski, J.Kulczycka, M.Góralczyk, Ekologiczna ocena cyklu życia procesów wytwórczych, PWN, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- United States Environmental Protection Agency (US EPA), www.epa.gov.com